Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 december 2021

Tisdagstankar mm

Av Malin - 14 december 2021 10:21

Tisdag, ny vecka i går & nya möjligheter har någon klok sagt. Jag hoppas verkligen att jag i veckan kan få lite mer sprutt att få gjort saker hemma. Det finns så mycket jag vill göra men orken finns inte riktigt och ibland känns det som att jag är på väg att falla tillbaka till depressionen och det skrämmer mig. Som i helgen, jag har inte gjort ett skvatt känns det som, ja jag har diskat, vattnat blommor, handlat men inte städat så som jag skulle ha velat och pyntat klart. Pyntet har plockats fram men jag får liksom inte till slutspurten och får upp det. Jag vet att det kommer att kännas jättebra när allt är klart men det händer ändå ingenting. Ska försöka ta en rusch när jag kommer hem efter jobbet idag och göra lite i alla fall. Tänkte att om jag tar det pö om pö så ska allt vara klart till kommande helg och då kan jag bara ta det lugnt med gott samvete.


 


Liksom gårdagen sitter jag vakt på nationellt prov innan lunchen, köpte igår 2 Celsius på vägen till jobbet så jag har en kvar till idag. Sov nämligen bara 1,5 timme igår natt så jag kände mig lagom mör när jag skulle upp. Fick i alla fall i mig lite frukost och 2 pepparkakor innan jag kom mig iväg på morgonen. När jag kom till jobbet skakade jag i kroppen så som man kan göra när man är så otroligt trött. Igår hade jag inte ens med någon lunch men idag har jag i alla fall med mig 2 kokta ägg. Efter lunch är det dags för SFI Stugan som jag kallar det där eleverna kan komma för att läsa extra utöver lektionstid.


 


Celsius förresten, hittade igår en ny smak :) Blodapelsin eller som det heter på engelska blood orange. Den var verkligen god och nu kommer den att varvas med min favorit Frozen Berry. Vill i alla fall slå ett slag för denna blodapelsin som är mycket godare än den vanliga apelsin som jag tycker smakar hemskt ;)


 


Jag blir verkligen vansinnig på min sömn, först går det dagar där jag i alla fall sover rätt bra även om jag är upp på toaletten flera ggr om natten men jag somnar om i alla fall. Sedan kommer en natt som igår där jag somnar först vid 6 på morgonen även om jag är trött, var även en väldigt varm natt, hade öppet fönstret och fick slå på min AC, vet inte om det är klimakteriet eller om jag hade feber. Jobbigt är det i alla fall när man inte får sova, speciellt när man dagen efter måste upp till jobbet. Igår kväll höll jag mig vaken länge så jag fick sova hela natten förutom några kisspauser men jag somnade ju om i alla fall. Såg en väldigt intressant dokumentär om cheopspyramiden innan jag lade mig och somnade rätt omgående.


 

Foto från när jag besökte pyramiderna -94


Nu något helt annat, kontaktsidorna på nätet… Gick för ett tag sedan med för 4:e gången på Happy Pancake, tänkte att jag ska ge sidan en ny chans men redan efter några dagar kom jag på varför jag lämnat den sidan. Samma oseriösa män som hänger där än, man bara jiddrar runt för att få uppmärksamhet eller är helt enkelt ute efter att ”sätta på” så många som möjligt. Ja, så är det faktiskt och de enda som är intresserade är gamla gubbar, töntar och gammelgossar som hela sitt vuxna liv suttit hemma på vinden och läst Kalle Anka & Fantomen. Ja ja, jag är ingen ungdom själv men jag vill för den delen inte ha någon gammal gubbe som jag inte har något gemensamt med. En kille, typ 2 år äldre än mig, läste min presentation och skrev sedan ett mycket trevligt meddelande efter han dels läst att jag gillar män med tatueringar. Med det säger jag inte att han jag träffar MÅSTE ha tatueringar utan bara att jag gillar det. ”Det viktigaste är tatueringar, väldigt vuxet”, innan det hade jag skrivit att jag är svag för bruna ögon mm men han hängde upp sig på just tatueringarna. Undrar hur många gånger som han fått nobben när han var så otroligt bitter. Och ändå är det jag som kallar mig bitterfittan ha ha ha….. Jag tror helt enkelt att män kan vara rädda för starka kvinnor med åsikter men själv skriver de att de gillar kvinnor som klär upp sig, sminkar sig, ska ha kurvorna på rätta ställena mm mm… Det känns som att det bara är männen som ska få skriva vad de gillar medan vi kvinnor typ ska nöja oss och vara glada om någon är intresserad. Börjar förstå varför jag var singel i över 10 år innan jag och C träffades. 

Jag börjar fundera om det verkligen går att hitta en man längre eller ska man helt enkelt göra som en stor del, bara söka efter en passande kk att ha det skönt med ibland? Det är en jäkla stor procent av medlemmarna på "vanliga" dejtingsidor som faktiskt bara är ute efter en sak, nämligen att kn.... Antingen med så många som möjligt eller för att hitta någon att prassla med på sidan om sin partner. 

Vad har ni för erfarenheter av internet dejting? Den sista mannen för mig var ju C och vi träffades ju efter att jag hade sett honom i verkligheten, när jag sedan luskat reda på vem han var tog jag dock kontakt via messenger. Kanske att ni har några bra tips? :)



Nå, nu börjar eleverna vara klara med första delen så jag ska återgå till jobbet :) Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och jag ser fram emot lite tips om hur man kan träffa en passande man ;)


Tjillevippen


 


 
 
Ingen bild

Jocke

16 december 2021 08:23

Vi lever i ett samhälle och en värld där insidan och hur man är och behandlar andra har mycket lite betydelse. Utsidan och fasaden är nästan det enda som gäller, vilket kontinuerligt förstärks av media och allt. Framgång, status, bra jobb, kroppsform, etc. Eller i korta drag och som det alltid har varit genom alla tider: Utseende hos kvinnor och status och framgång/makt hos män. Det är det man värderas efter. Därför har man även träffat oräkneliga personer genom livet av bägge könen som betett sig absolut förjävligt och ändå alltid blivit omtyckta av alla nya de träffat, enbart för att de hade det rätta utseendet eller statusen. Vilket de är fullt medvetna om och då anser rättfärdigar deras beteende. Och det går aldrig att ändra på världen heller, hur vidrig den än är. Eller folk och de värderingar de har.

Malin

10 januari 2022 17:54

Hejsan och ledsen för det väldigt sena svaret, vi blev utsatta för en hackerattack på jobbet så jag har inte kunnat använda datorn, den ska i morgon lämnas in för att som alla kommunens datorer gås igenom. Tog fram min gamla trotjänare som dock är rätt seg så jag får ha ett himla tålamod :)
Visst är det som du säger och jag har själv många gånger råkat på dessa människor. På jobbet blev jag skitsur en lunch när jag gick ner till fiket för att köpa lunch. Kommer en hel drös med kavajnissar och ropar sina beställningar över huvudena på oss andra som var där innan och, ursäkta ordvalet, mesen i kassan vågade inte säga till utan servade dem innan oss som redan stod där. Där missade de pengar från mig för jag vände på klacken och fortsatte hellre dagen på tom mage än att betala för skitservice.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards