Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 maj 2022

Av Malin - 12 maj 2022 10:37

Ja nu orkar jag sätta mig en stund vid datorn, passar på när orken finns. Jag blev nämligen kanonsjuk inte helgen som var men helgen innan på söndagen. Jag hade hosta och tänkte att jag skulle ta lite ingefärste eftersom det brukar bota hosta bra men ca 1 timme efter jag druckit det slog en jäkla förkylning till. Ont i halsen, snorig, febrig osv… När jag sedan på måndag morgon hade en hemsk huvudvärk plus tappat smak & lukt blev jag fundersam men testade mig först på onsdagen för covid-19 och var då givetvis positiv. Så i måndags sjukskrev läkaren mig denna vecka ut. Det värsta tycker jag är huvudvärken som envist hänger sig kvar, så fort jag har t.ex bara diskat så har den slagit till ordentligt. Ja ja, jag förväntas vara tipp topp på måndag så det får jag hoppas och tro på för jag saknar faktiskt eleverna. Sedan är det sjukt tråkigt att vara i karantän när man bor själv, man saknar det sociala så jag är glad att jag i alla fall har Wilma och sedan har man ju fått prata på telefon i stället.


   


När man mest ligger i sängen så surfar man ju en del på internet, kikade runt lite på kataloger osv. Kom på att jag bara har min yllekappa och inte många vår/sommar tröjor så beställde lite kläder så att jag ska klara mig. Jag är ju inte direkt någon modeslav utan köper det jag tycker ser ut bra och som inte har skyhöga priser. De hade även en blue tooth högtalare på extrapris och då jag länge funderat på en sådan när man sitter på balkongen så fick den hänga med i varukorgen. Ska bli spännande att se hur allt passar då jag av någon anledning tog storleken större fast jag vet att de redan är rätt stora i den shopen. Får väl skylla på febern i det fallet ha ha ha….


 


När jag låg och vilade en dag så fick jag ett meddelande som gladde mig, jag hade vunnit en låda med tuggummi. Väldigt välkommen, vilken supervinst. Skojade med min väninna och sa att det blir perfekt att tugga, då vet man att man luktar gott från munnen när man inte har smak eller lukt sinne. Det har ju dock kommit tillbaka nu men inget smakar ännu som förut och tuggummina får jag hämta till veckan då jag inte får gå ut så jag har meddelat dem så att de inte tror att jag struntar i att hämta dem.


 


Sitter nu och tittar ut genom köksfönstret, solen skiner och när jag tidigare såg på termometern så var det i solen hela +27, det lär det dock knappast vara i skuggan men det ger en i alla fall hopp om att sommaren är på väg. Men nu måste jag be om ursäkt och vara lite otrevlig, är så trött igen så att jag måste gå och lägga mig men först en liten Treo grogg då jag åter har skallebang.

Ha det bäst alla ni som hittat hit, sköt om er och håll er friska.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards