Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under mars 2017

Av Malin - 6 mars 2017 14:36

Hej alla glada men även mindre glada, för er som orkat kika in med jämna mellanrum kan jag meddela att anledningen till min frånvaro beror på att laddaren till datorn gav  upp & jag har ännu inte införskaffat en ny. 

Laddade ner appen på telefonen för Bloggplatsen men det var inte alls samma sak & skulle ta så länge att göra inlägg så att jag skulle blivit galen ha ha ha... Ska se till att få tummen ur röven, som man brukar säga, och beställa en ny laddare. 


Livet har i alla fall sin gilla gång, kan nu skriva lite då jag sitter på en kurs och har tillgång till dator. Har väl egentligen inte hänt så mycket i livet mer än att självkänslan/självförtroendet är i botten och jag känner att jag inte duger what so ever till något här i livet. Känner mig helt enkelt som en second hand woman.

Har i alla fall nu fått i ordning ett ordentligt CV och funderar på att börja läsa lite smått en del ämnen eftersom jag mest skolkade & flöt igenom gymnasietiden. Jag ångrar mig bittert nu att jag inte tog chansen då men det fanns ju så mycket som var roligare att göra & jobb var inget problem att få efter avslutad gymnasieskola. Mitt första jobb var som de hette då "ungdomslag" på Missionskyrkan, där fixade jag program till gudstjänster & tryckte dem osv. Ett helt ok första jobb faktiskt. Men som sagt jag önskar att jag hade tagit chansen och sett till att studera & gå ut med bra betyg.


Nu vill jag bredda min kompetens inom resebranchen, har ju jobbat som säljare åt Tallink Silja & även utbildat mig till reseledare för VING på Cypern. Försökte få en praktikplats på resebyrån här i Kalix men där var jag inte välkommen eftersom jag inte pratar finska. Ehhhh..... Ursäkta mig men vi bor i Sverige & jag pratar flytande svenska & engelska, ska inte det räcka kan man tycka. Ja ja, då får jag helt enkelt gå en annan väg och bredda min kompetens & sedan flytta från Kalix för att jobba med det jag vill. Resebranchen.


Ni som följt mig vet att jag har snabba kast mellan ämnena.... Nu är det vår, äntligen    Kalla nätter men soliga, riktigt fina dagar vilket märks på isen då det börjar vara mer folk i farten där med skidor, skoter eller till fots.

Längtar något otroligt tills sommaren är här på allvar och jag får fixa till balkongen med blommor och pynt. Har funderingar på ett litet växthus där man kan odla små tomater, sallad & jordgubbar. Undrar om jag klarar av det eller om det som vanligt, med min otur, blir en massa ohyra & döda växter ha ha ha... Nå värt ett försök.


Nej nu ska jag fortsätta göra nytta men känner mig rätt nöjd med att ha uppdaterat er som är intresserade om varför jag varit borta så länge. Ska försöka uppdatera mer nu när jag sitter vid en dator.


Ha en fortsatt fin måndag, tjillevippen   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards