Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under juli 2021

Av Malin - 21 juli 2021 10:47

Är det någon som kan svara på den frågan? Varför måste sommaren gå så fort? Den hinner inte mer än börja så är det midsommar och hipps vipps är vi snart i slutet av juli. Det har varit så varmt och skönt, älskar att sitta i solen och njuta även om jag svettas floder ibland, då knallar jag helt enkelt in i badrummet och tar en iskall dusch med bikinin på och sedan går jag ut igen. Då har jag fått ner kroppstemperaturen ordentligt och det är skönt att sätta sig i solen igen, jag kan ju inte direkt hoppa ner i en pool så jag får ta det näst bästa. Nu jobbar jag ju ändå till den 6:e augusti, sedan har jag 3 veckor semester så jag hoppas verkligen att den perioden blir varm och fin. Just nu är det ju lite kyligare luft men till söndag har det lovats att värmen kommer åter, inte lika varmt som tidigare men mellan 21-24 och det är ju perfekt temperatur. Visst har det varit rejält varmt men jag brukar säga att vi ska inte klaga, ibland betalar vi femsiffrigt för att åka dit det är ännu varmare, nu får vi värmen gratis. Nå, å andra sidan behöver man inte jobba när man åker utomlands utan man tar bara dagen som den kommer.


   

Inte bara jag som gillar jordgubbar & glass ;) Och AC har varit guld värd i värmen.

På andra fotot är det från en lite trip till Frevisören och Båtskärsnäs.


I förra veckan var det dags igen för mig att ställa till det för mig, känns som att jag inte är kapabel att gå ut överhuvudtaget ha ha ha… Nåja, det händer ju inte konstant men med jämna mellanrum att jag klantar till det rejält. Efter att min far och jag hade varit till mammas grav skulle han bara in och handla lite på Willys. Eftersom det var riktigt varmt så tog jag Wilma i kopplet och gick till skuggan utanför ingången till Gallerian. Finns lite gräs där så jag tänkte att vi går dit, skulle vända mig för att gå dit när skon liksom slog fast mot en skarv, jag vrickade foten och for handlöst rätt ner i asfalten och hann inte ens ta emot med händerna. Ibland tackar jag min lyckliga stjärna för mina megatuttar som nu fick agera airbags, annars hade jag även slagit ansiktet rätt i asfalten. Då jag har artros kan jag helt enkelt inte stå på knäna, jättelätt då att ta sig upp…. NOT. I alla fall så kom en man fram och hjälpte mig och ännu en, tänk om man även annars skulle ha två män i sin närhet ;) Upp kom jag i alla fall, skakig i benen. Tänkte inte mer på det än att det gjorde ont i höger knä, till jag kom hem och tog av byxorna…. Det såg ut som att jag hade två knäskålar. Jag satte lite is i en fryspåse och en handduk runt och lade på. Den värsta uppsvullnaden gick ner men jädrar vad knäet började smärta, det kändes som att någon stod och snittade över knäet med ett rakblad. Inte för att jag exakt vet hur det känns men jag tror att det känns så. Åkte till akuten, där var det överfullt med folk så läkaren kom och checkade mig i väntrummet, efter röntgen visade det sig i alla fall att det inte var någon fraktur i alla fall men jag ska avlasta knäet med kryckor i 1-2 veckor. Igår kom jag på att jippi vad bra jag hade det i knäet så jag bestämde mig för att kryckorna skulle in i garderoben igen. Inte ett smart drag, efter ca 10 meter ute så protesterade knäet så ja, jag har insett varför läkare är läkare och att de faktiskt kan lite mer om skador än mig. Är det inte bra på ca 2 veckor så bad han mig kontakta HC men det ska nog inte behövas.


    

Vänster bild direkt när jag kom hem, mitten i väntrummet så till höger ser man hur det ser ut idag.


Knäskadan till trotts klarade jag i alla fall av att städa igår men det blev många pauser, det var verkligen behöveligt eftersom jag knappt orkat göra något när det varit som varmast så nu känns lägenheten fräsch. Är inte så mycket jobbmässigt men på fredag börjar period tvås närvarorapporter att droppa in så då blir det lite mer, bara roligt faktiskt. Telefonen ringer det knappt på, än så länge denna veckan har det varit ett ynka samtal så det är nog bra feriearbetare som är utplacerade i år. Ska snart ta och ge lilla damen mat, min får vänta då jag inte varit smart och tagit ut kycklingklubborna från frysen igår innan jag lade mig. Var så sugen på kyckling med wokgrönsaker. 


   

Jobb och städ


De har idag lovat mulet framåt dagen men kanske att jag hinner sätta mig ner i min badenbaden ett tag i alla fall och njuta av solen och min balkong. Köpte vita hänglobelia och några blåa blommor som jag inte vet namnet på, har fått plocka dem mycket men idag såg jag att det gjorde nytta, de blommar nu så otroligt vackert så självklart måste jag ut och njuta lite av dem. Nå nu ska Wilma få sig lite mat i alla fall och sedan ska jag sätta mig i badenbaden, hoppas att ni njuter av sommaren och att ni kanske även har en skön semester. Sköt om er och akta er för skarvarna på marken ha ha ha...


Tjillevippen


 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards