Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 30 september 2018

Så var firandet över

Av Malin - 30 september 2018 14:40

Ja nu så är firandet över för denna gången och nu tror jag faktiskt att jag slutar att fylla år :)) Det var i alla fall en riktigt trevlig dag med de närmsta i familjen och goda vänner i går. Jag hade sagt att vi startade vid 12-13 och alla kom vid kl 12 så redan kl 17 var jag hemma igen vilket var skönt. Trött i huvudet somnade jag i nästan 3 timmar. Vi var nämligen hos min far som har en öppnare planlösning så att alla kunde sitta i samma rum plus att han har diskmaskin så att jag slapp diska för hand med min dåliga arm. Lämnade det mesta av fikat hos honom så nu har han fika för ett bra tag framöver ha ha ha... Tårtorna blev bra och jag var glad att jag gjorde dem klara på fredagkväll eftersom jag försov mig på morgonen, jag som aldrig försover mig men nu minsan :)) Nå alla verkade nöjda med fikat och jag hoppas att ingen for hem hungrig för i sådana fall har jag misslyckats ;) Hade även gjort 10 smörgåsar ifall någon inte hade ätit och jag hade tänkt rätt för det första min svägerska sa när hon kom in var att hon måste ta sig en smörgås innan :))


   


Min äldsta brorson med de små kom också och lilla Loke får man alltid skratta åt, en sådan skön liten kille. Blev så ledsen över att presenten var till mig eftersom han gillar att öppna paket så han fick hjälpa mig då han var typ presentexpert. Wilma gillade också honom då han hade perfekt höjd för att pussa honom ha ha ha... Alla godisar föll inte honom i smaken så pappa tog med honom till skafferiet och tog fram den stora påsen och försökte få fram vilka han tyckte om... Den är för seg, den är inte god, den är si och den är så ha ha ha... Tog ett bra tag att gå igenom påsen och då hann min brorson Patrik ta detta fina kort på dem.


 



Det var i alla fall en riktigt fin dag och speciellt roligt att våran familj träffades vilket vi inte gör ofta sedan mamma dog. Som jag sa åt pappa så har jag jättesvårt med att ta emot presenter även om jag förstår att det hör till men jag bjuder inte in folk för det utan just för att det är så trevligt att få träffa alla, det är den största gåvan av alla.

Fick i alla fall en del lotter, orkideér och presentkort som kommer till nytta när jag har ena fickan tom och andra trasig. Av min moster fick jag innan Luleåresan en summa pengar att handla för eftersom jag tackade nej till en utlandssemester. Köpte sådant som jag behövde och "unnade" mig även 2 onyttiga saker, en ring och en ny klocka.


   


Luleåtrippen ja.... Vi skrattade ju enormt mycket och en sak vi hade bra roligt åt var våra necessärer... Jag hade en liten sminkväska med det nydvändigaste medan mari hade 2 necessärer plus en sminkväska ha ha ha... Detta visar vad jag hade i min lilla vilket jag ansåg mer än nog för en natt borta :))


 


Ja ja, detta var vällan allt för denna gång så nu ska lilla damen få komma sig ut på toaletten innan jag ska lägga mig igen för det är bara då som min arm inte krampar och domnar :) Hoppas att ni alla får en fortsatt fin söndags eftermiddag :)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards