Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 9 mars 2024

Snart....

Av Malin - Lördag 9 mars 12:33

Snart är sportlovet över och det känns ärligt väldigt bra eftersom direkt som jag är hemma några dagar så börjar de mörka tankarna komma igen :( Tankar om min existens, att jag bara är "a pain in the butt" för alla, att ingen vill umgås med mig och så vidare. Vet inte om det är att jag någonstans känner mig otillräcklig när jag inte är på arbetsträningen, att jag inte behövs. Har gråtit en hel del igen och tankarna är som en torktumlare i huvudet. Blir intressant att se hur det blir till veckan när jag arbetstränar, kanske att jag får börja med antidepressiva igen men helst vill jag ju inte det. Mina kontaktpersoner både på AF och FK var ju lite oroliga när jag lade bort dem men som sagt, det finns ju recept och min kontaktperson på psyk har ju sagt att det bara är att jag hör av mig om jag börjar må sämre igen. 

Jag SKA klara mig, jag VILL klara mig... Jag vill fortsätta gå åt rätt håll.


 


Annars så har veckan varit rätt lugn eller väääääldigt lugn. Jag har försökt städa lite, tvättat, tagit prommisar med Wilma och suttit med diamond painting. Fick kläderna och väskan jag hade beställt, jeansen sitter inte lika tight som på fotot då jag råkades ta en storlek för stora men de kommer att vara bra att använda ändå. Tröjan satt bra och väskan ser jag fram emot att börja använda till sommaren :) Så underbart neongul, dick fick jag inte fram färgen när jag fotade men den är verkligen neongul :)


   


Till sommaren måste jag måla skivan på mitt vardagsrumsbord, den är verkligen inte fin, så otroligt nött :( Tur att jag har kvar burken så att de på butiken kan se hur de blandade den. Sedan ska jag berställa från Shein en genomskinlig plast att lägga på så att färgen hålls bra. Har nu löst det med att lägga på en duk som jag köpte i Turkiet för typ 15 år sedan men aldrig använt så den får ligga till jag fått målat bordet. 


 


I tisdags så var Nathalie hit och färgade mitt hår när hon slutade jobba. Jag bjöd på lunch så att hon slapp tänka på det och min chorizosoppa blev godkänd eller.... Kanske att hon sa det för att vara snäll i stället för att säga att jag har något fel på mina smaklökar ha ha ha... Färgen på håret blev superfin, Mari tyckte när hon såg den igår att den till och med var snyggare än när frissan färgat mig. Skillnad även prismässigt, jag har ju bara en mohawk, alltså inte mycket hår men hos frissan kostar det ändå över 2000:- vilket är vansinnigt. Nu betalade jag 70:- för färgen som räcker till 2 gånger så bra mycket fördelaktigt :) 

Jag sa åt Nathalie att jag hade så gaser i magen när hon var här... Hon skrattade och sa att det inte är konstigt med tanke på min kost den dagen... 2 ägg till frukost, broccoli till mellanmål och chorizosoppa till lunch ha ha ha... Kanske inte så konstigt när man tänker efter men å andra sidan visar det ju i alla fall att magen fungerar ;) Någon mer som gillar broccoli så mycket att ni kan äta enbart det som mellanmål?


 


Nu ska jag ta och dammsuga lite så att jag är redo för mitt besök. Mari och Carina ska komma över i eftermiddag/kväll för en liten tjejfest :) Ska bli så roligt då det var ett tag sedan, vi skulle ju ha den tidigare men då kom ju kylan så svårt med bilar osv men nu är det dags :) 

Hoppas att ni alla har en riktigt fin helg.


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards