Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2018

Bara att hålla humöret uppe :)

Av Malin - 15 oktober 2018 10:24

Ja nog är det bara att hålla humöret uppe, skulle jag inte göra det så skulle livet vara bra tråkigt och den enda som skulle må dåligt är jag själv. Var förra veckan åter till sjukgymnasten för domningarna i armen, läkaren ringde sedan på eftermiddagen och efter samtalet så skulle han skicka iväg en remiss för magnetröntgen av halsryggen. Det talas om en möjlig steloperation och kan det hjälpa så är ingen så glad som jag. Det är otroligt frustrerande att inte kunna hålla huvudet normalt, direkt jag gör det så domnar hela armen från armhålan ner till fingrarna av. På överarmen känns det som att man har en dygnsmätare av blodtrycket på sig. Nog har jag haft dåligt från de tidigare diskbråcket i halsryggen och whip lashskadan men inte så här dåligt, då har det varit mest värk och den kan jag leva med men inte bortdomningarna. Försöker i alla fall att leva ett så vanligt liv som möjligt, vad annat kan man göra liksom :)) Det blir nog bra i slutändan. Igår tog jag därför efter middagen, gulashsoppa, och kastade in en chokladfondant i ugnen som typ tröstgottis ;) Det var otroligt gott med lite glass och hallon till.


 


På lördag hann jag bara in efter morgonprommisen med Wilma så ringde min far och frågade om jag var redo att åka.. Var då undrade jag givetvis... Då hade han varit så snäll och köpt ett lamm åt mig från min morbror, han hade ringt och frågat om jag skulle ha något eftersom han bara hade ett kvar och min pappa nappade då han vet att jag gillar lamm. Ett fint styckat lamm på 21 kg och sedan fick jag 5 st leverbitar på köpet till Wilma, ca 30:-/kg så det är inget att säga om då det är riktigt fint kött och kan det bli bättre kött än av lyckliga lamm som gått och betat på en holme i Torneälven hela sommaren ;) 


 


I veckan fick jag äntligen hem lite onödig lyx som är köpt av presentpengarna jag fick av min moster, var ju strikta order om att jag inte skulle lägga de pengarna på räkningar ha ha ha... Så en parfym från Michael Kors och en pincett då min andra hade fått arbeta hårt och lampan hade lossnat ;) Älskar pincetterna från La Tweez och nu hittade jag en lite läcker färg i stället för svart. Dock följde inte fodral med denna gången så tur att jag hade kvar det från tidigare pincett. Parfymen Sexy Amber från Michael Kors luktar så sjukt gott så nu må jag väl kunna fånga en man ;) Doftar gott och har välansade ögonbryn, kan det bli bättre? ha ha ha


   


Ja något som gör allt bättre är väl en superb BH, speciellt när man som mig har stor tung byst. Det blev också inhandlat för de pengarna jag fick när vi var på hotell weekend i Luleå. Det är helt underbart att handla BH hos någon som kan sin sak, två BH's blev det av märket Elomi och vilket lyft för mig. På en gång såg jag dessutom genast ut 10 kg lättare när tuttisarna satt där de skulle :)) Elomi har riktigt mycket fina BH's och jag kan varmt rekomendera dem för er som liksom mig har stor byst och svårt att hitta rätt i bh-djungeln. 


 


Nä nu säger nacken stop igen... Ska ta mig in i köket för att diska och koka kycklinghjärtan åt Wilma innan jag kan lägga mig att vila ett tag, man blir bra trött av värk så därför försöker jag göra det mesta på förmiddagen. Avslutar med ett foto av min far och Wilma i Haparanda utanför Ikea, hör liksom till att Wilma ska få korv när vi är där och direkt vi närmar oss börjar hon prata i baksätet ha ha ha...


 


Ha ni en fortsatt fin måndag och sköt om er alla.


Tjillevippen


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards