Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Malin - 3 mars 2020 10:29

Ja idag känns det som att det är måndag, kanske för att jag igår var hemma då jag gjort klart jobbet i helgen :) Igår morse kl 6 stod jag vid spisen och hackade lök och skar korv för att göra korvstroganoff, kl 7.15 var den klar och portionerad, redo för att frysas in när det svalnat :) Skönt när man ibland är lite pigg och får saker gjorde, på lördag köpte jag även lax, gravade största delen och stjärten frös jag in för att tillaga i ugn en annan gång. Nu har jag rätt bra med mat i frysen så jag lär klara mig ett tag, även Wilma har fått sina portioner av rensad kyckling som är redo i frysen. Hon måste ju också få sitt så att säga :) Jag ger ju inte enbart foder som många utan jag blandar fodret med lite kött, har gjort så sedan hon flyttade in hos mig och det fungerar bäst för henne :) Hon är fin i hullet, mår bra och är sällan och aldrig dålig i magen, superskönt att hon är så bra. Så helgen bestod mest av matlagning för mig :) Sedan går ju allt lättare när man har lite bra musik på och det hittar man på nätet :)


     


Idag däremot skulle jag inte ha orkat laga mat kl 6, när klockan ringde då hade jag bra gärna legat kvar i sängen ett tag till men det var bara att stiga upp då jag skulle vara på labb kl 7.30 för provtagning. När jag satt på toan och precis mådde så där bra som man gör när man är jättekissnödig så läste jag brevet, håll kisset ca 4 tim innan ha ha ha... Hur tusan skulle jag ha lyckats med det konststycket??? Hade ju inte kissat sedan ca 22.30 igår och höll på att kissa på mig på vägen till toaletten... Nä, de fick hålla tillgodo med de små dropparna som jag kunde klämma ur. Sedan fick jag varken äta eller ta medicin så tur att jag hade gjort klart en smörgås till jobbet, den åt jag direkt jag kom till jobbet och tryckte även i mig all medicin. Önskar bara att jag hade haft någon typ av upp piggande för jisses vad jag är trött idag, på rasten fick jag kila ner till fiken och köpa mig en Japp & en Dajm för att få i mig lite socker som jag hoppas kan göra att jag piggnar till lite. Nå, jag får ta en kort nap efter jobbet när jag  kommer hem. 


   


Nu ska jag göra lite nytta här, eleverna läser på bra själva, kommer bara och ber om hjälp när de behöver. Men jag ska ändå gå runt lite så att jag håller mig vaken ;) Ha nu en fortsatt fin dag alla där ute.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards