Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 december 2020

Av Malin - 4 december 2020 14:18

Ja jag tycker att det är grymt svårt att bara stänga av känslorna för en person, så mycket lättare om denna on/off knapp hade funnits. Jag och Carlos pratar ju i alla fall igen, det har kommit fram saker som inte är bra men som jag liksom ändå kan leva med då det inte påverkar mitt förhållande till honom desto mer. Jag skriver förhållande även om det är som vänner just nu för enligt mig har man ju ett förhållande till alla i ens liv, oavsett om man är vänner, familj eller älskande. Jag har bjudit hem honom på mat på söndag, återstår dock att se om han kommer eller ej även om vi sagt att vi ska träffas och umgås då vi faktiskt haft mycket trevligt de gånger vi setts. Förutom på slutet då när han hade mer fokus på mobilen än mig och det har jag tagit upp för länge sedan när jag skrev ett brev till honom. Jag skrev att jag saknade den Carlos som jag blev kär i, han som mötte min blick med de vackra ögonen som fick mig på fall, och inte den Carlos som alltid satt med mobilen. 

Jag tror att det som förstör många förhållanden är just detta jäkla mobilanvändande som har gått till överdrift och att man sedan inte kommunicerar med varandra. Vi pratar mer nu än i slutet, kanske att detta avbrott har varit bra på alla sätt, att båda har fått tänka över allt. Det som var skönt var att han också tog på sig ansvaret över hur det blev. När jag sa att jag inte gillade den sidan som jag släppte fram så sa även han att han många gånger kan vara svår han med. Känns otroligt bra för stor del hade nog bara hållt med och inte erkänt sitt eget fel.

Ja ja, så är läget mellan oss just nu och jag håller nu tummarna för att han kommer på söndag och stannar över natten, han i sängen och jag på soffan dock ha ha ha... :) 


 


Ja ja, så kan det vara. Igår var det årsdagen för mammas bortgång, 7 år sedan hon lämnade oss i stor sorg och ändå känns det så nyligt. Så nu när våran pappa blivit hastigt sämre så väcks allt till liv och man blir så otroligt rädd att man ska mista honom också. Visst han är 88 år och ingen lever förevigt, det vet vi alla men det gör ändå inte saken lättare. Det är jobbigt när någon som funnits i hela ens liv plötsligt försvinner och jag har ju väldigt lätt för att stanna i jobbiga tankar och börja må dåligt. Det var ju just pga mammas och min barndomsväns bortgångar som jag sakta men säkert hamnade i en depression. Plus en massa andra saker givetvis som jag inte bearbetade utan tänkte "det blir nog bra" men somliga saker försvinner inte bara av sig själv utan man måste bearbeta dem.


 


Och snart är julen här, jag hade 18 betalda semesterdagar att ta ut så jag har tagit ut några så att jag får vara ledig från 23/12 till 10/1 :) Det ska verkligen bli skönt att bara få vara, slappna av och känna lugnet även om det nu finns lite hemma att göra också, som att tvätta soffklädseln... Jäääätteroligt men det är i alla fall skönt när det är gjort, brukar ju tvätta den 1-2 ggr om året eftersom Wilma får vara i soffan och oftast sover där. 

Blir inte mycket till firande, lite julaftonsmiddag med pappa, tror att även min bror med fru från Luleå skulle komma eftersom de i år, av förståeliga skäl, inte åkt ner till sin lgh i Spanien. 

Julen är inte vad den varit sedan mamma gick bort, det var hon som höll ihop familjen och dessutom känns det som att julen är till mer för barnen och för oss äldre är det viktigast att få träffas och umgås i detta stressig samhälle där man numer knappt har tid för varandra. Klappar har vi slutat köpa då man mest byter pengar, bättre att man köper det som man vill ha och det har jag gjort ;) En billig klapp, ett Hard Rock Cafe armband från USA, det bör dyka upp på ca 1 vecka och kommer passa perfekt till alla mina andra silverarmband som sitter på dygnet runt.


 

Pynta har jag börjat med lite hemma, köket är i alla fall nästan klart och jag är stolt att jag fick upp adventsstaken på första advent eftersom jag i regel brukar vara sen med att få upp den :) Min moster brukar alltid ringa och fråga om jag fått upp den och det kunde jag svara ja på detta år. Pappa ville också att vi skulle gå igenom julsakerna så att jag fick ta hem en del, blev några vepor som jag sytt och tomtar som jag köpt åt dem när jag reste utomlands mycket. Min mamma samlade nämligen på tomtar så det finns i gross och parti. Ska idag när jag avslutar här ta tag i lite mer pyntande så att det blir klart.


 


Från det ena till det andra, naglar. Ja naglar :) Jag har ju med jämna mellanrum låtit göra naglar och när man tar bort dem är ju ens egna naglar ooootroligt sköra och går sönder konstant men jag har lösningen :) Eller Depend har lösningen, köpte deras o2 overnight strengthener och det är det bästa jag gjort. Så stadiga naglar som jag har nu är det länge sedan jag hade. Man stryker på det innan man lägger sig på kvällen, torkar rätt snabbt och när man stiger upp får man använda en lite mjukare nagelborste för att under rinnande vatten borsta bort det. Så jag slår ett slag för denna produkt, den är verkligen bra.


 


Nu ska jag ta och avsluta och ta tag i städande och pyntande, inte alltför mycket dock, bara lite lagom :) Brukar försöka hålla mig i hallen och köket så är det lättare när allt ska bort ;)

Önskar er alla en riktigt fin andra advent.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards