Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 19 november 2021

Av Malin - 19 november 2021 09:21

Ja snart är det jul men inte riktigt än, såg i veckan att flertalet hushåll man passerar redan har satt upp adventsstjärnor och även ljusstakar. Jag brukar sätta upp till första advent eller ibland kan det bli någon dag efter, jag tycker att detta med julen tappar sin charm om man börjar för tidigt. Som på affärerna, där börjar ju vissa sätta upp julsaker redan i oktober & då är man så less pynt när det verkligen är dags att sätta upp det. I år vet jag inte om jag kommer att sätta upp någon gran men det andra kommer nog upp i alla fall. Jag har ju inte haft någon större julfeeling sedan min mamma gick bort men nu måste jag verkligen försöka även om det bara är jag och Wilma hemma för jag vet ju att när pyntet väl är uppe så är det ändå väldigt mysigt och med alla levande ljus.


 


Inte jul än nej men det är i alla fall fredag och det är ju riktigt nice. Som jag har längtat hela veckan, inte av någon speciell orsak men för att jag när jag jobbar är så otroligt kvällstrött. Ska idag efter jobbet bara handla lite innan jag åker hem och svidar om till myskläderna och fredagsmyset kan börja. Tror att jag idag ska ta och göra en redig macka med gravad lax och Kalix löjrom för att fira att det är fredag, eller varför ska man fira för att äta gott, man kan vällan äta gott ändå, unna sig något liksom. Sedan har jag ju min underbart goda nötmix att mumsa på om jag blir sugen på något under kvällen. Ja just, jag tog ju fram jordgubbar ur frysen igår men de får vara till i morgon kväll, kan ju inte äta allt gott på en och samma dag heller utan man måste sprida ut det lite. Vad gillar ni att äta för gott på fredagsmyset? Tacos som typ blivit en nationalrätt för myskvällarna? Ha ha ha…


 


I helgen ska jag försöka få planterat lite skott så jag får blommor i köksfönstret, just nu står där bara en enda orkidé så det känns aningens tomt. Blommorna som jag har i vardagsrummet var jag på väg att kasta innan sommaren då de var så otroligt taniga men efter att en gång i veckan vattna med ett gödningsmedel jag köpt så är de grymt stora och krukorna fulla med skott så nu måste de flyttar om lite. Kanske att jag även får införskaffa nya krukor till vardagsrummet eftersom ena tom fått en spricka. Får passa på att vara lite huslig helt enkelt i helgen.


 


Men nu kallar jobbet, eleverna börjar droppa in så bara att göra lite nytta även om de är rätt självgående. Hoppas att ni alla får en fin fredag och helg.


Tjillevippen


 

Av Malin - 19 november 2021 09:21

Ja snart är det jul men inte riktigt än, såg i veckan att flertalet hushåll man passerar redan har satt upp adventsstjärnor och även ljusstakar. Jag brukar sätta upp till första advent eller ibland kan det bli någon dag efter, jag tycker att detta med julen tappar sin charm om man börjar för tidigt. Som på affärerna, där börjar ju vissa sätta upp julsaker redan i oktober & då är man så less pynt när det verkligen är dags att sätta upp det. I år vet jag inte om jag kommer att sätta upp någon gran men det andra kommer nog upp i alla fall. Jag har ju inte haft någon större julfeeling sedan min mamma gick bort men nu måste jag verkligen försöka även om det bara är jag och Wilma hemma för jag vet ju att när pyntet väl är uppe så är det ändå väldigt mysigt och med alla levande ljus.


 


Inte jul än nej men det är i alla fall fredag och det är ju riktigt nice. Som jag har längtat hela veckan, inte av någon speciell orsak men för att jag när jag jobbar är så otroligt kvällstrött. Ska idag efter jobbet bara handla lite innan jag åker hem och svidar om till myskläderna och fredagsmyset kan börja. Tror att jag idag ska ta och göra en redig macka med gravad lax och Kalix löjrom för att fira att det är fredag, eller varför ska man fira för att äta gott, man kan vällan äta gott ändå, unna sig något liksom. Sedan har jag ju min underbart goda nötmix att mumsa på om jag blir sugen på något under kvällen. Ja just, jag tog ju fram jordgubbar ur frysen igår men de får vara till i morgon kväll, kan ju inte äta allt gott på en och samma dag heller utan man måste sprida ut det lite. Vad gillar ni att äta för gott på fredagsmyset? Tacos som typ blivit en nationalrätt för myskvällarna? Ha ha ha…


 


I helgen ska jag försöka få planterat lite skott så jag får blommor i köksfönstret, just nu står där bara en enda orkidé så det känns aningens tomt. Blommorna som jag har i vardagsrummet var jag på väg att kasta innan sommaren då de var så otroligt taniga men efter att en gång i veckan vattna med ett gödningsmedel jag köpt så är de grymt stora och krukorna fulla med skott så nu måste de flyttar om lite. Kanske att jag även får införskaffa nya krukor till vardagsrummet eftersom ena tom fått en spricka. Får passa på att vara lite huslig helt enkelt i helgen.


 


Men nu kallar jobbet, eleverna börjar droppa in så bara att göra lite nytta även om de är rätt självgående. Hoppas att ni alla får en fin fredag och helg.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards