Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 november 2019

Hastigt slut förra gången :)

Av Malin - 24 november 2019 15:26

Ja det böev ett hastigt slut i onsdags när jag satt och skrev här, såg inte att lunchen var slut och de två eleverna jag skulle ha kom tillbaka :) Ja ja, så kan det gå men jag är rätt säker på att alla överlever ändå ;)


Nu är det söndag och som jag skrev i sista inlägget så skulle jag kriga för jag skulle INTE bli sjuk igen... Tji fick jag, torsdag morgon kl 4.30 satt jag på sängkanten, tog extra astmamedicin och drack slemlösandet som läkaren skrivit ut tidigare. Ja ja, lite tjockt i halsen tänkte jag, det går ju över... Jo men visst, under förmiddagens lektion smög sig febern på mig sakta men säkert som ett rovdjur som väntar ut sitt byte. Var bara att lägga mig under täcket när jag kom hem och fredagens middag fick bli inställd :( Well well, that's life.

Tur att jag då har ett jobb där jag kan jobba hemma så tog med en del tester hem som skulle rättas.


 


Nu är det söndag och i morgon är det ny jobbvecka :) Ska nog gå bra för jag är ju feberfri och den tjocka halsen motar jag med mediciner :) Gillar inte att vara hemma, dels för att det känns som att jag latar mig och dels för att jag inte vill falla tillbaka och gömma mig hemma igen som jag gjorde tidigare. 

I fredags ringde Jenny, läraren, och påminde mig om att det var sista dagen att anmäla sig till julfesten. Jag hade ju liksom tänkt slippa den och hade därför inte låtsas om den men nu fungerade ju inte det tydligen ha ha ha... Så nu är jag anmäld till julfesten som lämpligt nog är kvällen innan vi ska ta in på hotell i Luleå så det blir rajtan tajtan 2 dgr i sträck för denna tant som trodde sig ha lagt feststassen på hyllan :) Nåja, det kommer säkert att bli roligt att umgås med kollegorna utanför jobbet. 


 


Till veckan är det löning, tänk vad roligt om alla arbetsgivare just denna lön skulle sätta in 500-1000 skr extra åt alla anställda :) Skulle ju vara en uppskattad klapp i stället för tex påslakan eller starinljus som min mamma fick av landstinget långt tillbaka ha ha ha... Eller ge alla anställda en korg med lokala delikatesser :) Lokala delikatesser ja, har beställt 0.5 kg Kalix löjrom som jag får hämta upp på fredag... Så sjukt gott och så otroligt sjukt dyrt ha ha ha... Men det är ju inget man köper varde månad och det räcker länge, kan jag och pappa få några riktigt goda ägghalvor på jullunchen som vi brukar ha hos honom :) Kommer kännas lyxigt att tex varje söndagsfrukost unna sig lite löjrom.

Yummy yummy in my tummy ;)


 


På jobbet känns det förövrigt rätt mysigt när det är julpyntat men i veckan på onsdag förvandlades det utanför klassrummen då de ställde i ordning för Stad i Ljus showen. Tom precis utanför klassrumsdörren stod det bord och ingenstans fanns det för eleverna att sitta när det var rast, nåja, tur att det inte är varje vecka så vi lär nog stå ut :) När jag skulle gå hem så stötte jag på Bengt Dalqvist, han som var med i Skilda Värdar ni vet... Som jag för övrigt aldrig såg ha ha ha... Han hälsade så glatt med ett stort leénde, jag är ju väluppfostrad och hälsade tillbaka men efter så tänkte jag varför... Varför stannade jag inte i stället, tittade på honom och frågade "känner vi varandra"?" Skulle ha varit så roligt att se hans reaktion ha ha ha... Inte för att vara elak men för att skoja lite :)) Varför får man alltid de smartaste replikerna i huvudet när det är för sent??? :) 

Sedan har ju även jag en benägenhet att i stället råkas säga något när jag hellre skulle ha låtit foderluckan vara stängd... Som för något år sedan när jag var in på en affär här på orten, biträdet i kassan pratade med kunden innan om David Beckham, om hur snygg han är och hur snygga barn man skulle få med honom bla bla bla... Hon är känd för att prata om ditten och datten utan hämningar. Och det gjorde jag med, något som dock skulle ha fått stanna som en tanke och sa "ja men man är ju två om det"... Tjejen såg ut som en fågelholk, jag har aldrig sett henne tappa orden men det gjorde hon nu. Jag sa ju i det stora hela att hon var anskrämlig... Jag kan tillägga att jag inte vågade gå in dit på över ett år, jag skämdes något grymt. Försöker att tänka 2 gånger numera men man vet ju inte när munnen skenar nästa gång ;)


 


Ute är det nu svart svart svart och klockan är just efter 16, det var förövrigt lika svart kl 15 och det har liksom aldrig varit riktigt ljust idag. Hatar detta väder när det regnar och är varmt, mycket bättre med minugrader och snö även om jag hellst vill ha sommar året om :) Då klockan inte är så mycket hade jag tänkt ta och baka bottnar till biskvier så kan jag bara sätta på krämen och doppa dem i choklad i morgon när jag kommer hem från jobbet. Tänkte göra en dubbel sats då jag skulle vilja göra några med smak av apelsin och några med smak av lakrits också. 

Har även hittat några recept online som jag tänkte testa, lägger in recepten här under så att fler kan ta del av dem. Bountykärleksmumsen hittade jag på www.lindasbakskola.se och Mariannetryfflarna på www.jennysmatblogg.se. Tyckte bara att de verkade så otroligt goda att de måste göras till jul. 


   


Så ska jag ta tag i baket och passar på att önska er alla en fortsatt fin söndag eftermiddag, håll er friska och kom ihåg att älska och bli älskad ;)


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards