Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 27 januari 2019

2 v gjorda :) Och vad pysslar läkarna med????

Av Malin - 27 januari 2019 11:30

Eller läkaren ska det väl egentligen stå då jag syftar på den läkare som ringde mig i september efter att sjukgymnasten kontaktat honom. Då han ringde mig sa han att han skulle skicka remiss för magnetröntgen av halsryggen. Jag har väntat då jag vet att väntetiden kan vara lång men för några dagar sedan funderade jag at brukar man inte få en bekräftelse från röntgen att de mottagit den och ungefär hur lång väntetid det är. Jag gick därför in på 1177.se, loggade in på min journal och kollade igenom... Ingen aktuell remiss.... Och på anteckningarna... Ja där står att diktamen kommit bort och att han inte vet vad jag sökt för.... Gaaaaaahhhhhhh..... Ringer man då inte upp patienten och står för sitt misstag??? Om man har lite mellan öronen så kollar man väl igenom de övriga anteckningarna och där står KLART & TYDLIGT vad det gäller eftersom sjukgymnasten varit noggrann och skrivit in det. 

Denna läkare gillade min mamma och även en massa andra gamlingar vill bara till honom, de 3 gångerna jag varit till honom har jag uppfattat honom som dryg och nedlåtande, detta har ju inte gjort min syn på honom bättre. Ska ta och kontakta hälsocentralen och frågan är ju om man inte ska anmäla honom. Vill ju inte gärna göra det men då jag hört många andra som han slarvat med så undrar man ju om han inte ska gå i pension.


 


I morgon är det åter måndag, jag har nu jobbat i 2 v :) Ett väldigt trevligt jobb, även trevliga kollegor och deltagare i grupperna. Först nu börjar jag förstå hur svårt svenska språket är dör dem som kommer hit och ska lära sig det ha ha ha... Och grammatik som aldrig varit min starka sida kommer jag att bli bra på nu ;) Jag har aldrig brytt mig om allt det heter, jag vet ju hur man säger och hur man skriver så det har liksom räckt för mig. Nu känner jag även att jag inte är frisk i knoppen än från depressionen för jag blir så otroligt trött då allt är så nytt för mig men jag vill inte sjukskriva mig deltid utan försöka jobba på och pressa mig så gott jag kan. Det är bra att damen på Jobbtorget sitter i samma korridor och har koll på mig, vi ska även till veckan ha en uppföljning då de vill höra hur jag tycker att det går. Jag tycker som sagt att det går rätt bra men det tar ju tid att komma in i det och det är väl därför som jag blir så otroligt trött i huvudet. Det märks även hemma då jag inte orkar lika mycket efter jag kommit hem men det ska väl räta på sig hoppas jag. Annars får jag väl krypa till korset och låta dem sjukskriva mig deltid även om det då kommer att kännas som ett stort misslyckande för mig. Ja ja, jag ska i alla fall kämpa på ;)


Måndag i morgon ja och då har jag även bokat in tid för toppning och färgning, sååå sugen på något nytt och inte bara mitt blonda hår. Dessutom märkte jag att sist de gjorde slingor så slets mitt hår mycket fortare så denna gången blir det inga blonda slingor utan jag hittade en fin färgning med slingor som jag tänkte ge som förslag. Kommer ju att ha en av de nyare tjejerna på salongen då mina ordinarie var bokade eller barnlediga. Nå, det ska nog gå bra. Nedan ses fotot på färgen som jag funderar på :)


 


Inte länge kvar nu till vi ska på rajtan tajtan till Happis jag och Mari, vi har ju bokat rum på hotellet. Får väl se hur det kommer att bli eftersom hennes mamma dessvärre blivit så dålig och inte verkar ha lång tid kvar :( Jag hoppas verkligen att det kanske vänder men man får ju vara realist då värdena är så dåliga som de är. Men man kan ju ändå fara på hotellet en natt, gå ut och äta och så bara för att umgås och få prata, vet att jag själv skulle ha behövt det efter min mamma gick bort i stället för att börja gräva ner mig i allt som skulle göras och satte mig själv i sista hand. Hon fanns ju för mig och jag kommer finnas för henne så att hon kan ringa när hellst hon behöver prata. Hon har varit och är en helt underbar vän och utan henne vet jag inte var jag hade varit i min depression. 


Jag har i alla fall förberett mig med lite nytt i fall det blir utgång, hämtade igår ut en "jacka" jag beställde från Cellbes, sjuuuuukt skön och den kommer helt klart att bli en favorit för mig. Halsbandet kommer till veckan och så har jag även "unnat" mig en ny parfym då den var på halva priset. Har ju äntligen fått ordentlig lön så därför har jag investerat lite i sådant som jag behöver och sådant jag inte behöver egentligen ;)

Sportamore hade också 25% på allt så där fyndade jag ett par träningsskor då sulan gått sönder på de jag har. Inte konstigt egentligen då jag typ lever i träningsskorna ha ha ha... För 1 mån sedan fick jag även upp ögonen på ett par boots som en dam sålde och jag hade så tur att de var kvar så till veckan kommer de... Älskar boots, kan man ha för många par??? Jag tror inte det ;) Blir bara snyggare och skönare ju äldre de blir om man sköter om dem.


   

     

Nu ska jag gå och ta fram filodegen från frysen, gjorde igår taco så av färsen som blev över (en hel del) ska jag göra Börek a la Malin :) Har jag till lunch på jobbet, ska även ta och göra egen pizzasallad då det är något jag tycker är så otroligt gott. Hittade ett bra recept där det inte var mycket socker, däremot ska jag sätta till lite röd paprika som jag tycker är gott i pizzasallad. Så lite kökstjänst innan jag får vila denna söndag :)) 

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin söndag och har haft en lika fin helg, här ska det tändas lite ljus när mörkret kommer men just nu så skiner solen och det är ca -22 ute :) 

Ha det bäst och sköt om er alla.


Tjillevippen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards