Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under december 2018

Av Malin - 6 december 2018 13:38

Det är väl så livet ska vara eller... Utan nedgångarna skulle man inte veta att uppskatta det roliga i livet ;) Jag vet inte riktigt hur jag mår just nu om jag ska vara ärlig, just nu känns det som att jag befinner mig i ett mellanläge, varken dåligt eller bra. Det känns som att jag bara väntar men jag vet inte på vad. Jag önskar att jag skulle få mer gjort varje dag, jag vet vad de sagt, jag måste låta det ta sin tid och visst, det blir bättre för varje dag men när man har en dålig dag eller period så tror man ju på en gång att nu är det kört. Kanske att jag bara är för negativ men ändå så tycker jag ju att jag är bra mycket positivare än vad jag varit och jag har ju tom planerat in en julmiddag för familjen, mat/mys med "mina ungdommar" och ett nyårsfirande på hotell med väninnan så lite har jag ju att se fram emot. 

Och vi har ju äntligen fått lite snö och jag hoppas verkligen att den kommer få ligga och att vädergubbarna har fel om att det ska bli varmare igen. Ena morgonen spöregnade det och nästa var det vitt, mycket ljusare och renare ute. 


   


Förra veckan blev det även 2 turer till Haparanda och Torneå, måndag och lördag, med Mari :) Vi hann inte på en del ställen på måndagen så då åkte vi även på lördagen, kikade på en massa julpynt men ingen av oss köpte något. Känns som att man kan lägga pengar på viktigare saker när man har ena fickan tom och andra trasig ha ha ha... Men det var i alla fall roligt att se på allt de ställt fram.


     

   


Det enda jag köpte var en massa prinskorv åt min far och en senap åt mig, blev så nyfiken när jag såg senap från Johnnys med smak av mango & habanero. Provade den igår och den höll vad den lovade, en fruktig smak men sedan en het eftersmak, kanske lite het för min smak ha ha ha men goood ;) Så gillar man hetta kan jag rekomendera den.


 


Är det något som jag gillar om vintern så är det halsdukar och sjalar, jag har ju mestadels svarta kläder så då är det roligt att ha en liten färgklick under kappan. Har haft en i olika oranga toner som jag älskat, dock är den lite kall i materialet så när det var black friday beställde jag två helt underbara halsdukar från Ellos. Chockade mig själv med att ena var rosa ha ha ha... Jag är ju inte alls rosa i vanliga fall, har det något med att man blir äldre att göra eller? Och den blåa hade en sjukt fin ton så dessa två var jag väldigt nöjd med, både vad gäller storlek/material och färger.


 


Idag har jag varit och inhandlat ingredienser till julbaket, har redan gjort kokosflarn med smörkräm mellan och saffranskaka i långpanna. Så nu är det bara kvar mazariner, biskvier och hallongrottor men i de sista så ska jag byta ut hallonsylt till drottningsylt, tänkte att det måste bli godare :) Blir det inte det så får jag väl göra en ny sats med hallon. En sak vet jag i alla fall, jag ska inte göra dem med lemon curd, det gillades inte av min far till kakmonster ;)

Laxen är redan gravad och i frysen, köttbullarna ska rullas i nästa vecka och sedan hade jag tänkt att försöka mig på att göra Janssons Frestelse som jag fullkomligt älskar men aldrig har testat att göra själv :) En chansning då att göra det till en julmiddag med familjen ;) Ja ja, det blir nog bra i alla fall. 

Nu ska jag ta tag i "drottninggrottorna" så snälla håll tummarna för att de blir goda ;)


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards