Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under september 2019

Av Malin - 15 september 2019 13:04

Ja se nu är jag här igen en sväng :) Inte fullt en månad har gått sedan sist, då var det fortfarande rätt varmt men nu känner man att hösten är på intågande. Och då har jag dragit på mig en rejäl förkylning då flera i klassen varit sjuka, skrattar nu smått när jag fick ta en liten paus i skrivandet för att snyta mig och Wilma tittade upp fundersamt över ljudet ha ha ha... Det kom som ett brev på posten på torsdag, började på jobbet med hostning och innan jag skulle lägga mig kändes det som att hela halsen var sönderhostad. Kl 4 satt jag på sängkanten med en kopp ingefärste och kl 8 fredagsmorgon drog jag mig till jobbet för att sitta vakt på nationella prov. Efter Jenny sedan skickade hem mig vid lunch så har jag legat, har inte orkat göra många knop. Halsontet är i alla fall borta och jag hoppas ha fått tillbaka orken i morgon så jag orkar jobba.


    


Fredag förresten, det var ju fredag den 13:e, otursdagen ni vet :) För mig, trots förkylning, så var det en turdag. Loggade in på Fejjan och såg då att jag hade vunnit en parfym till ett värde av 775:- :) De skickade den redan i fredags så till veckan har jag den  hemma om nu Postnord sköter sig ;) Hoppas jag att doften passar mig, annars så får jag ge bort den till någon god vän som den passar bättre.


 


Vid månadsskiftet så hade vi bokat in en hotellnatt på Savoy i Luleå, jag, Mari och 2 tjejer från Happis. I Luleå var då internationell matmarknad och på hotellet hade de premiär för nattklubben. Jag hade även påmkvällen bokat bord åt oss på Bishop Arms, jag blev dock kvar på hotellet då ryggen strejkade, tog upp nen högrevsburgare på rummet, kastade i mig några tabletter och vilade för att orka på rajtan tajtan på kvällen. Var riktigt trevligt, lagom med folk och bra stämning. Och tänk att jag, runda jag, blev uppbjuden först till dans i vårt bord :)) Var en massa engelsktalande män på plats och i bordet bredvid hade vi ett gäng brasilianare. En av dem flirtade hårt med min väninna som inte hade något intresse av honom men i slutet så lyckades han fånga in henne på dansgolvet men till slut lyckades hon "rymma" ha ha ha... Det är så roligt att gå ut ett gäng utan att ragga utan bara för att ha kul och surra med varandra och andra. Vill gärna göra om det snart igen,

Var till Norrlands Orientallivs och där hittade jag äntligen den turkiska korven sucuk yummmmy... På matmarknaden köpte jag baklava och macarones, baklavan var som alltid god med macarones... Nja, tycker att de är överskattade och smakar mest mandelmjöl. Har bara smakat en och de andra är i frysen till jag fyller år. 

Något som jag råkade på och kände mig tvingad att köpa var Baileys choklad och jisses vad goooood den är, ni som gillar Baileys tveka inte att köpa den för den är syndigt god och jag som annars inte tycker om choklad.


       

       


Förra helgen åkte jag och min pappa till Karungi för att fira min moster som fyllde 90 år. Var riktigt trevligt att träffa alla kusiner som jag inte sett på massor av år och även deras barn med respektive. Tog en prommis ner till deras strand med bastu som ligger vid Torneälv, så otroligt fint där nere. Skulle själv inte ha något emot att bo där.


 


I onsdags var det dags för besök hos Elin på Miksa för att få naglarna fixade, ska bara göra det en gång till och sedan ska hon få ta bort dem då mina egna är långa under :) Hur länge de nu kommer att hålla men jag ska försöka vara lika noga med att smörja in dem med olja så att de inte torkar och går sönder. Var riktigt nöjd med dessa godingar i svart och rosa. Tänk att jag blivit rosa, måste vara åldern ha ha ha... Nåja, går man i stort sett alltid i svart så kan det vara bra med små färgklickar här och där ;)


 


Nu har jag i alla fall uppdaterat liiiite ;) När jag inte orkar mycket annat så tänkte jag att detta må jag ju orka i alla fall ;) Ska jag nu lägga mig på soffan igen under filten, har knappt sovit sedan igår så det skulle vara skönt att få blunda ett tag så att jag orkar se Amazing Race som börjar i kväll.

Hoppas att ni alla får ha hälsan och njuter av en fin höst.


PS: Dejtandet går än så länge bra med C och jag hoppas att vi har en framtid tillsammans men man vet ju aldrig, på ett tag kanske vi känner att vi inte alls har något gemensamt. Lika bra att ta var dag som den kommer ;)


Tjillevippen




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards