Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 27 september 2021

Av Malin - 27 september 2021 13:13

Så var det måndag igen, helgerna bara springer iväg. I fredags fyllde jag år, blev en dag på soffan under filten eftersom jag blev sjuk. Hade redan tidigare i veckan ont i halsen och på torsdag kväll fick jag feber och blev liggande. Nå sjuk eller inte så fyllde jag år, hela 53 år, går åt fel håll känns det som. På lördagen fick jag i alla fall ihop en tårta eftersom min väninna skulle komma på eftermiddagen. Blev en tårta med jordgubbar på första botten, vaniljkräm på andra, åkerbär på tredje och vaniljkräm på fjärde, lite grädde och sedan hallon på toppen. Blev faktiskt väldigt god men det blev också väldigt mycket över så dagen efter skickade jag lite över halva till min far.


   


Mari var också nöjd med tårtan, just åkerbären gav en riktigt god smak. För er som inte vet vad åkerbär är så växer de bara längs norrlandskusten och smaken… Hmmm, som en blandning mellan smultron och hallon typ. De kostar ca 800:-/kg men jag hade i somras tur att hitta ett litet ställe där de växte så att jag fick precis till tårtan.  Jag var ju inte det piggaste i ett par tofflor när hon kom, innan när jag tog en dusch så märkte jag att jag inte var riktigt kry då benen darrade och var som gelé. Men vi fikade och efter blandade jag oss varsin grogg, korkade upp en Explorer som jag hade köpt för över 2 år sedan. Och när det gäller present, bra med någon som känner en innan och utan som hon gör, så hade hon nu köpt Smirnoff Ice Black. Så glad jag blev, älskar ju den alkoläsken. Och visst var det ju bättre än presenten hon kom med för något år sedan, Dimor tabletter mot tillfällig diarré ha ha ha… Men då visste hon också vad jag behövde eftersom jag hade varit dålig i magen till och från.


   


Just nu har jag lunch, har innan lunchen varit i en annan klass då den läraren är på utbildning några dgr i veckan. Vi gick igenom hemläxan, de gjorde lite prov som jag rättade och pratade lite. I  morgon ska vi se film, Sommaren Med Göran :) Nu kommer snart de som jag har extra på eftermiddagarna fram till 15.30 Blir en lång dag innan jag kommer hem eftersom jag efter jag slutat ska till frissan och bli lite snygg i håret. Räknar med att jag är hemma först närmare kl 19 då jag också ska och handla. Igår eftermiddag när jag skulle ut med Wilma så luktade det tacos i trappuppgången och jag blev såååå sugen så nu måste jag fixa till det i kväll. Och vilken tur jag hade att just ICA hade billigare köttfärs i veckan, hur perfekt är inte det.


 


Kommer nog i kväll att somna som en stock, är ju ännu inte helt kry men kände att jag måste till jobbet då jag lovat att vara i denna klass. Har lite feber tror jag och även lite ont i huvudet men det ska nog ge med sig, synd att jag glömde att ta med treo till jobbet. Har i alla fall ätit mig en fruktkuse, på hade jag färskost med smak av vitlök och örter, hamburgerkött och paprika. Var faktiskt helt ok och har en till att trycka i mig innan jag ska kila över till frissan så att jag inte behöver sitta där md kurrande mage eller så kan jag helt enkelt äta den medan färgen är i håret.

Nu kommer eleverna så jag må avsluta men jag hoppas att ni alla får en bra start på denna nya vecka och får ha hälsan och kom ihåg att även om restriktionerna hävs så ska vi fortsätta att vara försiktiga och använda hjärnan för Corona finns fortfarande kvar i allra högsta grad.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards