Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under augusti 2019

Av Malin - 18 augusti 2019 11:27

 Så var jag här igen, förstår att de som följer mig blir smått chockade av att jag plötsligt har 3 inlägg som det inte är typ 4 månader mellan ;) Helgen har varit lugn och skön, Mari var förbi igår för lite fika och detsamma var hon i tisdags. Det är såååååååå skönt att äntligen ha fått lite rätsida på vardagen och att ha städat hemma så att man vågar ha folk att hälsa på. Och Mari är ju min försökskanin vad gäller bak och mat så igår fick hon smaka min kaka med svarta vinbär och kokosflakes. Den blev godkänd :)) Har i veckan även fått sockerärtskidor av pappa så de är rensade och portionerade i frysen, perfekta att sätta i när man gör wokgrösaker. I Fredags var vi en sväng till Karungi och hälsade på och då fick jag av min morbror 2 bitar lax att grava, snacka om att jag var barnsligt glad över den.... Den är nu gravad och i frysen. Nå, lite har jag ju smakat på hårdbrödmacka :)) Köpte även köttfärs så det blev biffar på ca 1 kg som nu också är i frysen. Skönt med ett litet lager.


       


I onsdags var jag så igen till Elin och fixade mina utväxta naglar så nu är de fina igen, så roligt att kunna piffa till dem så mina prinskorvar blir långa och vackra ;) I slutet av månaden ska jag även till frissan, blir bara toppning då jag har så mycket slingor i lila och rosa kvar i håret. Må ju bli lite snygg då vi har bokat in en hotellnatt i Luleå, blir jag, Mari, Carina och Erja som ska göra Luleå. Har även på kvällen bokat bord på Bishop Arms som vi har hört har bra mat och en massa att välja på för ölälskarna :) Själv så håller jag mig till grogg jag eller cider.


 


Och då till förra helgen    Då kom äntligen "min" ordningsvakt på besök, var från lördag till söndag. Och jisses vad trevligt vi hade, var så lätt att umgås med och vi kunde verkligen prata om allt mellan himmel och jord. Även politik där vi röstar på samma parti vilket var otroligt skönt med tanke på klimatet inom politiken. 

Vi hoppas att kunna passa in en dejt snart igen då vi båda vill lära känna varandra ännu bättre. Jag måste säga att jag inte för en sekund ångrar att jag tog kontakt med honom. Nu hoppas jag bara att framtiden är ljus för ett förhållande då han är en helt underbar man. Manligt manlig men samtidigt med en mjukhet och känslighet. Smått förälskad är jag nog allt om sanningen ska fram ;)


 


Idag är det söndag, jag har satt mig framför datorn för att få fram lite material åt eleverna, rätt skönt lunk en söndag detta. Har redan ätit, gett Wilma mat och diskat, dammsugningen gjordes igår så jag kan ta denna dagen med ro och allt eftersom den går. Så blev en lite kortare uppdatering idag, men ändå lite är jubättre än ingenting alls ;)


Hoppas nu att ni alla får en fortsatt fin söndag.


Tjillevippen

Av Malin - 4 augusti 2019 17:53

Ja helgen har verkligen varit riktigt trevlig med All Wheel Weekend i Luleå, trevligt sällskap med Mari och Wilma som också hängde med denna gången. Så otroligt mycket fina bilar och det fick pirra ofta i kroppen när det mullrade av alla motorer ;) Är det d som kallas bilporr? ;) Så roligt att strosa runt och se på gamla bilar med snygga linjer, och dessutom är folk som vanliga där, inga stroppar så långt ögat når utan alla samlas med det gemensamma intresset bilar. Några till träffar ska vi nog hinna med innan sommaren är över. 


       


Efter åkte vi till Storheden då Mari skulle shoppa lite, blev i alla fall ett par jeans för henne medan jag väntade ute med Wilma. Vill inte gärna lämna henne i varm bil även om man inte är länge inne och dessutom skulle jag ju inte handla något speciellt. Efter så bjöd jag på finlunch på Korvgubben ha ha ha... Jag och Mari är lika hamburgertokiga och blir aldrig less på det. Jag skulle även köpa några korvar åt Wilma, brukar hon alltid få när vi är till Luleå eller Haparanda. Döm om min förvåning när de sa att hundar bjuder de på mat så Wilma fick 3 grillkorvar och en stor mugg med vatten :)) Så en eloge åt Korvgubben på Storheden, det var en glad överraskning och Wilma var så nöjd efter.


   


Något tråkigare hände dock på torsdagkväll när Mari ringde och sa att den 100 år gamla klädbutiken Götamagasinet brann. Hon bor ju bara tvärs över gatan så hon såg allting. Man hoppades ju att det skulle gå bra men till slut kunde inte brandkåren göra annat än fokusera på trähusen runt om för att det inte skulle spridas till dem. Så otroligt tråkigt att ett livsverke ska sluta så för Lennart som ägde butiken som hans pappa startade 1918. Tragiskt är det verkligen och vad som gör mig nästan förbannad är alla som åker dit enkom för att bara fota i sin jakt på så många likes som möjligt på instagram eller facebook. Så otroligt respektlöst att gotta sig åt andras olycka. Här är några bilder från 

Götamagasinet  men även dess brand som Mari fotade. Kommer verkligen att sakna deras annonser och service för de var en av de få butiker där man fortfarande kunde "låna" hem kläder för att prova dem i lugn och ro. 


     

 



Förra veckan började ju SFI igen, i en månad går de dock bara 2 heldagar i veckan men det kan vara skönt med en mjukstart för dem för på eftermiddagen såg man att de var trötta i huvudet. Liksom mig själv som höll på att somna en gång ha ha ha... Det var i alla fall roligt att träffa dem som kom igen, har ju saknat dem otroligt mycket. Ännu så hjälper jag även till med att registrera närvaroblanketter som ferieungdommarna lämnat in så att de får lön på sidan av de övningar jag sätter ihop till SFI eleverna. Jag måste säga att jag verkligen trivs med detta jobb som är så varierande, passar mig som handen i handsken.


 


I fredags fick jag äntligen tag på kuratorn på HC som jag tidigare gått hos, ville fråga om de "attacker" som jag fått 2 ggr om nätterna. När jag lägger mig för att sova så får jag dra in luft i ren panik då det känns som att jag inte får in någon luft alls och är säker på att det är slutet, att jag kommer att kvävas till döds. När jag sätter mig upp lugnar det sig men när jag lägger mig börjar det igen. Jag sätter mig upp, försöker slappna av och intala mig att det bara är mitt huvud som spelar mig ett spratt för jag har bestämt mig för att inte börja med medicin igen. Jag ska klara det med positivt tänkande, så är det bara. Det var i alla fall skönt att prata med henne och få saker förklarade eller bekräftatt att jag tänkt rätt. Hon var glad att höra att jag mår bättre, vilket hon hörde på rösten, men sa att är det något jag funderar på eller behöver prata så är det bara att jag hör av mig igen.


 


Nu ska jag ta mig lite middag och sedan ska jag göra en djupdykning i min klädkammare, kasta det som kastas skall och få in sådant som lagrats lite här och där i lgh ;) Jag vill lova att jag gör fynd där, hittade mitt Dior halsband som jag köpte på 90-talet men trodde hade blivit stulet med mycket annat i Hofors. Snacka om att jag blev glad när jag hittade det :)) 


 


Min dejt kommer ju till nästa helg så då vill jag ha det representativt ;) Därför städas det nu ordentligt.

Hoppas natt ni alla har haft en fin helg och att söndagskvällen fortsätter likadant. Sköt om er alla.


Tjillevippen



Av Malin - 1 augusti 2019 07:10

Och ändå har jag haft fler läsare än tidigare ha ha ha... Måste vara för att folk googlat på Sommarfesten och då hamnat här hos mig. Sommarfesten förresten var en riktig succé, bra väder, superba artister och totalt 60 000 besökare. Roligt att detta växer här i lilla Kalix och nu ser vi fram emot nästa år. 


       


Förfesten på Maris balkong var också trevlig i vanlig ordning, jag blandade drinkar med somriga smaker och mat tog vi från pizzerian i samma hus. Familjepizza passade perfekt när vi var 3 st och sedan fick ju även Mari mat till dagen efter :) Ofta är förfesten så trevlig att man bara skulle vilja fortsätta den och skippa själva festen men samtidigt så vill man ju inte missa artisterna. Var bara torsdagen som vi inte ides gå, var bara Peter Jezewski som var bra men vi hörde ju honom bra på balkongen :)


     


Något som hände på Sommarfesten var jag defenitivt inte beredd på, att jag skulle bli fullkomligt betuttad av en man. Inte vilken man som hellst men en av ordningsvakterna. På fredagen efter Vikingarnas framträdande gick vi till ett av öltälten och pang, när jag såg honom och hans oroligt fina ögon var det som att någon slog undan benen på mig. I dagarna två satt jag och trånade efter honom samtidigt som vi hade trevligt och surrade med människor. Sista kvällen en timme innan stängning kom jag på att jag skulle skriva ner mitt nummer och namn för att sticka till honom men hittade jag penna eller papper.... Nopp :( Vi hade alla bytt handväskor och hade inget sådant i väskorna. Nå, tänkte jag, jag får ta mod till mig och helt enkelt prata med honom och se om han vill ha mitt nummer. Ja ja, då var han borta och gick inte att finna :( Malins vanliga otur, bara att gå hem och sluta fundera på honom. Men så lätt är det inte när man hittat någon man fallit pladask för och jag gav mig inte. Gjorde en efterlysning på instagram, ledde inte till något dessvärre men jag gav mig inte. Kom på att en f.d kollega jobbat som vakt samma kväll och gick in på Fejjan och hans vänner och där.... Där hittade jag äntligen "min" vakt :))

Jag fick ju då ett namn och ort så jag checkade av honom på Ratsit och såg att han bodde ensam så då vågade jag skicka ett medd. Ångrar nu inte att jag gjorde det för när han kommer hem norröver igen så ska han komma till mig för att vi ska få lära känna varandra bättre över en bit mat. Tänk att jag vågade wooo hooooo....


     


Kanske vågade jag för att jag ÄNTLIGEN börjar känna igen mig själv, har mer energi och inte längre bryr mig om vad andra tycker och tänker. Hur denna förändring plötsligt kommit till mig är för att jag helt enkelt lagt undan Sertralinet. Man ska ju egentligen trappa ner underen längre tid och under samrådan med läkare men men... Jag hade inte tänkt sluta men när jag skulle förnya receptet så hade de inte tider de kunde ringa upp och datorn glömde jag bort så i stället tänkte jag att nu skiter jag i denna medicin, jag ska klara mig utan den. 

Jag tror ärligt att den har dämpat mig för mycket för nuu har jag mer energi, jag går inte längre runt och liksom gömmer mig utan jag har äntligen börjat att ta för mig av livet igen. Inget ont om antidepressiva mediciner, de fungerar men i mitt fall skulle jag nog slutat med dem tidigare. Samtidigt var nog detta rätt tillfälle att skuta md dem då det är sommar, jag har mycket att se fram emot och ett arbete som jag stortrivs med. Så bye bye Sertralin ;)


 


Livet har verkligen tagit en positiv vändning och här ska jag stanna har jag bestämt, första tiden var jag lite småyr och 2 ggr har jag haft någon typ av panikattack på natten där jag varit 100% på att jag skulle dö för att jag inte fick luft men numera försöker jag i stället tänka realistiskt och inte bara känna av känslan i bröstet. Jag SKA klara detta utan mediciner, så är det bara. 

Så vi har hunnit med en hel del roligt i sommar, Club40 i Happis, Bilutställningar, Sommarfesten, shoppingturer... Jag lever livet numera och sitter inte bara hemma och funderar på vad jag skulle vilja göra utan verkligen gör det i stället. Sommar, sol och glädje har numera tagit över mitt liv och jag älskar det :) 


           


Sedan har jag även piffat till mina naglar så att mina prinskorvar till fingrar ser ut långa och vackra ;) Elin på Miksa är suveränt duktig och jag ser fram emot mitt nästa besök hon henne. 

Nu ska jag fortsätta jobba lite, SFI är bara 2 dagar/vecka nu i en månad så jag fortsätter att hjälpa till med feriearbetarna, reggar deras närvarorapporter osv så att de får lön.


   


Hoppas att ni alla njuter av sommaren som antingen är kall eller supervarm, finns liksom inget mellanläge i år men vi ska inte klaga. Ta vara på de dagar vi har och gör det bästa av dem.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards