Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 9 december 2021

Av Malin - 9 december 2021 12:41

Så var snart fredagen här och som jag längtar, inte för att jag ska göra något speciellt men för att jag vill vila. Jag känner mig helt urlakad i kroppen och i går när jag kom hem från jobbet så däckade jag på sängen innan jag ens orkade laga mat. Efter maten la jag mig igen och sov nästan 1.5 timme och skulle säkert ha fortsatt om det inte var för att jag hade ställt larmet på mobilen för att se Halv Åtta Hos Mig som jag sällan missar. Älskar att se detta program och få lite nya idéer till matlagning, var dels där som jag fick tipset om paprikasoppan som jag gjorde i helgen som var. Orkade även se finalen i Hela Sverige Bakar & Hawaii Five-0men sedan somnade jag och sov till larmet ringde kl 7.45 Vinnaren i Hela Sverige Bakar står jag mig frågande till, fanns en deltagare som genom programmet varit jämn medan vinnaren flera gånger tog sig vatten över huvudet och misslyckades. Men vinnaren passar väl bättre på ett bokomslag än hon som var fulltatuerad kan jag tänka mig. Ja ja, inget viktigt egentligen men bara något som jag reagerade på. Jag tror att många tävlingar inte är direkt renhåriga.


 


Kommer ni ihåg ett program som hette Villa Medusa som gick 1999-2001, min kompis jobbade på ett stort resebolag här i Sverige. Produktionsbolaget ringde dem och hörde om de kunde ge en deltagare ett jobb som reseledare för att efter typ 2 veckor ringa igen och då ville att de skulle ge henne sparken vilket de svarade att de inte kunde göra då hon skötte sitt jobb bra. De ville skapa dramatik och spänning. Hela serien byggde på att ett antal personer skulle bo tillsammans och försöka arbeta ihop pengar till hyran. De betygsatte varandra men kunde inte likt andra dokusåpor skicka hem varandra och detta gjorde att det blev mycket konflikter mellan deltagarna ju längre in i säsongen man kom. Dels var Marcus Öhrn som sjunger i Noice med en säsong.

När jag fick höra hur de ville skapa dramatik genom att ha ett finger med i spelet så litar jag inte alls på dessa dokusåpor som nu visas.


 


Jag har också varit med i TV men inte i någon dokusåpa utan i programmet Silikon som gick på TV3. De hade en hemsida med olika forum och där skrev jag i ett forum gällande att träffa någon från internet, nu hör ju det till vanligheterna men då var det rätt nytt. Jag skrev om jag och min numera f.d make som jag träffade via chattprogrammet ICQ och som jag då hade förlovat mig med. Jag fick ett meddelande från dem om de fick ringa upp mig, de ringde rätt omgående. Vi pratade och hon frågade en massa och sedan frågade hon om jag skulle kunna tänka mig att vara en av tre tjejer som satt i tjejsoffan och diskuterade internetdejting. De betalade resan och hotell för en natt och jag tänkte att det kan ju vara trevligt med en tripp till Stockholm så jag svarade ja :) Väl på plats träffades jag och de andra två tjejerna, alla med olika erfarenheter av internetdejting. Vi sminkades och fixades, kände inte alls igen mig eftersom jag annars inte alls använder smink. Medan vi satt kom även Gry och surrade, E-Type och Nana passerade, Ola Forssmed, JP Barda mfl. Var en rolig upplevelse som jag någonstans i källaren har inspelat på VHS :)


Nä, nu ska jag runda av för idag. Hoppas att ni alla får ha hälsan och må bra. Avslutar med E-Type från den inspelningen av SIlikon.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards