Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 december 2022

Bitter så inåt h......

Av Malin - 20 december 2022 12:23

Bitter förresten, nej men rent ut sagt förbannad över att meriter inte räknas när man söker jobb. Var på en intervju för ett jobb på en restaurang/café, skriver inga namn, där jag i efterhand fått informationen att vi var tre sökande som de tog in för intervju. Jag har med min f.d make drivit en Sibylla, en pizzeria, jag har jobbat på sommarcafé, i fik på sporthall, ishall och slalombacke och alltid inom serviceyrken. Vem fick jobbet??? En som gått bakom en skurmaskin!!!! Jag ser absolut inte ner på lokalvårdare för det är ett jäkligt viktigt jobb men hon fick det för att hon tidigare vickat på detta ställe inom just städ. Varför i h-ete tog man ens i första hand in oss andra på intervju för hon var ju redan klar för jobbet i och med att hon vickat som städare tidigare. När man dessutom slutade för att man ville prova på ett annat jobb så anser jag att man har försatt sin chans och därmed inte ska gå före dem som verkligen jobbat inom den sökta tjänsten. Nä, nu är det jag som kommer skita i om jag passar för ett jobb eller ej i fortsättningen, nästa gång ska jag söka som chefsläkare eller präst. Inte fan är det konstigt att man tappar lusten att söka jobb.


 


Nu ska jag försöka lugna ner mig när jag fått skriva av mig… Kanske att julen kan ge mig lite ro. Jag bryr mig egentligen inte om julen i år, känns inte alls bra då pappa inte längre är med, inte mamma heller för den delen. Har i alla fall pyntat för lite mysfaktor men ibland undrar jag vem jag egentligen försöker lura, jag känner inte som det ser ut hemma hos mig, dekorationerna och min sinnesstämning går inte ihop. Ska i alla fall ha en liten uppesittarkväll med min väninna men julafton blir jag och Wilma ensamma. Någon av dagarna har jag lovat min bror Tommy och hans fru Karin att komma till dem på middag, får se när det blir.


   

       


Jag har också  bakat en del och har nu 2 sorter kvar... Falska potatisbakelser, mockarutor och kolasnittar med smak av lakrits. Min väninna Mari ska köpa hälften men det blir ändå kvar en del så att jag har om kaffefrämmande kommer förbi :) Lussekatter har jag aldrig bakat men min svägerska hade bakat dem för första gången så brorsan kom förbi med två och de var riktigt goda och perfekta, inte så där kompakta som vissa så en kopp te till så var smaklökarna lyckliga. Mitt i baket gjorde jag även en paprikasoppa som jag långt tillbaka såg när en kille lagade till i Halv Åtta Hos Mig, den är jättegod och med rätt mycket hetta om man gillar det. En rätt bra soppa nu när vi har några minusgader ute. På det första fotot är det ambrosiakaka a la Malin med marsankräm mellan, givetvis har ju överflödig glasyr tagits bort när den stelnade :)


            


Pappa saknas ja, denna julen kommer inte alls att bli detsamma utan honom. I fredags var det på dagen 4 månader sedan han lämnade oss i sorg och i lördags somnade även hans bror Jean in. Två otroligt fina människor med stora hjärtan som nu får återförenas på andra sidan. Mina tankar går till hans barn och övrig familj, vila i frid farbror Jean.


   


Blir inga julklappar i år, möjligtvis att jag kanske köper något gott åt min bror med fru när jag ska dit på middag men förövrigt ingenting. Wilma fick dock en tidig julklapp av dem i form av foder :) De tävlar ju i agility och vinner mycket foder så även om de alltid har 6-7 hundar så hinner de inte göra av med allt så nu fick Wilma lite gottis. Jag har det dock som godis åt henne då hon äter Acanas foder. Går rätt bra för min bror och i år tod han silverplats i SM med hunden Noomi.


   


Nä, nu ska denna bitterfittan ta tag i bakningen så att jag blir klar med den. Har inte som många stressat och bakat flera sorter på en dag utan jag har tagit en sort om dagen för att även kunna göra annat än att bara stå i köket. Men nu måste det bli 2 sorter en av dagarna då Mari ska få sitt fika på torsdag morgon ;) 

Om jag inte kikar in före jul så får jag redan nu önska er alla en riktigt God Jul.


Tjillevippen ho ho ho....


 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards