Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under april 2019

Av Malin - 21 april 2019 18:20

Så har lite över halva påsken gått men är i alla fall ledig en dag till :) Och lika aktiv här är jag ha ha ha... Fördelen kan ju vara att när jag väl skriver så har det hänt lite i alla fall så jag slipper säga typ "se föregående inlägg".

Påsken har i alla fall varit väldigt lugn och skön, har inte gjort många knop om jag ska vara ärlig men igår var vi i alla fall ner på kolonilotten, jag, pappa och Mari för att sola och grilla. Var riktigt trevligt och jag ska verkligen försöka att tillbringa mer tid där nere i år för det är väldigt rogivande och skönt där. Kanske tom kommer att sova där de gånger jag är ledig. Underbart att få stiga upp och äta frukost på balkongen medan man ser ut över älven. 


 


Det är nu så otroligt skönt att våren äntligen är här på riktigt, bara vägar och solen har börjat att värma. Och jag har inte helsvarta kläder ;) Köpte ett par randiga byxor som är supersköna och ett par skor som jag länge funderade på om jag var tokig om jag beställde då de var så dyra men jag ångrar mig inte. Billi Bi har verkligen en riktigt bra läst och att det är skinn både in och utvändigt är ju toppen. Har tidigare testat billigare modeller men fått returnera dem då de varit alldeles för smala i lästen. Så för er med lite bredare fot så kan jag rekomendera dem :)) 


 


Nu när jag äntligen har börjat må bättre med hjälp av tabletter och "vågar" ut bland folk mer så har jag & Mari planerat in lite i sommar. Dels ska vi på Club40 i Happis så biljetter är köpta och rummet bokat :) Sedan har vi ju sommarveckan här i Kalix i juli så festivalpasset ska inhandlas när lönen kommer. Så mycket bra artister i år med, dels Jill Johnson, Tommy Nilsson, Vikingarna, Sandro Cavazza, Sonata Arctica mfl... Ett bra utbut med något för alla helt enkelt så det kommer att bli toppentrevligt och förhoppningsvis kommer solen att skina :)


 


I början av april var vi på en föreläsning med mediet Benny Rosenqvist- Det handlade mycket om änglar, hans upplevelser och i slutet hade han en timmes seans. Föreläsningen var intressant och med många goda skratt. Storseans är alltid storseans, man ska inte förvänta sig att få kontakt och samtidigt som det är intressant så blir man smått uttråkad av att sitta och lyssna medan andra får meddelanden. Tror att man i stället ska lägga pengarna på en privat sittning så att man vet att man får ut något av det själv. Var på en för 12 år sedan och det var intressant, fick reda på mycket om just mammas sida som jag inte visste och fick även bekräftat det av mamma när jag tog upp allt med henne. Irene som mediet hette spelade in hela sittningen på en kasett så mamma fick ju även höra vad som sagts. Så storseans får nog vara framöver för mig ;)


 


Och sommarfesten förresten... Jag hade ju kontrakt på detta jobbet fram till sista juni men har nu fått förlängt då både rektorn och läraren tyckte att det fungerade bra :)) Så då jag har jobbat in några dgr semester att ta ut så ska jag ta ut dem när sommarfesten äger rum så att jag inte missar några artister :) Får vi om kvällarna sitta på Maris balkong och mysa innan vi går ner på festen :)) 

Så jag må säga att det känns bra att veta att jag har jobb fram till årsskiftet i alla fall, sedan beror det ju på vilka pengar arbetsgivaren får om de kan förlänga igen... Vilket jag hoppas på. 


Nu längtar och hoppas jag på en varm och skön sommar med mycket sol. Dock behöver det inte bli lika torrt som förra sommaren utan får gärna regna ibland i alla fall, både för naturen och mitt skinn ha ha ha... 

Bikinikroppen däremot lär utebli på allmänna områden utan får hålla sig till min balkong ;) Nog för att jag mår bättre men min självkänsla är fortfarande inte på topp så jag ska nog inte utmana ödet ;)


 


Skriver och uppdaterar här medan jag samtidigt ser Avatar :) Man är väl kvinna men nu ska jag fortsätta att se filmen, sist vill jag bara dela Avicii's nya låt SOS som jag tycker är sjukt bra. 

Ha nu en fortsatt fin påskhelg och sköt om er.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards