Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 april 2018

Av Malin - 4 april 2018 09:53

Ja hur jag gillar våren och solen så att jag får ta på mina solglasögon för att ingen ska se mina rödgråtna, trötta ögon. Men i morse när jag tog på dem slogs jag av hur lik en maffioso jag är med mina svarta byxor, svarta tunika och svarta kappa i kombination med solglasögonen. Ja ja, de har i alla fall inte apelsinfärgade träningsskor så att lite sticker jag ut i alla fall ;) 

Igår var det besök hos kuratorn igen och nu har jag lovat att prova ta antidepressiva tabletter för att må bättre. Just nu är jag så otroligt nere igen, gråter för allt och inget och ligger mest i sängen efter jag kommit hem, ligger bara och stirrar typ, tänker inte eller sover inte. Och detta gråtande gör mig vansinnig och inte blev det bättre när min absoluta idol sedan barnsben gick bort, Jerry Williams eller Erik Fernström som han egentligen heter. Mitt hjärta gick i tusen bitar när jag läste nyheterna att han lämnat jordelivet, denna jäkla cancer som är så otroligt förrädisk. Att den sedan även tog Lill-Babs liv igår är bara för sorgeligt. Jag vet att alla den vägen ska vandra såsmåningom men deras tid var ju ännu inte här. Vila i frid, himlen har fått två stjärnor som lär lysa riktigt starkt.


 


I påsk så har jag egentligen inte fjort mycket, Mari kom i alla fall över på skärtorsdags kväll och det var riktigt trevligt, som vanligt :) Jag hade på hällakaka gjort varsin räk och kräftmacka och den må jag lova landade bra i magen men nu är det slutfuskat med kolhydrater för min del. Tillbaka till den vanliga kosten så jag tvingade mig att grava lax, laga 5 liter gulashsoppa och biffar på 1.5 kg köttfärs. Ska idag också lägga gula ärtor i blöt så att jag i morgon kan koka mig ärtsoppa att portionera och frysa in. Varför jag försöker ha en massa mat portionerat i frysen är för att när jag mår så här jäkla pissigt så är jag inte hungrig och orkar inte laga mat när jag kommer hem från kursen. Och samtidigt så vet jag ju att jag måste sköta maten pga mitt blodsocker, då är det perfekt med dessa portioner att bara ta fram och värma. Känns som att dagarna går ut på att tänka på mat numera ha ha ha...


   


Tänk att våren äntligen är här, det är så otroligt underbart väder, solen skiner och det tinar. Kalla nätter och varma dagar förutom igår då det blåste isande hemska vindar bbbbrrrrr.... Längtar något otroligt till sommaren och värmen, att bara kunna tjippa på sig ett par sandaler när man ska ut och inte behöva klä på sig en massa. Att kunna äta frukost på balkongen i solskenet var morgon och bara njuta av livet MEN.... En stor skillnad, i sommar SKA jag våga gå ut mer, kunna gå ner på stan med Wilma, köpa en glass och sitta och se människor passera medan vi njuter av solen. Jag SKA även gå ner på strandängarna och se Cliff Kläfford, Brolle, Lena PH, Rolandz och Tobbe Englund. Jag ska inte som förra sommaren sitta på balkongen och önskat att jag vågat/kunnat vara där medan jag hör musiken på avstånd. Jag hoppas av hela mitt hjärta att medicinen hjälper så att jag åter kan bli den Malin som är glad, tar vara på livet och fyller det med upplevelser.


Men just nu är det snö kvar, soliga vackra dagar. Ha en riktigt fin dag och njut, kom även ihåg att leva som att var dag är den sista för vi vet inte vad morgondagen bringar.


Tjillevippen  


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards