Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 september 2018

Hipp Hipp Hurra

Av Malin - 6 september 2018 13:53

Japp, förra helgen var vi till Luleå för att fira min mellersta bror Kenny som hade fyllt 60 år :) Var riktigt trevligt, med mina bröder och deras respektive och jag hade pappa som sällskap :) Var fint väder så vi kunde sitta ute i solen fram till maten. Första gången på länge som vi alla varit samlade, när mamma öevde var det ju hon som såg till att vi skulle samlas vid vissa tillfällen. Det är nu åter ett tag sedan jag skrev av mig, jag vet inte varför jag åter har svårt att få tummen ur röven. Det gäller inte bara bloggandet utan hela övriga livet, det verkar som att jag åter tagit ett steg tillbaka och mest vill ligga på soffan. Jag får tvinga mig till saker igen så jag funderar hur det ska gå med städning och bakning till jag fyller 50 i slutet av månaden. Jag har handlat hem allt till bakandet men det blir inte gjort. Och när jag känner att jag skulle kunna göra som mest är när jag lägger mig för natten och när morgonen gryr har all den energin åter försvunnit och allt känns bara jobbigt. Bara en sådan sak som att gå och hämta ett glas isvatten, sitter och funderar länge innan jag går. Inte heller har jag någon riktig matlust och får tvinga mig att äta fast jag hellre bara skulle ta ett glas isvatten och lägga mig igen. Varför kan det inte bara få gå framåt med måendet.


 


Jag har för mig att jag sist skrev om min vän Jessica som hastigt hade gått bort. Jessica och jag lärde känna varandra på Facebook, en otroligt gullig och rar tjej. Vi hade planerat att jag skulle komma ner till Stockholm så att vi hade kunnat ses men än hade vi inte bestämt hur och när pga avståndet. Vi skulle ha setts när jag vann en hotellnatt med 3 dubbelrum, Pluras Julbord för alla och även inträde och drink i IceBar men det blev för nära avgång så flygpriserna var enorma. I stället fick hennes bästa vän irl Liz följa med. De 5 tjejerna hade en riktigt trevlig tid och fick ju nya vänner då de aldrig hade träffats innan. Men att sedan få läsa att Jessica hastigt avlidit slog åter bort fötterna på mig. 2 dgr innan hade jag skrivit att jag fått ischias och Jessica skrev till mig. Tänk om man vetat vad som komma skulle :( Hon hade avlidit i en hjärtattack när hon sov. Ta vara på var dag som om den vore den sista för vi vet aldrig vad som kommer att ske. Vila i frid Jessica   


 


Idag har jag i alla fall gjort köttfärsbiffar och diskat, får se om jag orkar plocka lite i eftermiddag i alla fall. Igår när jag och min far på morgonen var ut med Wilma till skogen så passade vi på att även besöka Kalix Trädstad. En liten mysig "stad" nere på strandängarna, man har byggt små kopior av historiska byggnader och det var riktigt fint att sitta där eftersom solen sken och det var riktigt varmt. Det är roligt att det gjorts så mycket på strandängarna så som utebadet som används flitigt på sommaren. Idag skiner också solen men jag har som sagt ingen som hellst lust att gå ut mer än nödvändigt. Lade bort kryckan i morse och tänkte att det värsta som kan hända är ju att jag faller, det gjorde jag inte men låret och smalbenet värker mer nu. Ja ja, det blir nog bra så småningom. 


   


Nä, nu ska jag i alla fall ta och diska bort efter lunchen och matlagningen. Skulle ha gjort det innan jag diskade tidigare men man kan ju inte alltid lyckas med planeringen ;) 

Önskar er alla en fortsatt fin dag och vet ni vad... I morgon så är det fredag :)


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards