Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 14 november 2018

Av Malin - 14 november 2018 10:30

Och med den den evigt stora kärleken.... Nja, den stora kärleken lär vänta även om en test på Fejjan lovade mig att tomten ska komma med en man som vågar visa att han älskar mig ;) Ska sluta att söka någon för det är väl då som de brukar dyka upp eller? Där man minst anar det. 

Jag tycker att det är konstigt, de flesta vill ha någon att dela livet med och att älska och bli älskad av men ändå sitter så otroligt många ensamma, hur kommer det sig? Trots att vi nu har datorer, speed dating och kontaktförmedlingar så var det lättare att hitta någon innan allt detta. När man gick ut på krogen och träffades ansikte mot ansikte. 

Men det är klart, här har vi ju inte ens ett uteställe för oss som är äldre, det är bara 20-åringarna som får roa sig. Till och med den enda puben stängdes när nya ägare tog över Lilla Hotellet, nog tusan måste väl fler än mig villa gå ut en fredag eller lördag för ett glas och för att träffa människor och lyssna på lite musik. 


 


Jag har börjat att fundera på detta mer nu när jag börjar att må bättre och försöker tvinga mig ut för att träffa mer människor och även känner mig redo att släppa in någon närmare. Någon att laga mat med, göra små utflykter, ja allt som man kan göra med en vän egentligen men som man då även kan mysa med närmare. Vi behöver alla närhet och att känna oss älskade. Med de valen, inga val, vi har här på orten så har jag hittills försökt via internet men det är dömt att misslyckas. Alla söker konstant efter något bättre eller är bara ute efter tillfälliga sexpartners. Visst är sex trevligt men det är något som jag heller vill ha med hjärta och hjärna med någon jag älskar. Eller ska man göra som många och bara söka tillfällig bekräftelse i form av olika partners? Nja... Det var jag för ca 12 år sedan men inte längre, då är jag hellre själv som det känns nu. Nu lät det kanske som att jag var lös i resåren ha ha ha, så var inte fallet utan jag hade en fast kk som det så vackert heter ;) 2 år sågs vi och umgicks men när känslorna kröp på så bröt vi upp för ingen av oss var redo för ett förhållande. Nä, det får nog bli så att jag inte kommer att söka längre och defenitivt inte bli kär i kärleken utan ta det lugnt och först av allt fokusera på att älska mig själv.


 


Med detta ventilerat så ska jag ta mig in i köket och fixa lite mat år Wilma The Dog, blir kycklinghjärtan för min fyrbenta fröken idag så hon lär nog bli nöjd :) Önskar er alla en fortsatt fin onsdag och hoppas att solen även skiner hos er, ser att den avslöjar lite dammtussar så det lär nog bli en dans med dammsugaren efter Wilma fått mat.


Tjillevippen 


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards