Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 11 december 2019

Onsdag och snöstorm

Av Malin - 11 december 2019 10:41

Igår kväll när jag lade mig så var det -17 grader ute, njöt när jag lade mig till sängs med fönstret öppet men i morse... Ja då var det kring nollstrecket, stormade och snöade ute så då var det bara att ta och stänga fönstret för annars skulle jag väl snart ha en snöhög i sovrummet :)

Tänkte på vägen till jobbet att idag skulle det väl knappt komma några elever men oj vad jag hade fel :) Har idag haft ett litet tema om Lucia och vårt firande av henne och vi har även tipsat om Lucia i kyrkan som är så otroligt vackert.Jag och Mari har varit i kyrkan någon gång och det är verkligen en fin stämning, bara det att jag alltid tycker att det är så vackert att det tåras i ögonen. Jag är nog allt en liten softie ;)


 


Onsdag idag och jag har väl precis tagit mig samman efter helgens äventyr, i natt har jag faktiskt fått sova helt ok, har bara varit upp på toaletten 3 ggr men somnat om direkt efter. Idag jobbar jag till kl 15 och efter det måste jag verkligen ta itu med köket som ser ut som ett bombnedslag... Disk, saker på bordet, en resväska på bordet, få uppackat alla kläder också... Usch, det blir så tråkigt att ta hand om saker när man inte gör det på en gång och det bara lassas på :( Nåja, jag får skylla mig själv faktiskt men idag ska det bli gjor INNAN jag slår ner min röv för då lär det bli kvar ännu en dag ;)


I förrgår var jag också och hämtade flaskorna som jag och Mari beställde på Black Friday, ni vet de där rostfria som håller värme upp till 12 tim och kall dryck kyld i upp till 24 tim. Jag har nu haft med min på jobbet i 2 dgr och jag är verkligen supernöjd. Jag har alltid tyckt att 399:- är mycket men på Black Friday fick man 2 för priset av 1 så jag och Mari beställde tillsammans så blev det ju billigare. Bästa köpet som jag gjort på länge :) Kan varmt rekomenderas.


 

https://www.glacialbottle.com/sv/


Nu ska jag fortsätta göra nytta men innan vill jag bara tipsa om en utlottning som en elev har på sin butik. African Lily som jag redan i ett tidigare inlägg skrev om lottar ut ett par jättefina örhängen, man finner henne på Facebook eller Instagram så in och gilla hennes sidor och var med i utlottningen.


 


Ha nu en fortsatt fin dag och hoppas att ni har bättre väder än oss :)


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards