Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 17 september 2021

Av Malin - 17 september 2021 12:17

Jisses vad veckorna springer iväg, det är redan torsdag och snart helg igen. I förrgår levde jag som i en dimma, kunde rakt inte somna kvällen innan och kl 6 på morgonen gav jag upp då larmet skulle ljuda efter 45 minuter. Då är det ingen idé att sova endast 45 minuter för då skulle jag ju ha varit dubbelt så trött. I stället gick jag upp, kastade in en bit lax i ugnen och stekte lite karrékotletter så att jag skulle ha middagen. Innan jobbet svängde jag in på ICA och köpte 2 Celsius eftersom jag inte dricker kaffe, en åkte in på morgonen och den andra tog jag vid lunch. Visst gick dagen men inte var jag pigg och efter lunch gäspade jag nästan oavbrutet. Idag, fredag så är jag däremot lite piggare då jag fått sova hela 7 timmar med små kisspauser ha ha ha… Men jag somnade i alla fall om på en gång så lite mer sömn än vanligt har jag nog allt fått.


 


Efter lunchen i onsdags hade jag möte om mina tider, plötsligt ska jag vara heltid i klassrummet, jag har typ en SFI Stuga 13-15.30 de dagarna de studerar till lunch och fredag skulle jag ha det 9.30-15.30 Detta fungerar inte för min hjärna, så är det bara. Alla ljud gör mig otroligt trött och jag är ju trött redan efter lunch så nu ska jag komma in 1.5 tim senare och fredagar gå hem kl 14. Jag hoppas att det blir bättre för som det nu varit så har ju jag ingen fritid när jag kommer hem utan efter middagen somnar jag eller gör som när jag var som sämst i min depression, ligger på sängen utan att sova utan mer apatiskt. Det är lätt för de som tar beslut och inte vet hur en hjärna fungerar att säga hur man ska jobba. Just det att vara med elever en heldag fungerar inte för mig men om jag tex kan gå undan någon timme och tex göra pappersarbete i tystnad så klarar jag en heldag. Nu ska jag i stället på morgonen, hemma, rätta prov och det kommer nog gå mycket bättre. Jag vill absolut inte falla tillbaka och må dåligt, det är det värsta jag varit med om att må på det sättet. Jag jobbar ju ännu med att komma tillbaka och det är f-n inte lätt, det ska gudarna veta.


 


Det bästa denna veckan var när jag kom hem från jobbet och inte hade sovit, när pappa hade med mat som han hade glömt avbeställa men inte gillade :) Så det blev bouillabaisse med  aioli, har aldrig ätit det tidigare men gudars så gott det var. Dessutom var portionen så stor att jag har till idag när jag kommer hem. På jobbet blev det bara ugnsstekt lax med finn crisp då jag inte orkade börja fixa mat på morgonen men det landade också bra i magen :)


     


Tidigare i veckan bestämde jag mig för att boka tid hos frissan för en uppdatering, jag ju som funderat på varför jag inte får till håret och kom på att det är ju för att jag inte har färgat det. När jag har naturligt så är mitt hår så otroligt mjukt och efter halva dagen har det säckat ihop. Så nu ska jag unna mig en ordentlig färgning, vilket jag gör 2 ggr om året. Suttit och kikat och hittat en snygg färgning så denna på fotot nedan får det nog bli. Hittade en hel del snygga men de kändes lite mer sommaraktiga. Tycker att jag kan unna mig detta denna månad som en present åt mig själv när jag fyller år nästa fredag ;)


 


Men nu är det ju fredag, ÄNTLIGEN!!!!! Ska bli så skönt att komma hem, dra av mig till mjukiskläderna, äta gott och bara mysa. Har tvättstugan bokad kl 19 men funderar på om jag ska skjuta fram den till i morgon eller söndag så att jag idag bara kan slappa och ha det bra.

Hoppas nu att ni alla får en riktigt fin helg, ta det lugnt och samla energi till kommande vecka. Se till att göra något som NI mår bra av, det tror jag att vi är många som gör alltför sällan.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards