Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 1 mars 2020

Ny favoirt snacks....

Av Malin - 1 mars 2020 09:38

Ja det fick jag igår, en ny favoritsnacks, rätt dyr blir den så får bara bli vid speciella tillfällen framöver :) Vad detta är? Jo creme fraiche, finhackad rödlök och Kalix löjrom på Pringles Original chips. Satan i gatan vad gott det var, det landade bra i magen på mig och Mari vill jag lova, enda nackdelen är väl att man bara vill ha mer :) Ska ju försöka lägga bort allt socker så gårdagens snacks bestod av de chips jag nämnde, jordgubbar, chips, sockerfria Verters & lakrits, morötter och en dipp på philadelfia ost och grillkrydda. Till det isvatten, var på väg att skriva ostvatten ha ha ha... Undrar hur det skulle smaka och vilken konsistens det skulle ha :)) Här nedan är 2 foton på vårt snacks :)


   


I fredags var jag äntligen till frissan för att få fixat mitt hår, ääääääntligen... Men jag höll på att missa tiden, blandade ihop den med tiden när jag ska till lasarettet så jag var inställd på att jag skulle dit kl 14. Var och handlade, kom hem, bytte om till myskläder och packade upp allt i godan ro när mobilen ringde kl 10.30 Var min frissa Sara som undrade om jag mådde bra, jodå sa jag, bara jag får komma och piff till mig... Trodde nämligen att hon fått förhinder ha ha ha... Visade sig att jag hade tid 10.15 och inte alls klockan 14 så det vara bara att hoppa i kläderna igen och snabba sig dit, vilken otrolig tur att hon ringde :) Hon blev glad när jag meddelade att hon skulle få klippa bort min långa sidecut till en mohawk :) Och dessutom få blondera men då jag haft lila så går det inte att blondera allt på en gång för då kommer väl håret att falla av så jag ska dit igen. I stället satte gjorde hon en inpackning med lite färg så att det inte skulle se ut alltför hemskt, ser fram emot att få det blont men samtidigt så var inte detta alltför hemskt så jag får fundera de här veckorna hur jag vill göra :) Så fotot nedan visar hur det blev, sjukt nöjd är jag i alla fall :))


 


Det har veckan som varit vart riktigt fint väder, kalla nätter med lite varmare dagar och med solsken, hoppas verkligen att det vädret kommer åter till veckan när det är sportlov för just nu är det grått och det faller lite snö. Någon grad varmare får det fock vara om dagarna så att man kan sitta ute, Wilma njuter när solen har kommit men då det ännu är lite kyligt vill hon ändå in och bädda in sig i sin filt på soffan :) Och vem kan klandra henne, förstår henne till fullo för nog är det mysigare inne när kylan ännu dröjer sig :) Nåja, nu är vi i mars och tiden lär gå fort så det dröjer väl bara någon vecka innan det är plusgrader dagtid. Och sedan är det inte länge till maj då hennes kusin Zam kommer hem från Spanien :) Nedan foton på min Wilma och ett foto på Zam som kom med mail igår :)


   


Åh just ja, fredagen började ju även bra innan jag fick fixa till kalufsen :) På morgonen kom ett mail att jag var en av 3 vinnare när Shopping4net tillsammans med Mavala hade en utlottning av nagelprodukter :)) Så roligt när man vinner med jämna mellanrum, babydollen jag vann tidigare skulle ta flera veckor till innan de fick in så jag fick byta till något annat och valde ett nattlinne. Superfint men.... 3XL motsvarar 46.... 46????? Så det får jag nu sälja vidare men säljer det för halva priset och hoppas att någon ska få njuta av det för det var dels snyggt men hade också en väldigt skön kvalité. 


   


Sportlov till veckan var det ja... Men jag är ju inte lärare så helt ledig är jag inte :) Tisdag och onsdag har jag några elever som bara kan komma en dag i veckan då de jobbar, nåja bara roligt då jag gillar mitt jobb :) Då det bara var 2 dgr ska jag hjälpa en kollega med att sätta i ordning kuvert som ska skickas ut till företagen/föreningarna som ska ta emot sommarjobbare. Detta gjorde jag dock igår eftersom jag kunde göra det hemma så ger mig lite mer ledigtid under lovet :)) Huvudsaken att man gör det man ska, ibland får man vara lite smart hi hi hi... Kanske att jag får C hit då de snart har kommit i ordning i den nya lgh, får se hur det blir. Hur som så önskar jag mig en strålande sol som värmer gott om man sitter där det är lä, i sådana fall ska jag bädda ner mig ute och bara njuta. Men med min tur så kommer det väl att vara snöstorm eller snålblåst ha ha ha... Nedan jobb hemma och min lunch i torsdags, vet inte varför jag kom på att köpa en muffins ha ha ha... När jag stod i kassan och såg den så såg den ut så jäkla god och det var den MEN jag orkade den inte efter mackan så den fick ätas när jag kom hem efter jobbet i stället.


   


Nu rackans börjar det att lukta gott här, har en karréstek i ugnen så att Wilma får lite gottis med fodret :) Åt mig själv ska jag fixa filé, potatisgratäng, pepparsås och grönsallad :) Det är ju ändå söndag ;)

Hoppas nu att ni alla har en skön helg och att solen skiner hos er när den inte är här hos oss.


Tjillevippen



 
 
Liv

Liv

1 mars 2020 22:10

Gott med snacks! Älskar jordgubbar!

Vilka söta vovvar :-)

http://https://ambivertaliv.blogg.se

Malin

2 mars 2020 10:50

Jaaaa visst är jordgubbar gott :) Nu fick vi nöja oss med Spanska, inte riktigt lika söta som våra men fullt godkända :) Wilma och Zack tackar för komplimangen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards