Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2019

Söndag och helgen har varit toppenfin

Av Malin - 4 augusti 2019 17:53

Ja helgen har verkligen varit riktigt trevlig med All Wheel Weekend i Luleå, trevligt sällskap med Mari och Wilma som också hängde med denna gången. Så otroligt mycket fina bilar och det fick pirra ofta i kroppen när det mullrade av alla motorer ;) Är det d som kallas bilporr? ;) Så roligt att strosa runt och se på gamla bilar med snygga linjer, och dessutom är folk som vanliga där, inga stroppar så långt ögat når utan alla samlas med det gemensamma intresset bilar. Några till träffar ska vi nog hinna med innan sommaren är över. 


       


Efter åkte vi till Storheden då Mari skulle shoppa lite, blev i alla fall ett par jeans för henne medan jag väntade ute med Wilma. Vill inte gärna lämna henne i varm bil även om man inte är länge inne och dessutom skulle jag ju inte handla något speciellt. Efter så bjöd jag på finlunch på Korvgubben ha ha ha... Jag och Mari är lika hamburgertokiga och blir aldrig less på det. Jag skulle även köpa några korvar åt Wilma, brukar hon alltid få när vi är till Luleå eller Haparanda. Döm om min förvåning när de sa att hundar bjuder de på mat så Wilma fick 3 grillkorvar och en stor mugg med vatten :)) Så en eloge åt Korvgubben på Storheden, det var en glad överraskning och Wilma var så nöjd efter.


   


Något tråkigare hände dock på torsdagkväll när Mari ringde och sa att den 100 år gamla klädbutiken Götamagasinet brann. Hon bor ju bara tvärs över gatan så hon såg allting. Man hoppades ju att det skulle gå bra men till slut kunde inte brandkåren göra annat än fokusera på trähusen runt om för att det inte skulle spridas till dem. Så otroligt tråkigt att ett livsverke ska sluta så för Lennart som ägde butiken som hans pappa startade 1918. Tragiskt är det verkligen och vad som gör mig nästan förbannad är alla som åker dit enkom för att bara fota i sin jakt på så många likes som möjligt på instagram eller facebook. Så otroligt respektlöst att gotta sig åt andras olycka. Här är några bilder från 

Götamagasinet  men även dess brand som Mari fotade. Kommer verkligen att sakna deras annonser och service för de var en av de få butiker där man fortfarande kunde "låna" hem kläder för att prova dem i lugn och ro. 


     

 



Förra veckan började ju SFI igen, i en månad går de dock bara 2 heldagar i veckan men det kan vara skönt med en mjukstart för dem för på eftermiddagen såg man att de var trötta i huvudet. Liksom mig själv som höll på att somna en gång ha ha ha... Det var i alla fall roligt att träffa dem som kom igen, har ju saknat dem otroligt mycket. Ännu så hjälper jag även till med att registrera närvaroblanketter som ferieungdommarna lämnat in så att de får lön på sidan av de övningar jag sätter ihop till SFI eleverna. Jag måste säga att jag verkligen trivs med detta jobb som är så varierande, passar mig som handen i handsken.


 


I fredags fick jag äntligen tag på kuratorn på HC som jag tidigare gått hos, ville fråga om de "attacker" som jag fått 2 ggr om nätterna. När jag lägger mig för att sova så får jag dra in luft i ren panik då det känns som att jag inte får in någon luft alls och är säker på att det är slutet, att jag kommer att kvävas till döds. När jag sätter mig upp lugnar det sig men när jag lägger mig börjar det igen. Jag sätter mig upp, försöker slappna av och intala mig att det bara är mitt huvud som spelar mig ett spratt för jag har bestämt mig för att inte börja med medicin igen. Jag ska klara det med positivt tänkande, så är det bara. Det var i alla fall skönt att prata med henne och få saker förklarade eller bekräftatt att jag tänkt rätt. Hon var glad att höra att jag mår bättre, vilket hon hörde på rösten, men sa att är det något jag funderar på eller behöver prata så är det bara att jag hör av mig igen.


 


Nu ska jag ta mig lite middag och sedan ska jag göra en djupdykning i min klädkammare, kasta det som kastas skall och få in sådant som lagrats lite här och där i lgh ;) Jag vill lova att jag gör fynd där, hittade mitt Dior halsband som jag köpte på 90-talet men trodde hade blivit stulet med mycket annat i Hofors. Snacka om att jag blev glad när jag hittade det :)) 


 


Min dejt kommer ju till nästa helg så då vill jag ha det representativt ;) Därför städas det nu ordentligt.

Hoppas natt ni alla har haft en fin helg och att söndagskvällen fortsätter likadant. Sköt om er alla.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards