Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 8 mars 2020

Av Malin - 8 mars 2020 11:11

Firar ni den och i sådana fall hur? För 18 år sedan gifte jag mig på denna dag i Adana/Turkiet, inget som jag direkt ångrar för det ska man ju inte göra utan i stället lära sig något av det ;) Själv så firar jag med att springa i tvättstugan ha ha ha... Får fira med renbäddat och Allers korsord när jag är klar :)) Vill i alla fall passa på innan jag går vidare att önska er alla kvinnor en riktgt fin dag, unna er något ni verkligen velat ha länge eller som får er att må bra, kan vara allt från en kopp kaffe till en väska som ni länge haft ett gott öga till men inte velat unna er. Fira att ni är kvinnor :)


 


Jag har nu på morgonen varit och handlat, tänkte göra i ordning matlådor så jag har middag var dag efter jobbet och inte behöver ställa mig vid spisen. Hittade lite recept på olika filégrytor och ska försöka få till något som kommer att bli en blandning av alla recepten ha ha ha :)) Kommer väl att bli rätt enformigt att äta samma varje middag men det är ju i alla fall mat och jag håller på att försöka få mig att se på mat som bensin och inte överäta. Om man inte vill överäta så är ju färdiga portioner det absolut bästa. Var till diabetessköterskan i fredags och nu hade jag på ett år gått upp 7 kg eftersom jag tagit in kolhydrater i maten igen :( Så nu kommer det att bli mer grönsaker framöver som får ersätta potatis, pasta, ris, bröd osv... Om man nu äter det någon gång må väl vara men inte var dag. Tänk vad lite kolhydrater kan göra... I veckan gjorde jag även köttfärsbiffar och stuvade makaroner till, var sjuuuuukt gott då det var länge sedan jag åt det. En frukost blev det fruktkuse med philadelfiaost kryddad med grillkrydda och gravad lax, så otroligt gott... Får minnas hur gott det var när jag nu ska försöka sluta med det ha ha ha... Passade även på att baka ett lass hallongrottor åt min pappa, hans favoritkakor.


     


Från det ena till det andra, hår... Ja just precis hår :) Antar att det är fler än mig som har detta mjuka  nordiska hår som man kan bli galen på när man ska få till. Speciellt min nya mohawk behöver mycket stadga så jag beställde Lanzas saltvatten spray, sprayar i och kramar, kramar, kramar för att få till en busig lockig stil och det fungerade superbra :)) Skrattade för mig själv när jag såg min hylla i badrummet, rätt genomskinligt vilket märke jag fullkomligt älskar ;) Lanza Lanza Lanza, bakom tror jag att det hamnat en Loreal men den har inte använts på bra länge. 


 


Igår skulle C ha kommit men han hade kommit hem från jobbet först efter 4 på morgonen och sedan hade hans brors flickvän ringt och väckt honom 7.30 så han var bra mör och skulle ju jobba kväll/natt igen. Gjorde inte så mycket då även jag hade en "sån" natt, trots insomningstabletter somnade jag först efter kl 5 på morgonen så gårdagen blev det mycket sova för mig. Det är så sjukt irriterande att inte kunna sova på natten, när det är helg och man kan sova dagen efter gör det ju inte mycket men när man ska till jobbet är det inte alls roligt. Sedan efter några timmar sitter jag och gäspar och orkar knappt hålla ögonen öppna, hoppas nu att jag kan få sova i natt i alla fall. I morgon är ju läraren jag hjälper tillbaka och alla elever som haft hemma studier veckan som var. 


Rätt skönt att vara inomhus idag, blåser rejält ute och jag hör hur det nästan tar tag i balkongen och husknuten. Perfekt söndag för tvätt och korsordslösande :) Mitt sätt att fira Internationella Kvinno Dagen ;)


Hoppas att ni alla har en fin söndag och får vara friska från influensor och magsjuka.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards