Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 21 december 2020

Av Malin - 21 december 2020 11:36

Ja jag vet inte hur jag ska locka fram denna julkänsla, känns som att det jag gör går bara på rutin typ. Har ju pyntat lite och till och med varje morgon tänt ljusen i adventsstaken, lagt laxen på gravning, köpt skinka att griljera osv men den rätta känslan vill inte infinna sig. Jag har i alla fall bestämt mig för att sitta själv på julafton, min bror med fru och hund ska till pappa då men jag tänkte att jag i stället far dagen efter. Då får han besök flera dagar i stället och jag slipper min brors gnäll om att Wilma startar deras hund att busa för han har ju sååå ont i höfterna. Tror nog att han skulle säga ifrån om hon blir för mycket och dessutom så när jag väl fått henne att ligga så är han och hetsar henne till att börja leka men det ser man inte utan det är alltid Wilmas fel. Lugnare att stanna hemma då.

Kvällen innan, onsdag, kan det hända att Carlos kommer :) Jag har i alla fall bjudit in honom och sa att han bara skulle våga säga nej eftersom han ändå ska sova över då han jobbar. 

Ja jag ska väl om än lite sent önska er alla en trevlig fjärde advent :) Bättre sent än aldrig brukar man ju säga. Min var väldigt lugn, skulle så stort trilla köttbullar när jag insåg att jag hade glömt att köpa ägg så det får bli idag i stället. 


 


Carlos ja, han var ju och hälsade på och sov även över eller... Sov gjorde han inte, kl 3 på natten fick han åka till sin husvagn för att sova då han blev allergisk av Wilma :( Han hade glömt medicinen och jag mitt spån hade glömt att ta bort hennes bädd som var nära sängen. Han blev totalt blockad i näsan och fick rödsprängda ögon :( Så denna gången ska nog gå bättre. Men innan hade vi det trevligt, de 3 månaderna som vi inte pratats vid eller träffats kändes då rakt inte som att de hade förflutit. Kändes som att det var nyligen vi umgicks. Var skönt att prata ut och klart att det finns mer att prata ut om men nu är vi i alla fall vänner och kan umgås. Vi har ju trotts allt haft mycket trevligt ihop och har samma sjuka humor, musiksmak osv. Givetvis så vill jag mer då jag fortfarande har starka känslor för honom men jag vill inte tvinga någon in i något utan han får i sådana fall ta steget.


 


Har som sagt det mesta klart inför helgerna men en sak jag må och handla är alkohol, nå inte för att supa skallen av mig typ utan för att kunna ta en god cider till maten elller på kvällen när jag sjunker ner i soffan. Kommer bli Crush Mango Passion men jag råkade på ett foto jag tog för länge sedan efter att ha lagrat inför julen och jag saknar denna cider något enormt. Den var sockerfri och med smal av granatäpple och rabarber, den var så grymt god och inte alls så där söt som många cider kan vara. Systembolaget säljer den inte längre men vet någon om den överhuvudtaget tillverkas och kan beställas någon annanstans ifrån? Tacksam för svar :)


 


Julklappar köper vi inte numera, har bara köpt lite choklad åt pappa. Han får idag komma hem från lasarettet där han legat sedan i torsdags. Han hade så dåligt med orken och var yr i knoppen men när de nu tappat honom på över 5 liter vätska som kroppen samlat på sig så förstår man att han haft det svårt. Hjärtat har givetvis inte orkat när vätskan tryckt på det. Skönt att han nu mår bra mycket bättre, fått tillbaka orken och matlusten. 

Det blev jobbigt när han blev dålig och minnen väcktes då det var denna tid på året som mamma gick bort. Jobbigt också med alla samtal som konstant handlade om sjukdomar osv. Min äldsta bror har nu fått kliva in och ta ansvar han med för vi är ju faktiskt 4 syskon. Jag älskar min pappa men när jag själv inte heller mår riktigt bra så blev det för mycket. Min sömn som redan suger blev om möjligt ännu värre och jag somnade först kl 7 på morgonen ibland men oftast vid 5, då kom min djupa sömn och 1.5 tim senare ringde larmet att det var dags att kliva upp. Det är ohållbart i längden och melatonintabletterna jag fått hjälpte plus minus noll. Det jobbigaste förutom att alltid var trött men inte kunna somna är ju närminnet. Jag som ska lära nyssvenskar språket och inte själv vet vad saker heter utan får googla på bilder för att få fram ordet eller som när jag säger åt en elev att jag ska hjälpa henne regga sig i klassrummet och får till svar att det gjorde jag ju dagen innan...Ingenstans kan jag plocka fram från minnet att jag ens suttit med denna elev, då blir man rädd. Eller namn, jag kan prata med någon om en person som jag kännt sedan jag var barn, jag nämner vid namn och när jag max 1 minut senare ska säga namnet så är det totalt bortblåst. 

Hur som så fick jag kontakt med läkaren förra veckan och har nu fått utskrivet Mirtazapin för sönen, det är en tablett som kan hjälpa när problemen dels är depressiva. Jag ska börja med en halv ochjag ska bara ta dem när det behövs och inte dagligen så jag hoppas verkligen att de hjälper för så här går det inte att leva. Jag är nu sjulskriven tom onsdag och sedan har jag tagit ut semester resten av julhelgerna då jag hade så mycket betald semester att ta ut. Så till jag är tillbaka på jobbet hoppas jag att jag har fått rätsida på sömnen.


Nu till något lite tabu som få skriver om förutom på sexsidor men som de flesta har i sitt sängbord eller i byrålådan, sexleksaker :) Jag vann nämligen en utlottning av 3 erotiska böcker och en Satisfyer Curvy 1 Plus :) 

Med denna Satisfyer kan man även ladda ner en app på mobilen med program eller använda den manuellt och jag ska lova er att denna sexleksak är något varje kvinna skulle ha så nära sängen som möjligt ;) Den har tagit mina orgasmer till nya höjder ha ha ha... Jag tillhör dem som får fontäner även annars men inte som med denna, och förresten... Fontäner tror jag att alla kvinnor kan få men de håller tilbaka när känslan kommer eftersom den är väldigt intensiv och ibland kan liknas vid känslan när man är kissnödig. Håll inte tillbaka utan släpp alla hämningar he he he...

Nå åter tillbaka till Satifyern, sett att den är på rea nu på många sidor så ta chansen att beställa en eller önska den helt enkelt av tomten ;)


   


Nå nu har jag vällan ventilerat nästan alla ämnen man kan beröra ha ha ha... Hoppas nu att ni får en fortsatt fin vecka och en riktigt God Jul. Gör det bästa av situationen med restriktioner som ges, fira på ett sätt som passar er och kom ihåg att hålla avståndet ;)


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards