Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 20 januari 2021

Av Malin - 20 januari 2021 11:12

Ja så var onsdagen här, känns som att det var lördag igår då jag uppdaterade sist men tänkte att jag kan ta och skiva lite nu även om det känns som att livet går lite på tomgång :)


I veckan är jag själv i klassen då läraren jag hjälper är hemma och väntar på svar på covid testen som hon gjorde i måndags. Var lite orolig själv i går eftersom jag liksom henne fick huvudvärk som inte gick att mota och började hosta. Drack lite ingefärste, tog slemlösande och en treogrogg innan jag lade mig så idag känns det rätt ok och jag kan vara i klassen :) De övriga dagarna har jag bara haft 2 elever så det har varit lugnt och lugnt fortsätter det även att var idag även om jag har 6 elever på plats :) Roligt med lite fler och mer att göra men nu hade jag lite tid över då de jobbar med uppgifter som ska lämnas in innan de går hem idag. 


I veckan har jag äntligen kommit igång med att utesluta kolhydrater och socker i maten, känns som att jag fått en nytändning och att det denna gång kommer att gå bra :) Om man nu en gång i veckan unnar sig tex ris gör ju ingenting men inte varje dag och socker behövs ju inte alls egentligen men vill man ta en liten bit lördagsgodis så ok :)

Till frukost så är det 2 kokta ägg, tonfisk och lite majonnäs som gäller. Ingen direkt gourmetfrulle men det smakar ok och mättar dessutom bra vilket är toppen så att man inte går runt och småäter.

Igår gjorde jag en turkisk soppa/gryta på kött, tomater, pepperoni, lök och vita bönor. Blev 6 portioner i frysen. Idag så ska jag ta fram kycklingklubbor från frysen och laga dem i ugnen, tycker att det är så gott med kycklingsallad där man även har ananas och med mangoraja till. Tror att detta kommer att gå bra faktiskt :)


 


Något jag har funderat på sista veckan är människors sätt att vara på internet. Blev nämligen inbjuden i en grupp på fejjan för enbart tjejer, det står att man ska stötta varandra och finnas för varandra. Det tas upp både bra och dåliga saker och helt enkelt allt mellan himmel och jord MEN.... Varför måste man vara så otroligt spydig och missuppfatta varandra konstant? De saker som en del skriver är rent ut sagt nedlåtande och kränkande. 

Det är väldigt varierande åldrar, från typ övre tonåren till pensionärer så mycket olika åsikter som sig bör men man kan ju faktiskt framföra dem på väldigt olika sätt. Jag kan också bita ifrån men det är när någon hoppar på, jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad helt enkelt, tills de passerat gränsen och inte är värd min respekt.

När man ibland läser hur mycket skit endel får ta emot på internet så är det inte konstigt att de mår dåligt. Hur kan man tex sitta och skriva till någon att de är fula, äckliga och att de inte skulle få leva??? Det är ju för f-n inte klokt, ursäkta om jag svär men det gör mig så otroligt förbannad när jag läser sådant. Gillar man inte det man ser kan man väl bara scrolla vidare utan att skriva något alls eller mår man så jäkla dåligt själv att enda sättet man tror får en att må bättre är att trycka ner någon annan? Hemskt är det i alla fall.


 


Nä nu ska jag ta och göra lite nytta efter att ha fått ventilera lite tankar :) Hoppas att ni alla mår bra och får ha hälsan, kom ihåg att hålla avstånd och att tvätta händerna ;) Som om ni inte redan får det rådet överallt he he he...


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards