Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under juli 2020

Av Malin - 23 juli 2020 13:13

Ja jag tycker att det är helt ok med lite regn för stunden, mysigt att pyssla lite inomhus. Önskar bara att städningen var lite mer lockande men jag har i stället fastnat med diamond painting vid köksbordet :) Man gör en tavla med små pärlor, roligt att prova på något nytt då jag broderat en massa sedan tonåren. Funderar också på att köpa tillbehör för att väva pärlarmband, tycker att det ser ut riktigt roligt och de blir ju så otroligt fina. Det är avkopplande att hålla på med något handarbete emellanåt, nackdelen för mig är dock att jag kan bli sittande i timmar ;)


 


På jobbtelefonen är det lugnt, bara något enstaka samtal och närvarorapporterna lär jag ha en massa först på måndag då andra perioden jobbar sista dagen i morgon. Tänk att det redan är fredag igen, snacka om att tiden bara flyger iväg och det märks att vi snart är i slutet av juli då nätterna inte är lika ljusa längre. Men lite till sommar ska vi väl få kan jag tycka, har ju inte njutit klart på balkongen än ;) I morse när jag vattnade så blev jag så glad när jag såg min bouganvilla, att den skjuter för fullt :) Hoppas bara att jag kommer att klara vintern med den så att får lysa upp balkongen även nästa sommar :) 


  


C åkte hem igår då han är ledig idag men i morgon efter jobbet får vi ses igen, jag börjar ju bli van att få ha honom här så när han är hemma blir det så tomt. Tänk hur fort man kan vänja sig vid att ha någon nära sig. När jag för någon dag sedan låg vid hans sida så slog det mig att det precis var 1 år sedan jag såg honom första gången :) Jag är så otroligt glad att jag inte gav upp när han försvann sista kvällen när jag äntligen hade tagit mod till mig och tänkte ge mitt namn & nummer åt honom :) Vilket arbete jag lade ner på att hitta honom, frågade en annan vakt men han visste inte mycket mer än att han antingen var söderifrån eller jobbade söderut... Efter ett stunds klurande kom jag ihåg en kille som också jobbade den kvällen och gick in på hans facebook och JA, hans vänlista var öppen och där hittade jag till slut honom så att jag fick ett namn till de vackraste ögon jag sett :) Sedan vill man ju inte stöta på någon som är upptagen så jag checkade via internet om han var sambo men inte... Visst man kan ju vara upptagen ändå men då bestämde jag mig för att kontakta honom via messenger. Hur glad jag är att jag verkligen tog mod till mig för nu finns han ju i mitt liv att älska och bli älskad av. 


   


När ni ser någon som väcker ert intresse så var inte rädd över att ta kontakt, vad är det värsta som kan hända? Att man får ett nej men det kan även bli det bästa du gjort och förndra din framtid :) 

Sedan förstår jag inte varför kvinnor oftast anser att det är mannen som ska ta första steget, jisses vi lever  ju inte i medeltiden heller :) Nä, våga ta chanser till lycka och se till att om 20 år slippa sitta och fundera vad som kunde ha hänt om du bara hade haft modet. Nu gäller ju detta inte enbart kärlek utan det mesta i livet, vi sitter alla på så många drömmar och varför då inte beta av dem i stället för att bara drömma? :) Nu får jag det att verka så lätt och jag vet att allt inte är lätt, har ju själv en massa drömmar där man låter det praktiska och ekonomin styra till att inte göra det men en dag kanske... Man ska inte sluta drömma.


   


Nu ska jag gå och "snöra" mig på sängen ett tag, framför fläkten. På sommaren samlar min kropp på sig mycket vätska om dagen, speciellt när man sitter, står och går... Då är det skönt att ett tag få lägga upp benen högt så att de sväller av lite i alla fall. Hoppas att ni har en fortsatt fin dag och kom ihåg att våga drömma och älska.


Tjillevippen


 


Av Malin - 17 juli 2020 07:46

Ja så känns det idag, som att ögonen viner eller åtminstone måste se ut som små korkgluggar efter denna natt, sovit dåligt så jag är typ lika trött nu som när jag lade mig. Har i alla fall gått igenom några misstag som fanns när lönelistan kom till lönekontoret, inga missar från min sida dock vilket jag är väldigt glad över :)) Jag tänkte direkt att det var mitt fel men ordinarie feriehandläggare sa att i detta fallet ligger i sådana fall felet hos dem puhhh... 

Jag har ju såååå dåligt självförtroende efter depressionen så innan jag ens påbörjar en uppgift på ett jobb så är jag säker på att jag kommer att ställa till med något stort fel, idiotiskt ja jag vet. Och på min ordinarie tjänst som assistent på SFI känns det likaså, som att jag inte tillför något och att det som jag gör inte är värt något egentligen. Jag borde nog tänkta om för skulle jag inte tillföra något så skulle de nog inte vilja ha kvar mig och jag har ju nu fått förlängt till årets slut så realistiskt så måste jag ju göra något rätt i alla fall.

På detta vikariat är det ju en hel del papper som kommer in och jag har plastfickor till dessa men... Gillar inte det systemet så när jag var och hämtade posten passade jag på att ta en ordentlig pärm och ett register. När jag kom hem sorterade jag efter arbetsplatser och sedan även ungdommarna i bokstavsordning så att det ska bli lättare att hitta när man söker något. Vill inte ge tillbaka ett virrvarr av papper när hon kommer åter så nu vet jag att jag har gjort ett bra jobb i alla fall även om inte det var huvuduppgiften ;)


   


Idag ska äntligen jag och Mari ses (vilket vi inte gjort sedqn mars månad), vi ska passa på att umgås på min balkong nu när vädret är så varmt och fint. Hon skulle äta lunch med en kollega så hon kommer vällan vid 15:tiden så innan dess hinner ju även jag sola lite, kanske tom slumra till lite ;) 

I förrgår fick vi tillbaka pengarna från Tickster för biljetterna till Sommarfesten som blev inställd, nu hoppas vi att den blir av nästa år i stället. Miriam Bryant, Smith & Tell och Baskery är klara artister än så länge.

Vi hade ju i stället tänkt se Sabaton när de kommer till Luleå i slutet av januari men hallå, 998:-/person!!!! Nooo way att vi har tänkt betala det, helt vansinnigt pris så vi får tänka som så att vi har ju sett dem flera gånger under Sabaton kryssningen så vi kan vara nöjda :) Vi har ju även inbokat hotell och biljetter till Dansgalan i Piteå i november men den är ju också farligt ute att bli inställd om inget under sker. Bara att vänta och se vad som händer, vi får alla liksom försaka saker under denna pandemi.


  


Jag har funderat och det har säkert flera med mig om hur folk beter sig under denna pandemi, det finns absolut de som tar sitt ansvar men sedan har vi denna klick som inte tar det på allvar, säger att de är immuna, festar och trängs, reser och lever som om de är helt ensamma i världen och oövervinnerliga. Jag måste ju säga att ibland så är det nästan så att man tappar tron på människor men denna klick människor är liten men utmärker sig ordentligt.

Det är väl så att vissa måste få någon i sin närhet som blir smittad och dålig, som kanske tom avlider, innan man tar det hela på allvar. Och det är klar att när inte ens mäktiga företrädare för vissa länder, harklar mig & tänker på tex Trump, inte tog det hela på allvar så är det klart att de som inte vill se denna pandemi komma hellre lyssnar på dem. Summa sumarum så hoppas jag verkligen att folk omvärderar vad som är viktigt i livet, att tex hälsa på och umgås med släkt och vänner, att ta vara på tiden med de äldre och att alla materiella saker inte är så jäkla viktiga.

Hoppas kan man ju alltid göra ;)


Jag umgås då i stort sett var dag med min far och hjälper honom att handla och nu ska vi plantera om på mammas grav. I väntan på plantor så har han varit och plockat sommarblommor som han ställt på den :) 

Vi är ju båda i riskgruppen av olika anledningar men vad gäller att handla så anser jag att det är bättre att jag gör detta och då tidigt på morgonen när det är lite folk.


   


Nä, nu ska jag diska bort allt från igår och ta mig lite frukost, sedan ska Wilma få komma ut på morgontoaletten så att även hon blir nöjd :)

Hoppas att ni alla får en fin sommardag och tänk på avståndet ;) hi hi hi


Tjillevippen


 


Av Malin - 9 juli 2020 08:16

Ja snart är det helg och min första vecka som vikarierande feriehandläggare är gjord :) Såg på vädret och jag får nog passa på att ta vara på solen idag då de visar sämre väder till helgen igen :( Det är ju ändå fördelen med att jobba hemifrån, att jag kan sitta ute och jobba de dagar vädret tillåter. Veckan har gått bra så jag kommer nog inte att ställa till med så mycket kaos till ordinarie feriehandläggare är på plats igen i början av augusti ;) 


 


Älsklingen ser jag lite mindre i veckan, var här måndag till tisdag och i helgen när han jobbar så arbetar han extra med det han gjort i över 20 år när han slutar... Krogvakt :) Så vi ses nog först till veckan om han inte kommer söndagkväll, vilket jag tror för han lär vara rätt trött när han slutar 22.30 och då är det inte direkt läge att börja köra hemåt. Precis som mig så mådde han väldigt dåligt efter skiljsmässan, båda våra dåvarande partners var otrogna och då åker ju även självförtroendet i botten. Vi känner igen oss i varandra, vi har även båda efter hamnat i depression men tagit oss ur den på olika sätt. Det är så otroligt skönt att kunna prata om allt detta och med någon som vet hur det är när man realistiskt vet hur verkligheten är men känslan i bröstet är en annan. Han har fått höra hur j-a dålig han är både av sitt x och f.d svärmor och det har spridits skit, typiskt de som varit otrogna att försöka lägga skulden på någon annan medan man egentligen skulle sopa rent framför sin egen dörr först. 

Jag har för att påminna honom om hans värde beställt en betongängel med egenvald text för att påminna honom om hur värdefull och bra han faktiskt är som person.


 


Otrohet ja, fy för någon sådant... Då jag själv vet hur jäkla ont det gör när den man delar livet med gör något sådant så skulle jag aldrig någonsin kunna utsätta min partner för det och förresten... Varför gå in i ett förhållande och tom gifta sig med någon om man ändå bara vill ligga runt??? Är det då inte bättre att vara singel och ligga runt med gott samvete utan att såra någon. Dessvärre är det ju den man sedan träffar som får ta smällarna när man har svårt att lita på någon igen. Vid minsta lilla sak som påminner om x:ets otrohet så drar jag ju slutsatsen om att min nya också är otrogen, svårt att förklara med ord men jag tror att ni förstår hur jag menar. Det är dock mycket bättre nu för C har fått mig att känna mig älskad på ett annat sätt. Otrohet kom ju naturligt upp som ett ämne redan första gången vi träffades när jag faktiskt hade vågat kontakta honom och bjöd hem honom på middag :) Fattar inte ännu att jag vågade men jag är så glad att jag tog kontakt för nu har jag (enligt mig) världens bästa man vid min sida.


 

Lite från min x-mans kk när han gift om sig efter mig. Vet inte hur hon hittade mig då jag tog bort hans efternamn och förstår defenitivt inte varför hon utsåg mig som någon bästa kompis. Detta är bara de sista meddelandena och innan svarade jag inte ens men hon fortsatte skriva. Efter detta blockerade jag henne men tror ni då inte att stolpskottet hittade mig även på instagram, blev dock blockerad på stört även där ;)

 

 

Ja ja, nu ska jag inte skriva mer om det men jag vet att jag inte är den enda som blivit bedragen och jag vet även hur ont det gör även om man inför vänner försöker vara stark och låtsas som att man skiter i x:et.

 

Innan jag avslutar, ska ju och hämta upp lite närvarorapporter, så vill jag slå ett slag för en helt underbar hudkräm från Hawaiian Tropic. Har testat många olika men detta är min favorit som jag fick hem förra veckan, det är egentligen en efter sol men jag använder den som en vanlig hudkräm. Den återfuktar bra och doftar dessutom helt underbart mmm.... Har inte smort in mig sedan igår men luktar ännu svagt av den så har ni inte testat den, gör det :)

 

 

 

Nu ska jag piffa till kalufsen och fixa till mig så jag kan visa mig ute ;) Ska även in på ICA för att handla åt min far så vill ju inte se ut som ett åkerspöke ;) 

Ha en fortsatt fin dag och håll er friska och krya. Har ni semester njut i fulla drag, ja även om ni jobbar. Avslutar med ett foto taget i morse på min balkong :)

 

Tjillevippen

 

 





Av Malin - 5 juli 2020 13:08

Ja och var tog solen och värmen vägen??? Nog för att regn är behövligt för vår natur men någon måtta får det väl vara :) Idag har jag tvättstugan men ska hämta upp allt från torkrummet snart så då kan jag bara ta det lugnt resten av dagen, möjligen att jag fixar renskav klart så att jag och C kan äta en gemensam lunch på tisdag innan han ska på jobbet. Det är så otroligt mysigt att få umgås varje vecka nu när han jobbar på orten och de dagarna han åker hem blir som en liten paus så vi nöter liksom inte på varandra. Jag är ju en person som även kräver egentid så det passar mig perfekt.

I morgon går jag ju på ett annat jobb i en månad, att kolla igenom och registrera feriungdomarnas rapporter och svara i telefon om det kommer några samtal. Ska säkert gå bra även om jag alltid tvivlar på mig själv. Så jag har precis gjort de rapporterna som kom in i fredags och tänkte att när då datorn redan är uppe kan jag passa på att uppdatera lite här med :) Så jag satte upp lite Pringles i en skål och sprättade en Halmstad Crush och började skriva. By the way, Halmstad Crush Mango Passion är grymt god så den kan jag varmt rekomendera om ni gillar tropiska smaker :)


 


I går började jag helgen med en kur som frissan gav mig, jag var nämligen och klippte mig i onsdags och då ville hon bara lägga i en behandling som gjorde det blonda kallare, så som jag vill ha det. Men men, mitt hår har ju sina egenheter, speciellt när det är blonderat så när jag blötte det på torsdag såg jag att det skiftade i blågrönt ha ha ha... Skickade medd till min frissa som bad mig gå förbi och få med mig en kur hem så lördagen började med en hårpeeling följt av en inpackning. Jag ser att det fortfarande har en svag blå ton men bara solen kommer tillbaka så ska det nog blekas bort :)


 


I veckan var jag även och fixade naglarna, det vill jag lova behövdes för de var långa och hade en rejäl utväxt. Lät henne fila ner de nya lite extra och när hon var klar var jag som alltid väldigt nöjd. Somriga och fina blev de. Jag som tidigare ratat rosa har börjat få lite dille på det, kan det vara åldern?


 


Shoppat lite har jag också gjort men fyndat... Vann ju ett presentkort på den lokala guldsmedsbutiken vid jul och hade ett till presentkort så när jag ändå skulle in på bolaget kikade jag in och hittade ett fint silverarmband från Thomas Sabo, jag har ju redan 2 st av dessa som man ska hänga berlocker i men detta var lite nytt då de slipat länkarna lite. Roligt när man uppdaterar en befintlig vara med lite slipning. Då jag hade presentkort behövde jag bara betala 79:- så helt ok :) 

Sedan beställde jag en diamond painting, jag har ju i all tid broderat men ville testa på något nytt och hittade en väldigt fin tavla så nu väntar och längtar jag till materialet kommer så att jag får börja jobba med pärlorna :) Även denna fick jag billigt, ca 300:- rabatt hade de på den. 

Det sista jag köpt är en poncho av märket Hot Lava, har länge sett på den men då den gick på 1000:- blev jag snål. Låg i sängen och surfade när jag såg att ett företag hade den på rea så jag fick den för halva priset, kunde ju inte fundera längre då heller så nu är den på väg hem till mig :)) För er som inte hört talas om Hot Lava så är det ett märke med lite bohemiska kläder/skor/smycken. De har helt underbara färger och mönster, för att inte tala om deras sandaler med stenar, tyg och snäckor suck... De är så snygga. Kika gärna in dem på www.hotlava.nl


     


Nu ser jag att tiden rinner iväg så tvättstugan kallar, sköööönt när det är bortgjort. Hoppas att ni alla får en fortsatt fin helg och att solen och värmen kommer åter. Framförallt hoppas jag att ni får vara friska och följer de rekomendationerna som finns.

Sköt om er.


Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards