Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under april 2015

Av Malin - 4 april 2015 10:42

Så var påsken här & den första lediga dagen fick jag inte mycket gjort men lite i alla fall. Hade denna ledighet tänk hinna städa lite, tapetsera i sovrummet, hänga upp sänggavel plus laga en massa mat att frysa in så jag har lunchmat klart & slipper tänka på det varje dag. När jag jobbar så blir det ärligt inte mycket gjort när jag kommer hem så det är på helgen som man får passa på.


  Kanske att man skulle ha en husa, skulle städningen bli mycket roligare

 

Vet inte varför jag inte får tummen ur röven liksom, känner inte alls igen mig... Sedan mamma dog så har det liksom bara barkat iväg åt h-ete så ser hon mig från andra sidan måste hon skaka på huvudet.

Skulle vilja få tillbaka orken jag hade som ung, glädjen i mig... Jag kan le & folk tror att jag är glad men det döljer bara det som finns i mig. Smärtan, saknaden...

Visst finns det även glädje i mitt liv, min man i Norge... Han är det bästa som hänt mig, han är en riktig man med ett hjärta av guld som gör mig glad. Ett meddelande, ett samtal kan betyda så otroligt mycket & direkt jag ser hans namn så ler jag både invändigt & utvändigt. I veckan ställde han frågan som gjorde mig till världens lyckligaste dam.

Älskar dig M av hela mitt hjärta & kommer finnas för dig nu & alltid.

 

 

Vårkänslor börjar jag få i allra högsta grad, soliga dagar som dessutom blir längre & längre. Känner för en tusenmilaservice, lite nya kläder, kanske lite slinger i mohawken så att den blir ännu snyggare.

Kläder ja... Jag fullkomligt älskar ju filmen Sällskapsresan & kan den utan & innan, tröttnar aldrig på den filmen. Hittade lite kläder med texter från filmen & fastnade för en t-shirt som jag defenitivt ska beställa & kanske även en solhatt... Funderar även på en t-shirt som skulle vara perfekt när man ska på puben i sommar.... Vad tycks?

 

     

 

Något jag inte är van vid att ha i livet är en massa drama, orkar inte med det & jag tror att det är därför jag sista dagarna haft ont i magen alltid efter jag intagit mat. Blev av en människa kallad idiot för mina åsikter, om man kan ha olika åsikter men är så pass vuxen att man kan diskutera det är ok... Men när man kallar mig idiot har man defenitivt passerat gränsen för vad som är tillåtet i min värld i alla fall & då blir man bortplockad & blockerad på facebook. Orkade inte gå ner på samma låga nivå då glåpord var något jag slutade med i tonåren, jag sa att det jag skrivit inte handlade om denne & tackade för öknamnet.

Hur kommer det sig att vissa människor anser sig ha rätt att verkligen hoppa på människor bara för att det är på internet? Skulle vi suttit på varsin sida av ett bord hade denna ALDRIG vågat kasta ur sig detta.

Samtidigt tänker jag att den människan måste ha väldigt låg självkänsla & enda sättet att känna sig bra är att trycka ner andra vilket är väldigt sorgligt. Men att förlåta denna... ALDRIG... NO FUCKING WAY....

 

 

Nä, nu ska jag gå in i sovrummet... Ta ner från väggarna, ta ner gardiner & städa till så det är klart för att tapetsera i morgon. Gardinerna är kortade, sängöverkastet & alla inredning väntar att komma på plats & sänggaveln är klar i måleriet på jobbet. Blev jättenöjd, på denna bilden är dock inte sängborden fastskruvade men bilder kommer när allt är klart.

 

     

 

Ja ja, får önska er alla en fortsatt trevlig påsk & se till att äta mycket gott för mig med som äter lite tamt på grund av magens tillstånd hi hi hi...

 

Tjillevippen

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards