Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 9 mars 2021

Av Malin - 9 mars 2021 19:34

Ja det undrar jag, är ju nu frisk och bara så där snorig & hostig som jag alltid är pga astman men orken är inte riktigt tillbaka. Jag hade ju hoppats att få gjort en del här hemma denna semestervecka men än så länge har det inte blivit av, i morgon har jag i alla fall bokat tvättstugan så då kanske att jag får annat gjort medan maskinerna går. Har som för mig att jag tidigare också sagt att jag funderade på att tvätta soffan men får se om det blir gjort nu eller senare. Där har jag ju en tanke också om att det kanske är bättre att göra när vårslasket ute är över eftersom Wilma "äger" ena soffan. 

Kanske att lite  80-talsmusik kan få mig att komma igång... Hmmmm... Om nu solen i morgon kommer skina så som den gjorde idag och jag slår på 80-talsmusik så kan jag ju inte misslyckas med att komma igång med städningen, är faktiskt värt ett försök :) 


 


Idag så skulle jag köpa Guldfågelns kyckling kebab som var på annons, 2 för 50:-. Annonsen var i ICA bladet men INGEN av de två ICA här på orten hade ens det i lager ggggrrrrrrrr.... Alla andra typ drumsticks, nuggets osv hade de men se inte denna och ändå stod den uppräknad i annonsen, jag var mäkta irriterad vill jag lova tills jag såg att de hade tagit in Järvsö kebab :) Vi hade den på pizzerian vi ägde, enda skillnaden var då att vi skar den själv men det är i särklass den godaste kebaben man kan laga till hemma enligt mig. Så vad tror ni att jag åt till lunch? Inte en kebabtallrik väl ;) Jisses vad gott det var, landade bra i magen vill jag lova så vill ni fixa kebab hemma köp Järvsö :)


   


På torsdag fyller våran pappa hela 89 år :) Blir nog bara min bror med fru här och jag som firar honom men inte samtidigt för vi är ju de som träffar honom kontinuerligt. Min moster ringde igår om att hon hade fört över pengar på mitt konto så jag kan köpa honom en rejäl bukett och något gott så det blir väl en Budapestrulle och lite annat gofika så att han även har när brorsan och hans fru kommer dit. Sedan får han även en present i form av covid vaccin samma dag, den första sprutan av de två. Hoppas att han slipper biverkningarna som vissa har fått. 

Så med vaccin, blommor och blad så ska han bli firad och jag hoppas att coronan lugnat ner sig till nästa år så att vi kan fira hans 90-årsdag ordentligt :)


Nä, nu får det räcka för idag, ska ta och diska bort det som samlats idag innan jag slår ner rumpan i soffan :) Önskar er alla en fortsatt fin tisdagkväll.


Tjillevippen


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards