Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2018

Mina förvirrade tankar om kärlek

Av Malin - 17 oktober 2018 13:28

Ja idag kommer det att hoppas hit och dit, hoppas att ni hänger med i de tvära kasten ;) Dock kommer det mesta att handla om känslor, kärlek, tillit, otrohet osv osv.... Och det kommer givetvis innehålla en del rosa bilder trots att jag personligen är långt ifrån rosa som person men det börjat tränga in lite här och där i form av bilder här, fotfil i rosa, en rosa liten dator, rosa nagellack osv ha ha ha... Kanske att jag i andra halvan av mitt liv kommer att bli lite mer rosa :))


 


Då både jag och min väninna är medlemmar på Happy Pancake och har surrat med några män och min väninna även gjorde ett försök till dejt så fundrar jag mer och mer på vem tusan man kan lite på när det gäller deras avsikter och ärlighet. Vissa är i alla fall ärliga och säger att de är i ett förhållande eller gifta, heder åt dem, inte för att de överväger otrohet vilket jag är emot men för att de i alla fall ger en chansen att själv välja huruvida man vill vara den andra kvinnan eller inte. Något som jag själv absolut inte överväger eftersom jag en gång var den gifta kvinnan som blev bedragen, jag vet hur ont det gör och skulle aldrig kunna bli den andra kvinnan med gott samvete.

Men det finns verkligen en stor drös av män, även kvinnor, som redan är upptagna men som antingen är olyckliga eller helt enkelt söker spänning. Varför är man då kvar i ett förhållande där man inte trivs? Och vill man ha något mer i sexväg än ens partner ger så kanske man först ska prata med dem för kanske att även de har en massa fantasier som de inte vågar ta upp. För tusan, kan inte folk lära sig att prata med varandra i förhållandena??? Inget blir bättre av att man är otrogen.


 


Det jag har reflekterat över mig själv är att jag mer och mer börjat fundera på om jag någonsin varit kär... Ja jag har varit gift men var jag verkligen kär eller var vi mer vänner. Under alla de åren kände jag aldrig det där pirret när jag såg på honom, finns det eller är det en myt??? Inte heller tyckte jag väl att han var direkt "my type om guy" eller långt ifrån det faktiskt. Han fick mig heller aldrig att känna mig speciell eller älskad, allt gick så fort så jag tror att ingen av oss riktigt hann känna efter vad vi kände. Förlovade efter 1 vecka och gifta efter 6 månader.

Så i efterhand tror jag faktiskt att jag blev kär i kärleken, att jag så gärna ville vara kär att jag blandade ihop allting. Därför är jag nu så otroligt rädd för att göra samma misstag, jag känner att jag har lätt att fastna för en person när vi surrar mera men är det förälskelse eller vänskap.... Jag satsar på det sista för att vara säker på att inte gå på en nit igen. Bättre att ta det säkra för det osäkra.


 


Slutligen så har jag sista tiden även börjat reflektera över hur bra jag har det, vill jag verkligen ha ett förhållande? Jag kan liksom göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill, utan att behöva rapportera åt någon :) Men samtidigt så saknar jag närheten och sexet givetvis, jag är ju inte mer än människa. Så funderingar finns om särboförhållande för att ha någon jag älskar samtidigt som jag ändå får ha min frihet, ni förstår nog hur jag menar :) Har bara så svårt att förklara det hela i skrift. Men hur gör man då för att hitta den rätta när det inte finns några nöjen på orten där man kan gå ut om helgerna? Om man nu inte är 20-30 år eller pensionär för där emellan verkar man inte få roa sig alls :) Blir dyrt att åka till Luleå när man vill gå ut ha ha ha... För jag tror nämligen att det bästa sättet att träffa någon är på gammalt hederligt vis, face to face och inte via datorn där så otroligt många är oärliga och inte har rätt avsikter med sitt dejtande. Nåja, jag har inte tappat hoppet om att träffa Mr Right, frågan är bara hur jag ska träffa honom :)


 


Ja ja, det var lite av mina förvirrade tankar om kärlek och förhållanden, hoppas att ni hängde med och har ni tips på hur man hittar en man utan dator och på en ort utan pub där man bara kan gå ut och träffa folk så kom gärna med förslag :) Hur träffades ni tex? 

Ha nu en fortsatt fin lillelördag och kom ihåg, mer kärlek åt folket ;)


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards