Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 16 januari 2021

Av Malin - 16 januari 2021 10:51

Ni som kikar in hos mig ibland vet ju att jag är urusel på att uppdatera, vet inte hur många gånger jag sagt att NU ska jag minsann bli bättre med att uppdatera men men... Jag är dålig på att hålla det jag lovar det är tydligt ;) I alla fall när det gäller att uppdatera denna sidan. Nu ska det i alla fall bli av denna lördagsmorgon.

Har dragit mig ca 3 tim längre än de dagar jag jobbar, brukar gå ut med Wilma så sent jag bara kan så att hon också kan ta lite sovmorgon och det fungerar ypperligt. Så nu har vi varit ut på hennes morgontoalett för ett tag sedan, jag fixade mig frulle och satte mig här framför datorn. Hur är ni andra som bloggar? Är ni som mig, väldigt ojämn eller bloggar ni var dag? Bloggar ni om livet i allmänhet eller om något speciellt ämne? Roligt att veta vad ni som kikar in bloggar om.


 


Så har julen varit och farit, tänk att det känns som att det alldeles nyligen var höst och nu går vi plötsligt ljusare tider till mötes, det märks defenitivt att dagarna blir längre pga ljuset. Julen var var väldigt lugn och nyåret likaså, firades i ensamhet med vovven. Min mellersta bror med fru var till pappa på julafton och jag valde att fara någon dag efter så att vi inte var alla på samma gång utan att han i stället fick främmande fler dagar :) 

Carlos jobbade alla dagar jul och nyår så vi fick träffas någon gång i alla fall. Vi tar det lugnare nu och det är faktiskt rätt skönt, tidigare sov han ju alltid hos mig när han jobbade men nu har de ordnat en hyres lgh åt honom och 2 andra anställda där han kan sova. Jag tror att det är bra för oss båda. Förra helgen bjöd jag honom på middag när han slutade, vi hade som vanligt trevligt och nu ser jag fram emot nästa gång vi ses. Jag gjorde karréstek, potatisgratäng, pepparsås och sallad, till efterrätt ljus & mörk chokladmoussé. Fick bra betyg så jag är nöjd ;)


 

Ljus & mörk chokladmoussé med mosade hallon & spritsad grädde

 

Julen ja, trodde att den skulle bli väldigt tråkig då pappa ca 2 veckor innan hastigt blev dålig & orkade ingenting. 2 ggr föll han ihop halvvägs in från bilen så att han fick hjälp in. Han var in akut, de röntage och tog prover men nä, allt såg ut bra & att det nog var åldern. Nä sa jag åt honom, det är omöjligt att du på bara 3 veckor ska bli så dålig, innan tog han varje kväll sin promenad runt stan och plötsligt orkade han ingenting. Att det skulle gå så fort pga åldern köpte jag inte & jag hade rätt. När han till slut fick hämtas av ambulansen och de lade in honom visade det sig att kroppen samlat så otroligt mycket vätska, bara första dygnet tappade de honom på 5 liter. Nu är han sitt gamla jag och använder inte längre rullatorn till och från bilen, han är till mammas grav och handlar (fast jag sagt att han inte får det utan att jag ska handla åt honom). Hur som hellst så är det så skönt att han ät sitt gamla vanliga jag.

 

Dagen innan julafton så fick jag ett sms av en väninna, "du har en kasse utanför dörren" stod det. Hon hade lämnat en julklapp med en så fin text på kortet så att en tår eller två sökte sig nedför kinden. När jag på julafton öppnade paketet så var det en underbart fin lykta som jag dagen innan stått på Buketten och hållt i handen & tänkte att det var en väldigt fin text och nu fick jag den :) Tack allra underbaraste Nathalie, du har ett hjärta av guld.

 

   

 

Nathalie och jag träffades på ett f.d jobb där jag var handledare, en helt underbar tjej som verkligen alltid sätter andra före sig själv, vet inte hur många gånger jag sagt åt henne att hon måste sluta säga ja till allt folk vill ha hjälp med men det är bara så hon är helt enkelt. Vi hade mycket roligt när jag jobbade där men även jobbiga stunder, de är dock 3 stycken som jag ännu efter 6 år har kontakt med och innan pandemin brukade vi försöka träffas hos mig en gång i månaden. Kommer så väl ihåg när en deltagare gick hem arg och ledsen vilket inte vi gillade, då fixade vi tänder och ögonbryn i papper, fotade och skickade till honom och det gjorde susen, han skrattade & hängde inte upp sig på det som gjorde honom ledsen längre. 

Vi hade ett snickeri & måleri där vi restaurerade möbler åt kommunen, vi hittade en gammal stol och en piedistal som vi målade och klädde med fuskpäls. Piedistalen blev en lampa, här under kan ni se hur de blev och även ett foto av oss två galningar :))

 

   

 

Något som är så härligt nu är ju att vi äntligen fått snö som får ligga kvar (än så länge), allt blir så mycket ljusare och renare ute. Idag har vi -8 men för 2 dgr sedan hade vi -30, det gillar inte Wilma eller jag heller för den delen men det är ju så kallt om tassarna för henne så det blev snabba prommisar. Annars så gillar hon att leka i snön och är gärna ute så länge som möjligt.

 

   

 

Ska idag åka till ICA för att hämta ut ett par jeans jag beställt, håller verkligen tummarna för att de passar, detta med storlekar ni vet... Jag hittade äntligen ett par lite roligare jeans och inte bara ett par raka rör typ, svårt att hitta när man inte är stöpt i samma form som alla smala modeller utan har större storlek. Jag är ju en människa som inte köper kläder alltför ofta och när jag köper så vill jag hellst att de ska vara klassiker som håller längre än en säsong. Det får gärna vara någon detalj som gör plagget speciellt eftersom jag oftast har svarta överdelear eller att man kan ha någon sjal eller ett smycke som piffar upp. Nå nu ska jag i alla fall, förhoppningsvis, ha ett par lite roligare jeans att använda så att jag inte är helt ute ha ha ha... Bara för att man är över 50 behöver man inte tanta ner sig men inte heller klä sig slampigt ;)

 

 

 

Nä nu ska denna dam ta och fixa till sig så att jag är representativ när jag ska ut :) Vill ju inte skrämma folk.

Hoppas att ni alla får en fortsatt fin helg och njut av det fina vintervädret, snart är våren här ;)

 

Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards