Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 6 december 2021

Varför?????

Av Malin - 6 december 2021 13:44

Varför gick helgen alldeles för fort????? Känns numera som att jag aldrig hinner allt som jag vill göra. Dels har man saker som man vill gå gjorda men sedan vill man ju faktiskt även få påtankat med lite ny energi till kommande arbetsvecka. Lördagen tvättade jag och så fick jag äntligen fram en adventsstake i köksfönstret, hade tre stycken på bordet innan jag fick en av dem att äntligen lysa. Dessa jäkla små lampor ger mig huvudvärk vartenda år och jag skulle nog helst bara vilja gå och köpa helt nya så slipper man testa vilken av de små jäklarna som är trasig. I morse fick jag även lagt julduken på bordet och sedan har nissen flyttat in även hos mig men inte på golvet, hos mig bor han i min hallspegel. Ska idag fortsätta och pynta men jag håller mig som vanligt till hallen och köket för att det ska vara lättare när det sedan ska bort. Vi fick av vår arbetsgivare 1250: - i present checkar att nyttja på butikerna på orten, vi får dock inte använda dem på matbutiker, systembolaget och apotek för de finns ju alltid. Detta är mer för att stödja småföretagarna, speciellt under pandemin, jättebra initiativ tycker jag. Jag var därför på lördag till Buketten och köpte 2 blomkrukor till köksfönstret, de var bra mycket dyrare än jag hade tänkt, 358: -/st, men det blev riktigt bra. Man kan se dem på fotot här under eller en av dem, satte även om min julstjärna som jag fick av grannen under förra året, den blommar inte men är i alla fall väldigt grön och fin.


   


Igår fick jag äntligen ”tummen ur röven” och lagade en paprikasoppa, jag hade redan köpt hem alla ingredienser men liksom inte kommit till skott men nu så. Den blev grymt god men så här i efterhand, jag skulle vara lite försiktig med chiliflakesen för jäklar vilket sting det blev i den soppan. Tur att jag hade grekiskt lantbröd hemma att äta till och en glass till efterrätt. Igår kväll testade jag även en chokladbomb med marshmallows i, man lägger den i en mugg och häller varm mjölk över. Var god men inte värt priset då 4 bomber kostar 150:-, bättre att då göra egen choklad och köpa mini marshmallows till. Baileys chokladpulver ska jag nog testa i kväll tänkte jag. Ska även laga till en stor gryta med korvstroganoff för det börjat bli slut med färdiga portioner i frysen nu, vilket ger mig lite ångest ha ha ha… Köpte även hem lite saffran så det är tänkt att jag ska bara saffransbullar, jag som inte gillar bulldegar då jag tycker att de kletar lite väl mycket mellan fingrarna.


   


Idag var fortfarande läraren jag hjälper sjuk, hon hade blivit sämre igen och hostar enormt. Så jag är ensam med klassen men det går ändå rätt bra, hade två tjejer som gjorde test idag, har rättat det så att det är klart i morgon och nu efter lunchen så är det ju blandat från alla klasser då det är extratid för dem att studera. Blir många olika frågor och jag förstår nu hur svårt det svenska språket verkligen är, speciellt vår grammatik. Sedan var ju inte jag någon toppstudent utan roligast på skolan var ju typ rasten, gymnastik och musik. Så jag ska ärligt säga att jag lär mig rätt mycket själv medan jag hjälper eleverna.

Idag hade en elev med sig butterkaka, kanske jag ska säga Kalix stil av butterkaka då den ser ut helt annorlunda i övriga Sverige. När jag gick på högstadiet låg det ett bageri nära skolan dit vi elever smet och handlade när det var dålig mat. Butter-Anna som hon kallades bakade denna butterkaka i gross och parti och man kunde köpa ¼, ½ osv. Numera är rondellen bredvid det gamla bageriet döpt till Butterkakan efter hennes kaka.


   


Så det var vällan allt jag hade för idag, lite i alla fall om det är någon som är intresserad av att läsa lite oviktiga saker som händer i mitt liv ;) Hoppas nu att ni alla håller er friska för det härjar influensa, magsjuka och givetvis den jäkla coronan.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och s...

Av Malin - Tisdag 5 mars 08:53

Sportlovsveckan har börjat lugnt då jag i helgen som var bestämde mig för att tillaga all mat som jag skulle göra så att redan i söndagskväll var frysen påfylld med portioner :) Igår gjorde jag inte mycket mer än var ut med Wilma, bokade tvättstuga t...

Av Malin - Fredag 1 mars 07:06

Ja, när jag arbetstränar så har jag ju samma ledighet som lärarna så igår vid lunch tog jag sportlov :) Startade med ett besök hos frissan för att få bort mitt 2 cm långa hår på sidorna så nu är det en perfekt mohawk igen :) Blev extra glad när jag j...

Av Malin - Onsdag 21 feb 18:47

Tiden går fort och jag blev lite chockad faktiskt när jag såg hur länge sedan jag varit in här och skrivit. Har varit rätt trött och har svårt för att sitta en längre tid pga smärtor i ländryggen/stjärten och höften men nu ska jag försöka ta mig i kr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards