Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under oktober 2021

Av Malin - 25 oktober 2021 12:32

Ny vecka, nya möjligheter, tror att jag tidigare börjat ett inlägg med samma fras men vad gör det. Vi kanske måste påminnas om det ibland. Hoppas på nya möjligheter och att jag nu får hålla mig frisk då jag förra veckan drog på mig en förkylning och fick feber natten mot onsdagen. Jag hade haft ont i halsen i flera dagar men antog att det berodde på något annat. När jag kom hem hade jag ont i käken och i gommen något enormt men detta ersattes av feber under natten. Tisdag kväll upptäckte jag även en annan irriterande sak, alla mina tv-kanaler var borta, denna jäkla omläggning av det markbundna nätet med gratiskanaler. Jag som hade tänkt se Halv Åtta Hos Mig fick vackert glömma det för även om jag gjorde en sökning så fungerade det inte. Smått irriterad när man än en gång måste införskaffa en ny mottagare, köpte ju en för något år sedan när de också tjorvade med tv-nätet. Sedan hade ingen butik i närheten inne mottagare, i alla fall inte i min prisklass utan de låg på någon tusenlapp. Så min far var snäll och sa att nu ska han köpa mig en tv, har hittat en till vettigt pris i Luleå och C är så snäll och ska hämta upp den när han ändå ska hit och jobba. Ja det var min förra vecka, var i alla fall tur att jag kom på att jag hade chrome cast och comhem.play på mobilen så att jag kunde se någon film på tv:n och inte mobilen. Nå nu är det ju ny vecka och jag hoppas att den kommer att gå min väg och inte motarbeta mig, mår redan dåligt som det är.


 


Att må dåligt ja… Jag har åter kommit in i en svacka i mitt mående och var tvungen att skriva av mig lite på fejjan för de vänner som inte haft psykisk ohälsa kan omöjligt sätta sig in i hur det är.

Så här skrev jag: ”Varför fortsätta kämpa när man ändå aldrig blir bra nog. Jag orkar inte mer snart, lika bra att rasa hela vägen ner igen tänker jag, då skulle väl alla vara nöjda. När de faktiskt får se mig misslyckad igen där nere där jag uppenbarligen passar bäst. Att hela tiden kämpa för att göra det bästa man kan samtidigt som man mår jävligt dåligt invändigt är fan inte lätt. Helst när man samtidigt ska hålla någon form av sken uppe & inte får visa hur jävla dåligt man egentligen mår. Jag vet att jag inte är ensam om detta, fler än mig kämpar varje jävla dag & gör av med så mycket energi för att fungera i ett "vanligt" samhälle för att på eftermiddagen när man kommer hem vara dränerad på energi. Att konstant kämpa för ett vanligt liv, ett liv där man ska vara stöpt till perfektion för att duga är fan inte lätt. Och ni som aldrig mått dåligt SJÄLV, kom inte & säg att ni förstår för det kan ni omöjligt göra. När man realistiskt vet en sak men känslan i bröstet säger något annat. Den mentala tröttheten som jag & många med mig lever med går inte att beskriva & fast man då är så otroligt trött så kämpar man samtidigt många gånger med sömnlöshet. Sömnlöshet som i sin tur kan ställa till med mycket i kroppen. Det blev ett långt inlägg men jag har kämpat i så många år nu för att komma tillbaka till "mig själv" & känner nu att jag sakta glider tillbaka & det gör mig rädd. Vill inte hamna där igen.”

Många saker i det jag skrev vet jag realistiskt inte stämmer men i min hjärna när jag mår dåligt så är det min verklighet och känslan i bröstet gör att jag tror på det till 100%. Det som är besvärligt efter man gjort ett sådant här inlägg är reaktionerna från vänner. Jag vet att de bara menar väl men att efter jag skrivit hur dränerad på energi jag är när jag kommer hem från jobbet så undrar man om jag vill hänga med ut på en fika efter jag slutat jobbet. Det är den världen mina ”friska” vänner lever i, att allt blir bra när man träffas ute på ett fik och surrar. Det var verkligheten även för mig när jag var frisk men nu föredrar jag att ses hemma där det är tyst för det är ju alla ljut och allt prat runt om mig som gör mig så otroligt trött. Men hur säger man det på ett fint sätt? Tips tas emot tacksamt. Pratade med min kompis som också lidet av psykisk ohälsa och det var så skönt att få prata med någon som verkligen förstår då hon lever med det varje dag och har så gjort bra många fler år än mig. Nå nog om detta, vill bara skriva av mig om hur jag egentligen mår just nu, bara för att jag ler när jag kommer till jobbet så betyder det inte att jag mår bra, bara för att man inte ser något så betyder det inte att det inte finns, ni förstår hur jag menar.


 


Så hemma har jag inte gjort något sista veckan och det ger mig lite ångest men jag får ta igen det i veckan. Ska både idag och i morgon efter jobbet ta och städa lite så att det i alla fall är representativt hemma hos mig i morgon kväll när C kommer efter jobbet. Sa att han gärna får sova över hos mig då han börjar tidigt dagen efter och vägarna inte är roliga att ligga på just nu när det är sådan halka. Blir trevligt att ses igen, var ju nu någon vecka sedan och jag saknar att prata med honom då vi alltid har så trevligt. Jag fick ju stringtrosor i present av honom och tog ett foto bakifrån så att han fick se hur de såg ut på och reaktionen var ”snyggt som fan”. Blev lite generad för jag har ju aldrig sett min stora rumpa som snygg men jag får väl börja omvärdera den helt enkelt. Det känns ändå roligt att någon gillar det som jag själv hatar ha ha ha… Kanske att han i morgon får se dem på live ;)


Nu till något helt annat, Wilma ska få en ny kusin. Min bror med fru fick ju dessvärre i slutet av sommaren låta Zam somna in. Kenneln som de alltid tagit sina golden från sa att de stod först i kö att välja valp då de skulle ha en kull. De funderade och kom fram till att det blev opraktiskt att bila ner till lgh i Spanien med en valp och tackade nej. När det var dags att placera valparna i sina nya hem så kom denna killen som de sett på tillbaka till kenneln efter bara 2 dagar. Uppfödaren hörde av sig till dem och nu hade de kommit på att de saknade en hund något enormt så i dec flyger de hem för att hämta hem sin nya familjemedlem. De har ju haft hund i 43 år så det är klart att det blir tomt när man inte har det, ser fram emot att träffa honom till julen. De skulle ju ha kommit hem först i maj men nu blir det ännu en vinter i kalla Sverige, brorsan ska bara åka ner i mars för att köra hem bilen som nu blir kvar där nere.


 


Kalla Sverige ja, i början av förra veckan kom ju även den första snön. Usch och fy säger jag bara, om den skulle få ligga så är det ok men dessa väderomslag som gör att det blir glashalt ute är långt ifrån roliga. Nu när det ändå är på plussidan igen så hoppas jag att det kommer att töa på balkongen så att jag kan ta in mattan som jag inte hade hunnit ta in och få blomlådorna i skydd. Kanske att man även skulle passa på när det är varmt att sätta upp slingan inför julen, behöver ju inte tända den än men då slipper man i december stå med stelfrusna fingrar och fiddla med den. I helgen ville min vän ha lite sällskap till Happis så jag hängde på, skulle inhandlas en del på Ikea och då märkte jag att jag absolut inte var frisk och kry än för jag var dyngsur i svett, håret i nacken var genomblött och jag fick torka mig konstant. Efter Ikea var vi in på Rusta och där hittade jag det enda julpyntet som jag kommer att köpa i år, tyckt att dessa små dörrar och pynt som man sätter nere vid golvet är så söta så det fick bli ett sådant set. Vi var även in på Ica Maxi och där köpte jag dels de nya oststjärnorna från OLW med smak av ost (givetvis) och sourcream, så sjuuuukt goda så dem kan jag verkligen rekommendera om man gillar ostbågar i alla dess slag.


     


Oj, detta blev ett långt inlägg och ändå hade jag så mycket mer att skriva om men det får jag ta en annan dag och hoppas att någon läser det jag skriver ha ha ha… Det är i alla fall väldigt bra terapi att blogga tycker jag då man får skriva av sig ordentligt. Hoppas nu att ni får en bra start på veckan och får hålla er friska och krya, kom även ihåg att fortsätta vara försiktiga för covid19 finns fortfarande och folk smittas.


Tjillevippen



Av Malin - 19 oktober 2021 12:22

Så var tisdagen här, faktiskt fått sova rätt bra natten mot idag men känner mig ändå inte helt utvilad. Åt en rejäl frukost så nu på lunchen lyssnar jag bara på en tysk radiokanal som jag hittat och som spelar 80-talsrock. Rätt skönt att bara sitta och lyssna på musik och chilla. Får i stället ta och äta något rejält när jag kommer hem, kokat färdigt ris igår så bara att ta och värma lite filé och vispa ihop en pepparsås till. I helgen har det mest regnat så jag har inte orkat göra många knop, skäms nästan över det. På lördag gjorde jag i alla fall en karréstek och i går kväll bakade jag lite kolasnittar med smak av lakrits. Det är typ det jag har gjort i helgen, har varit så sjukt trött och mest sovit. Ja ja, får väl ta igen det i veckan i stället, börjar med inbokad tvättstuga i kväll.


 


I förra veckan kom pappa än en gång med en matlåda som han fått levererat men inte ville äta, laxsoppa mmmm…. Fick ju den även sist den levererades och den är super god, följde även med en dessert. Han skickade även med alla små Bregott paket som han fått, jag har även kvar sedan tidigare och de är faktiskt bra att ha när man väl behöver lite smör på någon macka, lite hotell eller flyg känsla blir det allt med dem. Denna goda måltid intog jag till lunch på lördagen och till middagen fixade jag till en rejäl macka med räkor och kräftstjärtar. Så mätmässigt har det inte gått någon nöd på mig i helgen och gör inte det annars heller med alla portioner jag har i frysen. Trotts all mat så ska jag ändå när jag kommer hem göra en köttfärslimpa med lite bacon i, gör den i en sockerkaksform så att den blir perfekt i formen.


     


I fredags var det förresten den internationella champagnedagen för er som gillar champagne, vilket inte jag själv gör. Den dagen fick mig att minnas min första utlandsresa -88 till Mallorca, det var jag och min kompis och mina föräldrar. De bjöd ju alltid in till modevisning av skinnkläder och vi nappade på det, jag, min kompis och min pappa. Väl på plats så bjöds det på champagne, varken jag eller Carina hade druckit det tidigare men vår kompis hade sagt att det smakade som cider och cider tyckte vi ju om. Tog en stor klunk och efter visste jag inte var jag skulle spotta då det var inomhus och med heltäckningsmattor.  Gick inte så det var bara att vackert svälja, trugade i mig glaset för att inte vara otrevlig men när det äntligen var tomt så kom de och fyllde på igen. Jisses vad jag önskade att jag hade valt Fanta som min pappa gjorde eftersom han är helnykterist, han fick även äran att den gången agera modell för skinnkläder.  Men ni alla som gillar champagne, hoppas att ni passade på att ta ett glas eller två för att fira den internationella champagnedagen.


 


Fick igår mail från min svägerska, hon och brorsan hade varit på promenad längs stranden och när de gick mot byn kom en liten båt med flyktingar. Lägger in hennes text så ni kan läsa den men nu är nog detta med människosmuggling mer verkligt för dem än när de bara läst i tidningarna. Detta skedde ju alldeles nedanför där de har sin lägenhet. Finns mycket man kan säga om detta ämne men jag lämnar det osagt här. Bara en påminnelse om att detta pågår varje dag och inte bara ibland när vi kan läsa om det.


   


Ja ja, otrevliga saker som sker ute i världen. Snart kommer eleverna tillbaka och det är dags att ta tag i min verklighet här på SFI, ett jobb som jag verkligen trivs med. Inte bara hjälper jag eleverna med att lära sig svenska utan även jag får lära mig otroligt mycket om andra länder och deras kulturer.

Hoppas att ni får en fortsatt fin tisdag. Sköt om er och kom ihåg att fortsätta vara försiktiga för pandemin är fortfarande närvarande även om vissa ärthjärnor verkar tro att den försvunnit helt bara för att vi öppnat upp.


Tjillevippen


Av Malin - 13 oktober 2021 12:31

Ja då var det onsdag igen, veckorna springer iväg även om jag inte sover så mycket och då borde de ju rimligtvis kännas mycket långa :) Natten mot igår sov jag nämligen hela 30 minuter, somnade vid 6 på morgonen och 30 minuter senare ringde larmet eftersom jag skulle till hälsocentralen för att lämna prover. När jag kom hem var det ingen större idé att lägga mig igen för då skulle jag bara varit tröttare när jag kom till jobbet. Så jag tankade på med en Celsius, klistrade på ett leénde och drog till jobbet. Trötthet är ju ingen sjukdom utan ett tillstånd så bara att gilla läget och göra sitt bästa. Natten mot idag sov jag i alla fall mer, höll mig vaken till ca 11 för att jag skulle kunna sova. 


 


Något jag funderade över igår var detta med vikt och alla olika dieter och tabletter som folk försöker pracka på en. Har en kontakt på Facebook som säljer just tabletter av olika de slag och alltid läggs det in bilder på någon som lyckats, före och efter bilder givetvis och oftast med texten "se så fin hon har blivit på denna korta tid med hjälp av våra tabletter". Det görs även inlägg där man söker personer för detta och varje jäkla gång blir jag lika irriterad över att de som svarar är tjejer med helt vanliga kroppar (vad ju det är) eller de som faktiskt redan ser ut undernärda. ".Ohhh jag behöver verkligen detta" kan det stå, jag tittar på fotot och funderar om människan har fel på ögonen. Jag själv tillhör absolut inte de smala och vackra, vem det nu är som har bestämt att just smalt är vackert, och jag måste säga att jag funderar hur f-a det står till i vårt samhälle när man inte är accepterad förrän man är trådsmal eller till ock hem undernärd med en mage som går inåt i stället för utåt. Det är ju sjukt. Bara kolla in reklam för tex långkallingar och slappskinn (strumpbyxor) då och nu.


       


Ja ja, vi är alla olika, så är det bara och det är väl ändå det som är charmen med våran värld, att vi faktiskt får vara olika och tycka olika även om vissa tänkter my way or the highway. Jag kämpar inte längre med att gå ner i vikt, jag menar jag är inte besatt av det längre. Går jag ner, fint jätteroligt men jag försöker att mer jobba på att acceptera mig själv, att älska mig själv och det ska gudarna veta inte är lätt. Men från att inte ha vågat gå förbi ett hyreshus då jag trodde att det i varje fönster satt någon som pekade på mig och sa att jag bara var fet, ful och misslyckad till att faktiskt våga ta plats så känns det riktigt bra. Men jag påverkar det jag faktiskt kan påverka som mitt hår, kläder, kroppsvård osv. Igår hämtade jag ett paket med hårborttagningspulver, detta är dock ett nytt märke men jag hoppas att det är lika bra som det jag har använt tidigare. Jag använder det inte på kroppen men på intimområdet för jag gillar inte att skära mig "down there" ;) Jag gillar det väldigt mycket, man blandar pulvret med vatten och kletar på allt hår som ska bort, låter det verka i ca 10 minuter och sköljer sedan av ordentligt. Det är grymt bra, enligt mig i alla fall så vill ni ha ett lent underliv testa detta :)


 


Nu är lunchen slut för idag så jag hinner inte skriva mer men jag kanske kikar in senare och kompletterar ;)


Tjillevippen

Av Malin - 10 oktober 2021 14:45

Ja då var söndagen åter här och jag skulle gärna haft söndag i morgon i stället då jag haft en hemsk natt fylld av värk, alldeles för varmt och drömmar när jag väl somnat ett tag. Drömde dels om Jocke & Jonna, Jocke hade samma frisyr som Leningrad Cowboys men i färgerna babyblått och babyrosa. Ja ja. jag undrar verkligen hur min hjärna mår :) 

Tidigare i veckan har jag också haft ordentliga sömnproblem, från tisdag morgon till torsdag morgon sov jag just under 5 timmar totalt så jag kände mig bra mör på jobbet vill jag lova. När jag inte får sova nog så kommer värken och inne i kroppen typ skakar jag, tex när jag står upp känns det som att benen ska ge vika vilken sekund som hellst. Jag är sååååå glad sådana gånger att Celsius finns, det blir min räddning då jag inte dricker kaffe som andra, då klarar jag i alla fall dagen på jobbet för att vara hemma är inget alternativ. Trötthet är ju ingen sjukdom utan ett tillstånd ;) Nå, nu får jag försöka hålla mig vaken till det är sängdags så att jag sover på natten och inte på eftermiddag/kvällen.


   


I torsdags så kom C efter jobbet, var så otroligt roligt att få sitta och surra så vi kom inte i säng förrän efter 3 och då somnade vi ju inte heller direkt utan låg och surrade. 6.15 väckte jag honom så han fick gasa hem och få barnen till skolan, stackarn fick bara någon timme sömn han med innan han sedan skulle tillbaka till jobbet. Förra veckan skickade han sms om att han hade köpt en present, inget dyrt men något roligt. Sa att det inte är vad det kostar utan tanken som räknas och han hade verkligen tänkt till och jag fick skratta men samtidigt blev jag rörd. Det är första gången i mitt 53-åriga liv som en man har köpt underkläder åt mig, jag själv har inte vågat köpa stringtrosor på över 10 år då jag inte tycker att min stora röv passar i dem men han har en helt annan åsikt. Han kan verkligen konsten att få mig att känna mig attraktiv genom att gilla en del av mig som jag själv inte alls gillar.


 

 


Så vad har jag annars gjort i helgen, ja idag är det självklart inte mycket, vart ut med Wilma, handlat, diskat typ och utfodrat både mig och Wilma. Igår däremot hade jag lite mer sprutt, då fick jag ugnsstekt filé och karré. Sedan skulle jag göra filodegsrullar, dessa skulle jag fylla med en stuvning på champinjoner, rökt skinka och vitlök eller skulle, jag gjorde det men… Resultatet blev inte som väntat, stuvningen gjorde så att filodegen sprack och lite stuvning läckte ut. Nå, det gick att äta ändå men man fick ta lite stuvning på sidan. Blev i alla fall gott men nästa gång blir det bara ugnsstekt lax eller kyckling som fyllning och med en fetaostkräm att dippa i. Många är det nog som tror att jag fått snölle som står och lagar mat i gross och parti varje helg men dels så tycker jag det är skönt att ha färdiga portioner i frysen och sedan så vill jag även laga allt från grunden pga min diabetes.


 


I torsdags när jag var som tröttast så hade jag sådan tur, men pappa otur, då han glömt att avbeställa lunchen från Folkhögskolan. Så jag behövde inte alls ställa mig och laga mat utan bara värma nikkaluoktasoppan i mikrougnen och  till efterrätt var det med en knäckig äppelkaka med vaniljsås (kräm). Soppan var grymt god faktiskt, har nämligen aldrig ätit den tidigare men den knäckiga äppelkakan var inte alls så god som den lät.


 


På fredagen hade jag som vanligt de elever som vill studera extra från alla klasser, kom i alla fall några stycken så jag slapp sitta ensam i klassrummet :) Och en bit in så kom en elev som nu är klar med SFI och ska studera vidare för att hämta sina betyg, blev så förvånad när han drog upp en chokladask & ett tackkort och gav mig. Det värmde i hjärtat måste jag säga. Det är nackdelen när eleverna går vidare, att man kommer att sakna dem men samtidigt så är man ju så glad att det går bra för dem. Blandade känslor.


 


På fredag hade jag även tid hos diabetssköterskan så eleverna fick sluta 1 tim tidigare, vilket de säkert inte hade något emot ha ha ha... Kände mig bra dum när jag kom in på hälsocentralen för att anmäla mig och kom ihåg att jag inte hade med mig munskydd, man känner sig nästan kriminell numer om man inte har på sig det när man besöker vården. När jag sedan satt i väntrummet så fick jag en hostattack pga astman, med koftan för munnen siktade jag toaletten dit jag sprang för att dricka vatten och inhalera, tur som var så var jag den enda i just det väntrummet. Besöket gick finfint, jag som trodde att långtidssockret skulle vara sämre då jag misskött mig en del de sista månaderna blev förvånad när det i stället var bättre än sist och snart nere på samma nivå som en icke diabetiker. Jag får liksom klappa mig själv på axeln ”bra Malin”.


 


I veckan unnade jag mig något som jag länge funderat på men inte kommit till skott med att köpa, en selfie stick :) Jag gillar ju att fota och har ju äntligen fått tillbaka sådant självförtroende så att jag i alla fall kan fota mig själv och visa mig för folk på social media, tidigare hade det varit en omöjlighet eftersom jag inte ens vågade passera ett hyreshus då det kändes som att alla satt i fönstret och dömde mig " där går hon, hon som bara är fet, ful och misslyckad". Ja, så tänkte jag faktiskt men nu har jag äntligen lyckats trycka undan de tankarna. Så selfie stick och fler foton av Malin typ :) Den var inte fasligt dyr heller, hade kostat just över 500:- men nu kostade den 167:- så det känns som att jag kanske gjorde ett fynd ;)



Nä, nu hör jag att det är någon som knorrar under bordet och vill ut :) Så bara att dra på sig en jacka och traska ut i det gråa vädret så att hon får slå en drill. Hoppas att ni får en fortsatt fin söndag och en bra start på den nya veckan.


Tjillevippen



Av Malin - 5 oktober 2021 12:50

Så var ännu en helg över och måndagen stegade in med buller och bång, eller nja, jag hade ändå en lugn morgon. Steg upp vid 8, tog en skön dusch, fixade håret medan äggen kokade. Åt frukost och fixade en macka till lunchen och diskade. Hann tom ringa till IT & störa dem lite med mitt dataproblem. Skulle nämligen logga in på jobbdatorn som jag använder hemma men kunde omöjligt logga in, han kunde inte heller förstå vad som var fel och bad mig komma in med den så att jag i alla fall kunde komma åt mina dokument. Lade på och jag tänkte att jag ska testa en gång till och hepp så kom jag in… Visade sig att jag i lösen hade en versal i början när det enbart skulle vara gemener. Ja ja, det man inte har i huvudet får man ha någon annanstans och då inte i benen denna gång. Men nu är det tisdag och en dag närmare helgen.

I helgen har jag hunnit med lite i alla fall, lördagen gjorde jag inte mycket men igår gjorde jag storkok av kyckling med currysås, korvgryta och köttfärsbiffar så nu har jag en hel del portioner klara i frysen. Fixade även ugnsstekt lax, den ska jag idag tillsammans med fetaost och lite annat gott fylla filodegsrullar med. Kommer att bli perfekt att ha med till lunch på jobbet. När jag var klar i köket hann jag vila ett tag och sedan hade jag bokat tvättstugan, hade bara en maskin så det gick snabbt då jag hängde allt på tork i badrummet.


   


Jag blev i för ett tag sedan inbjuden till en grupp på facebook av en kompis, gruppen är en medial grupp och jag gick med då den känns väldigt seriös och inte full med folk som flyger i det blå typ. Ni vet de som suger in allt och verkligen tror på ALLT. Där har jag för några dagar sedan börjat att dra ett änglakort var dag, har ju inte använt mina kort på länge. Igår lade hon som ”äger” gruppen kort på en fråga jag hade. Svaret fick mig att tänka efter och till viss del visste jag ju redan en del av svaret. Hon sa att jag måste börja bli uppmärksam på budskapen som kommer eftersom det verkar som att jag ofta missar dem och det stämmer nog. Så i helgen har jag mediterat lite och idag när jag drog kortet förstod jag på stört att det var riktat till mig då allt stämmer med den situationen jag är i och för att jag redan förra veckan drog samma kort men då inte reflekterade över budskapet. Så jag måste definitivt börja att uppmärksamma budskapen, skulle jag slippa springa händelser i förväg.


 


Måndag kvällen var jag i vanlig ordning väldigt trött så efter mat och lite tv somnade jag på soffan, vaknade vid 1.30, var ut med Wilma och sedan hittade jag till sängen men somnade inte förrän efter 3. Så lite trött var jag allt när det var dags för att stiga upp just före 8 men morgonen gick ändå väldigt smidigt och håret var också på min sida, behövde bara kamma det så var det ok, jag som annars måste blöta det varje dag. Håret ja, jag var ju för en vecka sedan äntligen till frissan och fick det klippt och färgat. Blev riktigt nöjd med de höstaktiga färgerna.


 

Aningen blekare än tidigare foto av mig :) Syns att sommaren är över.


Idag när jag kommer hem så ska jag äntligen fixa till filodegsrullarna jag tidigare nämnde. Men jag vet ännu inte vad jag ska fylla dem med förutom lax. Lax och en fetaostkräm med bla vitlök i hade varit kanongott tror jag så kanske att jag satsar på det. Tips emottages tacksamt om någon har det. Jag ska också börja städa lite då jag får besök av C i veckan. Ska bli trevligt att ses över en bit mat eller något annat gott om han slutar senare, så länge sedan vi har fått ses och surra. Även om vi just nu inte är tillsammans så är han en väldigt god vän som jag vill allt gott. Så lite städ eftersom han är allergisk mot Wilma dammsugning och vaskning tar jag dock just innan han kommer.


Så var dagens lunch snart slut, jag har tryckt i mig en macka och är nu beredd att öppna för eleverna. Roligt att fler och fler hittar till mina eftermiddagar så att jag inte behöver sitta här ensam. Hoppas att ni orkade med mina tvära kast mellan ämnena ha ha ha… Jag är ju som jag är och jag skriver som min hjärna fungerar. Ha ni en fortsatt fin tisdag och se till att hålla er friska i dessa influensatider.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards