Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under september 2013

Av Malin - 23 september 2013 17:49

Jaha, var jag på plats inloggad igen efter ett låååångt uppehåll under sommaren. Tror inte att det är många som saknat mig så ett uppehåll mer eller mindre gjorde nog ingen större skillnad   

Under sommaren har jag jobbat i butik och de dagar jag varit ledig har jag mest pysslat hemma eller njutit av det sköna sommarvädret som nu dessvärre är över. Höstvindarna drar över oss och ska man gå ut bör man nog låta vantarna följa med i fall att. Än så länge är jag dock tjurig och går i mina highwater jeans som jag stortrivs i men snart är det nog dax att ta fram hellånga byxor för att slippa onödiga förkylningar.


Utan jobb igen sedan 12 augusti, tror inte jag är välkommen till butiken jag jobbade på då jag sa vad jag tyckte om butikschefen till ägaren. Var så otroligt mycket tjaffs och slarv i onödan och först efter avslutat jobb fick jag rätt angående min lön. Läg under avtalsenlig lägstalön och skulle ha högsta men inte hade hon faxat över alla mina papper heller utan jag skulle hålla på och tjorva för att få den lön jag skulle.

Sedan kom hon ju på att jag skulle ha någon introduktionsvecka vilka Försäkringskassan skulle betala, detta hade hon ALDRIG nämnt till mig när hon ringde om jobbet. Dessa 2 veckor ställde mig i skiten, skulle egentligen ha fått höjd a-kassa from 1 september men det får jag nu inte pga att det saknas 11 dgr... 11 dgr som jag jobbat på butiken men som FK betalade och då räknas det inte... Snacka om j-a surt. Sveriges system suger verkligen, man gör sitt bästa men inte får man någon utdelning men alla nyanlända flyktingar behöver bara komma över gränsen så får de bidrag.

Jag är inte på något sätt rasist men det lutar åt att jag röstar på SD i nästa val för de som sitter i våran regering just nu tänker bara på att trygga sin egen framtid ekonomiskt och fullkomligt skiter i oss vanliga döende.

Nog om det men jävligt irriterande är det ska jag be att få säga.


Så mina dagar tillbringar jag nu med att söka jobb, pyssla hemma, prommisar med vovven som är mitt ljus i livet och med att brodera. Har en massa påbörjade broderier och flera som ska göras, just nu är det en tavla med cupcakes på gång och jag har planerat att hinna klar den i veckan så jag kan ta nästa.

Hade funderat på att inhandla tyg med cupcakes för att sy gardiner till köket, tänkte att det skulle vara en liten ljusklick i vintermörkret. Roligt att få pyssla lite hemma och ta tag i sådant som kommit i andra hand när man jobbat hela sommaren lång.


I morgon fyller jag år... Hela 45 blir jag... Fattar inte att jag är så gammal, var har åren tagit vägen? Här sitter man själv med hund och en karl syns då inte till så långt ögat når.

Dejting ja... Tycker att det har blivit så otroligt mycket mer komplicerat mot när man var ung eller kan det vara så att man nu varit med ett tag, vet vad man vill ha och därför blivit kräsen. Är verkligen inte desperat och tar första bästa utan jag har tid att vänta till den rätta herrn dyker upp.

Eller så kan man ju ha ett virituellt förhållande med någon man aldrig träffat, verkar vara otroligt populärt på Facebook bland fullvuxna människor. Jag kan dock inte förstå hur man kan skriva att man är i ett förhållande med någon man aldrig träffat, det är ju förtusan först när man står ansikte mot ansikte som man vet om känslorna är äkta eller inte. Har blivit lite låg nivå eller lever så otroligt många i en fantasivärld?


Facebook ja, idag är jag avstängd där i 12 timmar... Orsaken... Jag vidarebefodrade en varning från en rektor på orten om en mystisk man som besökte skolor och badhus, sa att han var guds sändebud och skulle hämta ett barn. Ja visst är jag hemsk som vill sprida det åt de som har barn, hemska tanke vilken j-a häxa jag är då.

Folk skrev en massa under, vilket inte jag kan ta ansvar för... Det jag skrev var att jag inte tycker att man skja fnysa åt sådant här utan i stället vara glad åt att kommunikationen fungerar vid ett sådant tillfälle. Det kan ju vaktiskt, om vi ha otur, hända igen och då med en annan utgång. Dessutom, efter varje mord står det en släkting, vän eller granne till gärningsmannen och säger "det trodde jag inte om honom/henne som är så trevlig och lugn".

Nåja, nu var den en f.d resande och troende som ansåg att detta var rasism osv... RASISM???? Hur tusan tänker stolpskottet. Nåja, han fick i alla fall mig avstängd i 12 timmar för att jag tänkte på mina medmänniskor.


Nä, nu blir jag så irriterad att jag ska gå och laga lite mat i stället. Hoppas att ni alla som råkar läsa min blogg haft en underbar sommar och får en lika fin höst.


Over and out från Bitterfittan Fyrtio Plus


Tjillevippen


Foto taget på min morgonpromenad 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards