Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 24 mars 2022

Av Malin - 24 mars 2022 10:37

Ja dagen hade kunnat börja bättre, egentligen var det redan gårdagskvällen som gjorde att morgonen blev usel. Satt igår kväll och såg på TV samtidigt som jag på mobilen checkade tackkort på internet och var man kunde beställa dem med pappas foto på. Plötsligt frös skärmen och sedan slog mobilen av, snacka om panik, hela mitt liv typ finns i mobilen (lite överdrivet kanske).... Men där i har man ju foton som man ännu inte hunnit ladda ner på datorn, anteckningar, kalendern osv osv... Jag brukar kalla mobilen för "min förlängda arm" då den typ är min assistent. Nu kommer jag defenitivt börja ha ett block hemma där jag skriver in det som är viktigt så att det inte går förlorat ifall mobilen går sönder. Den gick sedan inte att slå på och jag försökte även sätta i laddaren fast jag visste att batteriet hade varit 100% vid tillfället den slog av. Var till Elektriska här och han fick igång den men då var plötsligt batteriet totalt urladdat och när han slog på stod det "systemfel". Har nu den på laddning medan jag jobbar så ska jag se hur den fungerar till i morgon och jag hoppas verkligen att jag inte behöver en ny. 


 


Tur i alla fall att det inte var i lördags det skedde för då hade jag garanterat kastat den i väggen ha ha ha... Jag är ju i det uuuuuunderbara klimakteriet och har inte menstruerat ordentligt på ca 2 år, kan ibland ha blött lite en eller två dagar men inte mer. Så i lördags morgon vaknade jag på ett uruselt humör och förstod inte varför, började sedan blöda och har nu haft en helt normal menstruatuion. Jag har verkligen glömt hur det är, smärtorna och den uppvullna magen plus humöret, den hemska irritationen och ilskan som infinner sig. Dock behöver jag inte choklad som många kvinnor men jisses denna gång vad jag var hungrig, kändes som att jag bara grävde i mig all möjlig mat i helgen och början av denna vecka ha ha ha... Hoppas nu att detta typ var slutspurten av klimakteriet och att jag slipper pms framöver totalt. 


   


Allt detta gjorde att jag i natt knappt sov efter mobilen lade av, tankarna löpte amok och det slutade med att jag fick flytta från sängen till soffan så natten tillbringades med att se när det skulle köpas semesterbostäder på 4:an. När jag vaknade 6.30 och skulle på toaletten så fick jag givetvis kramp i lårmuskeln och det gjorde något så in åt h-ete ont, är ju inte direkt någon liten muskel. Jag vet ju vad det beror på så idag ska jag försöka att dricka vatten på jobbet för det gjorde jag inte igår, när jag får vätskebrist så får jag alltid kramp i lårmuskeln så bara att pimpla vatten idag :) Vilken helt underbar start på dagen jag fick ;) Nå, det kan bara bli bättre nu mennog längtar jag till jag slutar, då har jag dock bokat tvättstugan så ingen ro och ingen vila förrän den är klar och badrummet skurat. Skulle även behöva ångtvätta köksmattan så det kanske jag också tar tag i medan tvättmaskinerna jobbar. 

Nu ska jag chilla lite innan eleverna kommer efter lunchen, hoppas att ni hade en lugnare start på morgonen och har en fortsatt fin dag.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards