Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 17 december 2019

Av Malin - 17 december 2019 11:54

Ja jag har äntligen fått börja sova bättre om nätterna, först vid kl 3 får jag börja springa på toa och då med ca 1 tim mellanrum men jag somnar alltid direkt efter. Så lite piggare är jag allt om dagarna men morgnarna känns ännu jobbiga pga mörkret då man bara vill fortsätta ligga kvar i sängen. Bättre om våren och sommaren då det är ljusare och man tom hinner göra en del hemma innan man går till jobbet, vilket absolut inte sker just nu. Mitt larm ringer kl 6.45, blöter jag håret och låter det torka medan jag äter frukost och ser adventskalendern vilken jag tycker är riktigt bra i år. Det är typ det enda jag hinner innan jag far hemifrån kl 8.15. 

Igår när jag kom hem var jag sjukt trött så efter att jag hade ätit lunch halvsov jag på soffan men då det var så obekvämt flyttade jag till sängen och fortsatte sova ca 1 tim. Detta mörkret kan verkligen ställa till det och speciellt om man redan mår psykiskt dåligt, känner nämligen att jag gått ett steg bakåt i mitt mående igen men jag tvingar mig ut för jag har INTE tänkt hamna där nere under isen igen. 

På jobbet går det i alla fall bra och jag har ju som sagt fått förlängt kontrakt till sista juni och det känns jättebra. Eleverna är härliga och jag stortrivs med mina arbetsuppgifter, har även fått lite uppskattning i form av en ljuslykta av en elev från Mexico och lite underbart goda brända mandlar av ett par från Schweiz. Och sedan fick vi ju i förra veckan lite gottigott av en elev som hade köpt choklad när han varit hem till Brasilien. 


   


I söndags var det tredje advent och äntligen har även jag en adventstake på köksbordet :) Jag köpte denna åt mina föräldrar på ishotellet i Jukkasjärvi när vi var dit -09 och nu tyckte min far att jag själv skulle ha den hemma. Så nu lyser den upp på mitt köksbord varje advent. Då det var advent så tyckte jag på kvällen att jag kunde unna mig 2 mackor med löjrom, rödlöken var dessvärre dålig men det gick lika bra utan och jisses vad gott det var. Efteråt satt jag och tänkte för mig själv "Kalix löjrommen kostade 1000:- för ett halvt kilo så detta var dyra mackor Malin". Nåja jag ska nog inte ha dåligt samveta för det och jag vill lova att de två mackorna landade bra i magen ;)


   


I helgen har jag även äntligen bakat klart alla 3 sorter biskvier, det blev 3 olika smaker. Apelsin, lakrits och choklad så idag har jag skickat en av varje med min far för provsmakning. Han är rak och säger vad han tycker så det blir intressant att höra omdömet. När jag bytte ut sylten i hallongrottor till lemon curd blev jag ordentligt sågad :) Jag frågade om de var goda och svaret blev -Ja visst var de det men vad tusan hade du satt i??? Så ingen mer lemon curd åt honom ;) Nu satte jag apelsinskal och lakrits strössel så att man vet vad som gömmer sig under chokladen och de vanliga med chokladfyllning fick lite guld på sig bara för att.


 


Nå nu är lunchen klar och jag ska ta tag i jobbet igen. Hoppas att ni alla får en fortsatt fin tisdag.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards