Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 11 november 2018

Var ett tag sedan igen...

Av Malin - 11 november 2018 15:46

Skulle bloggat förra fredagen tänkte jag men min idiotgranne gjorde mig så otroligt förbannad när han kom med falska anklagelser. Jag och min far skulle ut på morgonen, när jag kommer ut ser jag att han står och pratar med pappa och går sedan till sin bil. När jag sätter mig i bilen säger min pappa att han sa att min Wilma har kissat i trappuppgången.... Min Wilma??? Seriöst, hon har inte gjort inne sedan hon var 2 år, s-an vad förbannad jag blev. Min pappa hade sagt åt honom "där kommer hon så ta det med henne" men det var han minsann för feg för. Jag förstod att han skulle klaga till hyresvärden så jag åkte direkt till kontoret och pratade med en av ägarna, han sa typ "vi vet" när jag sa att han är ju för f-n knäpp i huvudet. När jag står där så vem kommer om inte han ha ha ha... Jäklar vilken utskällning han fick av mig framför ägaren, han hade nog inte räknat med det men när jag blir oskyldigt anklagad så får man passa sig. 

Pratade med en granne längst ner som också har hund, även honom har han varit på om att hans hundvakt inte får köra till honom och lämna hunden för när hon gör det står de ju vid hans bil.... Hujedamig vad hemskt att en bil står vid hans oj oj oj... Och han har minsann läst juridik hade han sagt åt honom... Ja ja nu har han satt ribban för hur han vill bli behandlad själv men jag kommer framöver om han försöker prata visa honom handflatan och be honom att ta det han vill säga via fastighetsbolaget för jag vill inte ha något som hellst med honom att göra. J-a stolpskott.


Nå nog om detta, i går gjorde jag något i alla fall så att jag och Mari har något att se fram emot. Vi har ett tag funderat på vad vi ska göra på nyårsafton då vi inte firat den tillsammans på länge så för ett tag sedan kom vi på det... Vi bokar in oss på hotell i Luleå och firar in det nya året så igår bokade jag rummet så att vi nu kommer till skott så att säga :) Blir samma hotell som när jag fyllde 50 men någon nyårsbuffe tog vi inte, de pengarna kan man lägga på annat ;) Tex champagne i baren fid 12-slaget så att vi får skåla in 2019 :) Vi tänkte gå på Bastard Burgers innan vi checkar in och sedan kanske bara ha med lite crostinis och löjrom plus snacks. Klarar vi oss bra på innan vi går ner på nattklubben ha ha ha... Kommer att bli riktigt mysigt och Wilma hon ska vara hos "morfar" så att hon inte kissar i trappuppgången ha ha ha... Måste bara få säga att jag nästan hade tänkt ta vattenkannan och hälla en liten pöl utanför hans dörr så att han verkligen får något att klaga på ;) ha ha ha

Hur som så kommer det att bli en riktigt trevlig nyårsafton, det är jag säker på.


Sedan i fredags har "snackisen" här i Kalix handlat om 2 bilar :) 2 bilar på parkeringen utanför Gallerian. En dam råkades tydligen trampa på gasen i stället för bromsen och körde helt enkelt upp på bilen framför. Mellan parkeringarna är typ en trottoar så det blev som en liten ramp, snacka om att de 2 unga killarna i den andra bilen blev chockade :)) Tur i alla fall att allt gick bra och att ingen blev värre skadad än att han kände lite i nacken.


 


Så från det ena till det andra, farsdag. Min far har i alla fall firats med lite blommor och en ljuslykta, ringde efter jag kommit hem och även min äldsta bror med fru hade varit förbi honom och min mellersta bror hade ringt från Spanien där de nu är i sin lgh fram till maj. Så viktigt att vi kommer ihåg våra föräldrar, jag vet att inte alla har närvarande föräldrar och föräldrar som rent ut sagt aldrig skulle blivit föräldrar men... Vi andra med underbara mammor och pappor måste få fira dem och visa att de är viktiga i vårt liv. Grattis på dagen lilla pappa.

 

   

 

Nu ska jag ta och vila ett tag, har lite ont i huvudet och efter ska jag laga lite mat och se The Amazing Race. Hoppas att ni alla får en fortsatt fin söndagkväll.

 

Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards