Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 22 november 2020

Av Malin - 22 november 2020 14:24

Det är otroligt hur fort tiden går, nyligen var sommaren just slut och på ca 1 månad så ska vi fira jul. Jag hinner inte med men idag tänkte jag faktiskt vara lite före för nästa vecka är det ju 1:a advent men jag hade tänkt få klart köket redan idag :) Sedan kan jag ta rum för rum under kommande vecka så slipper jag en massa stress. Har kvar att dammsuga och sedan ångtvätta mattan under köksbordet för det kan verkligen behövas. Mattan är cerise och i ena hörnet är det fjärilar i grått och vitt, givetvis i det hörnet som jag alltid går över när jag ska till köksbänken :) Bara det är gjort, fönsterbrädan torka och adventsstaken på plats så ska jag se någon film eller fortsätta mata serien Grand Hotel. Fick nämligen en toppenpresent från min mobiloperatör, 1 års gratis ComHem+ och när man laddat ner appen och ser via den så dras inte heller någon surf. Nästan för bra för att vara sant :) De räknar väl med att man om 1 år är beroende av den och därför fortsätter prenumerationen. Så igår kom ett mail om att de nu hade Min pappa Marianne, men jisses vilken helt underbar film och Lasse gör rollen så otroligt bra. Denna kan jag varmt rekommendera för dem som inte har sett den.


 


Vad jag helt hade glömt och kom på i fredags är en mindre rolig sak, mitt kontrakt löper ut vid årsskiftet så jag vet faktiskt inte om jag har något jobb efter nyår :( Ska i morgon gå och prata med dem för att höra hur det ser ut, jag vill ju hellre vara förberedd än att få det kastat i ansiktet när det inte är någon tid kvar. "God Jul Malin, vi kommer inte att anställa dig efter nyår" är ju liksom inte något man vill höra. Det är ungefär som när hyresvärden skickar ut hyreskvittona inför kommande år, "God Jul" (hyran har som vanligt gått  upp). Förut när den ena ägaren levde fick vi varje lgh en lott i Lions Reselotteri, det får vi inte längre. God Jul, du är med och donerar pengar till..... Vad det nu kan vara för ändamål så egentligen får vi inget annat än ett God Jul numera. Läste om en frisörska i Överkalix vars hyresvärd gav henne gratis hyra nu när det är som svårast och det tycker jag var en fin gest. Kommer hjälpa henne mycket om kundkretsen under dessa tider krympt. 

Får väl hoppas på att testen på Facebook stämmer och att Tomten verkligen skickar över en rik man ;) ha ha ha...


 


På tal om julfirande och julklappar så utsågs ju årets julklapp 2020 i veckan, ett stormkök :)) Det är nog första gången på bra länge som årets julklapp är något så pass "bra att ha" och dessutom billig. Nu handlar det ju om att fler och fler under pandemin hemestrat som det så vackert heter men ett stormkök kan ju även vara bra om strömmen tex blir borta en längre tid. Heja heja, fram för fler nyttiga julklappar framöver, även efter pandemin.


 


Från det ena till det andra, något jag haft problem med sista veckan är min matlust. Har inte alls varit hungrig och bara jag tänkt på typ kött och ris tex så har magen typ vänt sig. Förra söndagen var jag så duktig att jag gjorde en ugnskarré, kokade ris, grönsaker och pepparsås. Detta portionerade jag sedan i 5 matlådor så att jag varje dag skulle han maten klar att bara värma när jag kom hem från jobbet så att jag verkligen skulle äta och inte skippa middagen.

Jo tjenare, en dag gick ok men sedan... Mådde inte alls bra så ena dagen tog jag bara 2 knäckemackor med tunna falukorvsskivor på både till lunch och middag. Nästa dag åt jag ingen middag alls men fick tvinga i mig en macka när jag skulle ta medicinen på kvällen. Bättre gick det när jag gjorde en sallad med ananas, kyckling och mangoraja. Så fräscht och gott det var. Det var den varma lite mer "rejäla" maten som jag inte klarade av. Så till middag idag blir det också sallad :) Kommer att bli så gott och inte lika tungt som varm mat. 


 


Nu ska jag fortsätta så att jag får klart köket och kan slå ner min rumpa men först ska Wilma utnär jag är klar, hon påminner mig nu med huvudet i knäet mitt :) 

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin helg och får hålla er friska.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards