Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Malin - 25 oktober 2018 21:58

Äntligen är sovrummet helt klart igen, städat och nybäddat så i kväll kommer jag nog att somna gott :) Det enda är att köpa sådant gumminät som man lägger under mattorna så att de inte glider för just nu kan jag inte gå på dem med risk för att halka omkull och det vill jag inte. Nog med skador nu tycker jag ;)


Igår blev det inga cellprover tagna pga att jag har blödit de två sista veckorna utan jag får komma dit de dagar de har mottagning och bara anmäla mig utan att boka tid. Hade varit skönt att få det gjort men bara att gilla läget. Det som rör sig i mitt huvud är att min mamma hade just livmoderhalscancer när jag var liten, jag kommer så väl ihåg när hon och pappa åkte till Umeå med jämna mellanrum och jag fick vara hemma med mina bröder. Att hon sedan fick tarmcancer som spred sig i magen och ledde till att hon lämnade oss i förtid hjälper ju inte heller till att lugna mig. Även min far har haft cancer men de upptäckte det i tid så att han blev frisk. Nåja, man ska inte oroa sig och springa händelser i förväg, inte måla fan på väggen och vad mer man nu kan säga :) 


Igår hade jag ännu en gång tur på Facebook... Nej, jag har inte vunnit en tävling men jag hittade ett par superfina Harley Davidson kängor som hade blivit för små för en dam :) Förra gången fyndade jag en Zadig Voltaire väska som jag är sååååå nöjd med. Hoppas nu att jag blir lika nöjd med dessa godingar.


 


Ska snart ta och gå ut med Wilma för kvällskissen och sedan glida ner i min nybäddade säng med de nya sköna påslakanen typ hotell lakan... Men först ska jag se vad som är billigare i Happis när vi ska dit i morgon, jag och Mari, för att handla lite. Kött köper jag här hemma men ska sedan köpa en del som bara finns där, dels något som jag inte hittat på länge... Rafaello godisar, de är såååååå goda... Jag vet att jag har diabetes men man kan unna sig en då och då och behöver inte trycka i sig alla på en gång. Dammsugarpåsar måste också inhandlas då jag inte hade några kvar, varför kan man inte ha lite framförhållning och handla INNAN man behöver vissa saker??? Näää... Man väntar till in i det sista och lär sig aldrig ha ha ha... 

Ja ja, nu ska jag ta och skriva upp vad som ska handlas hem så vi klarar oss, jag och WIlma, och sedan ska jag lägga mig. Hoppas att ni alla får sussa gött.

Natti natti


Tjillevippen

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards