Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 31 januari 2020

Fredag och helg wooo hooo....

Av Malin - 31 januari 2020 23:24

Ja så var det åter fredag, så underbart härligt med lite ledigt eller... Ledigt... Jag har ju tagit hem en del texter och tester som ska rättas men det är inte mer än rätt då jag idag på förmiddagen var till tatueraren och njöt ;) Har ju inte tatuerat mig sedan -13, var inställd på att det garanterat gör sketaont när det var bakom örat men sååååå fel jag hade. Ljudet av maskinen och att jag låg så skönt gjorde att jag var på väg att somna, jag ska inte ljuga och säga att det inte alls kändes men det gjorde absolut inte ont eller var obehagligt så nu fick jag mersmak ;) Sa ju att jag skulle fundera på om jag vill ha lite inuti örat också men jag har redan bestämt mig så det blir till att boka in så att han får pilla på där med :) Jag är i alla fall otroligt nöjd med resultatet och bemötandet av honom också, var första gången jag gaddade mig hos honom och det var en positiv erfarenhet så nu vet jag vem som framöver får låta nålen arbeta i mitt skinn.


 


Har nu i någon vecka suttit och sökt en ny BH, ena bågen på min favorit BH från Elomi gick av :( När jag bodde säderut så fanns det på butiken att köpa nya bågar att byta till men det går omöjligt att hitta nu. Jag har sökt på sidor där det finns delar till de som sitter och syr BH:s men de är alltid för små så om någon vet av en sida där de säljer bågar till i-kupa så blir jag evigt tacksam om ni vill tipsa mig :) Jag hittade i alla fall den andra jag har från Elomi och gillar, de hade fått in den i en ny färg, denim, så den är nu i alla fall beställd och jag hoppas att den nu har samma mått. Har märkt att de ibland kan variera även om det är samma modell. Skulle först köpa en svart eftersom jag mestadels har svarta kläder men när jag såg denna tyckte jag att det kunde vara roligt med någon annan färg som ändå inte var vit eller beige och blir solkig efter ett tag. Så nu är denna beställd och jag hoppas ha den till veckan men som sagt, om ni vet av en sida där de säljer lösa bågar så är jag evigt tacksam för tips :)


 


Har även just suttit och skrivit ner vilka mediciner jag måste hämta ut i morgon, blev 4 stycken plus att jag måste köpa vätske ersättning. Jag har varit lite slarvig med att dricka vatten de sista dagarna och det fick jag ångra natten mot torsdagen då jag kl 2 på natten vaknade med kramp i ena lårmuskeln. Jäklar vad ont det kan göra och det tar ett tag innan det släpper så när man även är kissnödig så är det en verklig plåga ha ha ha... Nä, det vill jag inte vakna av igen så nu för jag börja sköta mig med att dricka vatten och när jag vet med mig att jag inte druckit nog ta en vätske ersättning. 


Hemma så har jag annars börjat att få lite struktur efter alla år då jag kappt orkade göra något pga depressionen. Tex så diskar jag varje morgon efter jag har ätit frukost så att jag ska slippa börja med det när jag kommer hem efter jobbet. Jag försöker också att hela tiden plocka bort efter mig allt eftersom så att inte saker lagras på vardagsrumsbordet och köksbordet, för nog är det bra tråkigt när man ska städa och får börja med att plocka bort saker lite här och där. 

I sovrummet har jag också fått ordning och det är skönt MEN det känns som att jag aldrig blir riktigt nöjd med det rummet. Så har det varit i varenda lägenhet som jag bott i, jag är aldrig riktigt nöjd med sovrummet och jag vet egentligen inte heller vad det är som saknas eller ska rättas till för att jag ska vara nöjd. Tavlorna är rätt, sängen är jag nöjd med, byrån, gardinerna, mattorna.... Jag kan verkligen inte sätta fingret på vad som är fel. Ja ja, det löser sig nog så småningom hoppas jag :) 


Nu är det bara 5 minuter kvar av denna dag så jag ska ta och gå ut med Wilma i blåsten så att hon får kissa av sig innan vi lägger oss för natten. Hoppas få sova riktigt skönt.


Sussa så gott ni med :)


Natti natti, tjillevippen ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards