Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 december 2019

Hotellvistelse med tjejerna :)

Av Malin - 9 december 2019 09:28

Så var det i lördags dags för att ta in på Savoy i Luleå för lite trevlig samvaro och nattklubbssväng med tjejerna :) Vi hade verkligen trevligt men min lördag hade väl kunnat börja lite bättre... När Mari hämtade mig så hade jag inte sovit sedan fredag morgon kl 6.30 Varför kanske ni frågar... Jo pga kortisonet. Nästa gång jag somnade var kl 1.30 natten mot söndag  så jag vill lova att jag sov gott, efter jag vart upp på toan vid 4.30 så fick inte Mari sova mer då jag blåste på ha ha ha... Jag som aldrig snarkar men jag var väl övertrött och så låg jag på rygg. Har ju som problem med mitt vänstra knä och kan inte sova i de ställningarna jag vill :(  


   


Vi åkte i alla fall hemifrån kl 9, vi vill ju som på alla dessa affärer innan allt folk kommer och nu när det går mot jul så är det ju helvilt och det vill man helst slippa. Jag tog varje tillfälle i akt att vila då jag v ar så trött, så när Mari provade kläder i en hytt satt jag i nästa och halvsov :) När hon skulle in på Smedjan, satt jag i bilen i parkeringshuset och vilade så jag tog verkligen varje tillfälle i akt att vila. 


   


Eftersom vi hade bokat bord kl 19.30 i Jazz Matsalen så tog vi oss ett baconmeal på järnvägsgrillen, vet inte vad den egentligen heter men den ligger ju vid järnvägsstationen. Lika gott som alltid och som jag och Mari säger, man kan aldrig tröttna på hamburgare ha ha ha...

Kl 14 checkade vi in på hotellet, denna gången hade vi en minisvit eftersom alla dubbelrum var upptagna och vi kan bara säga att det verkligen är värt de 400 skr extra som man betalar. Man får bra utrymme och rejäla stolar att sitta på plus de små detaljerna som ger en lite lyxigare känsla utan att för den delen kosta skjortan. 

Medan Mari och tjejerna från Happis gick ner för att bada så kastade jag mig på sängen ett tag, de har sjukt sköna sängar men sitter jag på sängkanten med mina korta ben så känner jag mig som Nils Karlsson Pyssling där jag sitter och dinglar med benen ca 20 cm från golvet :)


   


Kl 19.30 satte vi oss till bords, vi beställde alla in iberico carré men med olika tillbehör så som pommes eller potatisgratäng. Till efterrätt tog jag chokladfondant med choklad smul, hallonsorbet & hallon coulis. Allt var lika gott som vanligt så jag kan varmt rekomendera er att äta där när ni är till Luleå.


 


Efter maten hade vi lite trevlig samvaro på rummet med lite dricka och snacks, trevliga samtal och många goda skratt. Vid 23 gick vi ner på nattklubben, var rätt så spridda skurar med folk då men vid kl 00.00 började det droppa in mer. Vid 1 gick jag och Mari upp på rummet för att tanka men efter jag tömt mitt glas kände jag hur tröttheten slog till efter alla vakna timmar så jag blev kvar på rummet och somnade gott. 

Det var i alla fall en riktigt trevlig dag/kväll/natt med tjejerna och jag hoppes att vi snart kan göra om det, kanske till påsken :)) Och mmmmmmmmm..... Men det säger jag inte vad det betyder mer än att när man säger mmmmmmmm.... i vårt sällskap så börjar alla skratta och titta menande på Carina ha ha ha...


Ha nu en fortsatt fin vecka och hoppas att även ni hade en riktigt fin helg och andra advent.


Tjillevippen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards