Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under september 2020

Av Malin - 21 september 2020 09:25

Var nu ett tag sedan jag uppdaterade, har väll haft det rätt bra till för 2 v sedan när C blev sjukskriven efter en arbetsskada. Han blev kall tycker jag, svarade inte på mina meddelanden och ringde jag någon gång så kickade han bort samtalet. Tog jag upp det så tyckte han typ att jag alltid fick för mig att han dissade mig om han inte svarade men vad skulle inte ni tro om eran partner betedde sig på det viset? För honom var det liksom ingenting konstigt.


Onsdagen förra veckan började skitdåligt för mig, jag trodde att jag missat att hämta några prov innan jag slutade dagen innan, vilket jag inte hade gjort och sedan gick mobilen sönder. Kändes som att allt bara gick emot mig så på kvällen när han fortfarande inte hade svarat på över 1 dygn fick jag nog och skickade sms för jag visste ju att han ändå inte skulle svara om jag ringde. 

Visst jag kan medge att det sista medd inte var trevligt och egentligen inte något jag skulle skrivit men jag ville ha en reaktion eftersom han inte svarade på sms heller. Jag skrev att det kändes som att han utnyttjat mig för att ha någonstans att sova och äta när han jobbade på orten för att slippa pendla. Det var absolut inte snällt av mig men då fick jag i alla fall en reaktion om än negativ. 


Då var jag elak, ja det kan jag hålla med om till fullo och kunde jag göra detta sista sms ogjort så skulle jag göra det men gjort är gjort. Och elak, var inte han elak när han behandlade mig som luft? Jag fick svaret en gång att han legat på soffan och när det pep i mobilen orkade han inte svara men jag hade ju faktiskt sett att han var online flertalet gånger under dagen och kunde han då inte ha svarat. Mår man sedan så dåligt så kan man ändå skriva det, det tar max 1 minut. 


 


Jag har i helgen skrivit ett brev till honom för att förklara hur jag sett på allt och hur jag känner, jag vill inte på något sätt bortförklara mitt handlande men förklara. Det finns en sida hos mig som jag skarpt ogillar och jobbar med varje dag när jag är i ett förhållande och den sidan utvecklades efter mitt äktenskap som var fyllt av lögner och otrohet. Om det händer något så kan detta skapa en orohetskänsla i bröstet och även om jag realistiskt vet att sanningen är annan så följer jag känslan i bröstet, detta blir jobbigt för min partner men jag har även till C varit rak om detta så det var liksom ingen nyhet för honom. När han då behandlar mig som luft så kommer den känslan kopplad till otrohet dessvärre :( Han har ju också ett dåligt äktenskap bakom sig med allt som det innebär för honom och där får ju jag bli straffad för det hon gjorde mot honom. 

Vi har ju verkigen haft det bra annars och jag kan ärligt säga att jag fortfarande älskar honom av hela mitt hjärta för någon off-knapp finns inte att trycka på. Det kan ju vara som min vän sa att jag träffat rätt man men att han inte var redo att gå in i ett förhållande. 


Jag vill inte på något sätt smutskasta honom för han är i grunden en bra man men som liksom mig blivit ärrad, däremot så hade jag önskat att man kunde vara mogen nog att ta allt över telefon eller ansikte mot ansikte. 

Detta har jag även framfört till mina vänner, att jag betackar mig smutskastning av honom.


 



Ja så nu har ni fått uppdatering av lite av det som pågår i mitt liv. Jag är absolut inte på topp men det måste gå och någonstans så hoppas jag att han förlåter mig så att vi i alla fall kan gå vidare som vänner för jag vill i slutändan inte honom illa men orkade helt enkelt inte bli ignorerad.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards