Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under maj 2021

Av Malin - 10 maj 2021 09:39

Känns nästan som att någon stal den av mig, så fort gick den :( Var så otroligt trött redan i fredags när jag satt vakt på ett nationellt prov och när jag kom hem däckade jag i sängen någon timme innan jag kunde jobba. 

I helgen hann jag i alla fall ääääntligen få ner julslingan från balkongen, den är ju typ granris så var dags att ta ner den men jag har i alla fall inte haft den tänd sedan januari :) Så jag är ingen crazy christmas lady som en kompis sa ha ha ha... Nå nu är den nere så när det knappast lär bli mer snö så ska jag under kommande helg ta och skura möblerna och lägga ut mattan. Nå lite hann jag i alla fall med men jag måste erkänna att jag legat bra mycket i helgen, jag får liksom mina bakslag med jämna mellanrum.


 


Jag fick också uppmonterat 2 ljushållare i sovrummet, det blev bra men jag vet inte varför jag aldrig blir riktigt nöjd med mitt sovrum. Jaaaa, jag vet, man ska ju "bara" sova där :) Jag tycker seriöst att det är det svåraste rummet att inreda, jag vill ju ha det mystigt eftersom att jag inte bara sover där utan många gånger bara lägger mig för att vila eller för att läsa eller lösa korsord. Nu måste jag bara köpa ljus till dessa hållare, vill ju hinna ha dem tända innan vi har ljust ute dygnet runt ;)


   


Ja det är måndag igen och jag är på jobbet, hade tid att kika in här och skriva då jag ännu en gång sitter vakt på ett nationellt prov :) Det är då jag brukar passa på att skriva här mellan rättningarna :) Det blir prov med jämna mellanrum eftersom eleverna är på så olika stadier då det är löpande intag. Jag trivs verkligen med detta jobb, jag tycker att det är roligt att kunna hjälpa nysvenskar att lära sig svenska och samtidigt så lär jag ju mig riktigt mycket om deras kultur och länder. Men men, i slutet av juni går mitt kontrakt ut så då blir jag kastad tillbaka i den bistra verkligheten i form av jobbsökande. Har redan börjat att kika lite runt så att jag inte ska behöva gå utan jobb alltför länge.


   


I helgen hämtade jag även lite kläder som jag hade beställt, när jag mådde som sämst så gick jag bara i samma kläder hela tiden. Något som jag märkte förra sommaren var hur skönt det är med en kort klänning varma dagar. Tänk att jag skulle behöva bli över 50 år innan jag märkte det :)) Så nu hämtade jag 3 klänningar inför sommaren, köper dock bara billiga som kostar 150-200 kr/styck, inget slöseri med den lilla inkomst jag har ;) De var jättefina alla tre men den röda blev inte alls som en klänning med min stora röv och meloner till tuttar ha ha ha... Den kommer att användas som tunika i stället :) 


     


Samtidigt så hämtade jag även stylingprodukter som jag beställt, internet är verkligen toppen. Som hårsprayen, den ligger hos frissan på ca 229 kr men på butiken jag hittat på nätet så ligger den bara på 99 kr :)) De hade slut saltvattenspray så jag testade nu en gelé, var länge sedan jag använt gelé men den var riktigt bra i mitt korta hår. Air Paste är också sjukt bra, speciellt när man som mig har tunnt nordiskt hår, den gör så att håret ser ut mer fylligt. Älskar verkligen Lanzas produkter och vill därför slå ett slag för dem, testa dem gärna :)


 


Nu har vi haft en kort paus innan andra delen ska påbörjas :) Hoppas verkligen att ni får en riktigt fin start på veckan och får hålla er friska. Jag får inte bli sjuk nu så jag är försiktig, man får ju inte ta vaccinet om man är sjuk och jag har ju tid på onsdag :)


Tjillevippen


   

Av Malin - 4 maj 2021 09:35

Ja så var maj månad äntligen här och i förrgår gick isen här hos oss, så skönt att man nu ser ett slut på den långa vintern :) Dröjer det inte länge till jag ska fixa till balkongen, första blommorna blir vällan penseér som tål lite kyla och sedan när värmen kommer för att stanna får man köpa blommor i alla de färger och göra balkongen riktigt fin och hemtrevlig. Känns så skönt att ha hängt undan vinterkappan och bara ha en kofta eller kavaj nu. Och snart så får även tårna vifta fritt när det blir dags för sandaler :) Sommaren är verkligen härligaste årstiden.

Det jobbigaste med våren är alla allergier :( Förutom astman som alltid irriterar mig så har jag allergi mot snömögel som snart ersätts med pollen :( Varje morgon tar jag slemlösande och inhalerar vanlig astmamedicin plus medicin för dem med kol men det hjälper inte. Igår när jag kom till jobbet orkade jag knappt gå, kändes som att benen släpade bakom mig typ ha ha ha... Ja ja, det ska väl bli bättre på några veckor men jobbigt är det.


 


Tur att vi går en årstid till mötes där man tilbringar mycket tid utomhus för min TV börjar ge upp :( Alltid nör jag slr på den så är det grönrosa sträck över rutan, den får minuter på sig och sedan ör den som vanligt men en kväll när jag slog på den så slog den även av sig flera gånger, till jag till slut slog av strömbrytaren. Sträcken fanns kvar ett tag men den slog inte av i alla fall. Jag har alltid otur med TV:s eller kanske att jag nöter ut dem ha ha ha...


 


Något roligt skedde i alla fall i fredags, var in på Djurmagazinet för att köpa foder åt Wilma och vi började prata om covid-19 vaccinationerna. Fick då reda på att de hade öppnat upp för mitt åldersspann som har underliggande sjukdommar :) Så när jag kom hem loggade jag in på 1177 och bokade tid så den 12 maj är det äntligen dags för min första spruta :)) Känns så otroligt skönt, beställde ett nytt munskydd för att fira ha ha ha... Ska även tillägga att jag vaccineras inte för att springa på krogar, trängas på shopping centers eller för att jag är resekåt. Nej, jag vaccinerar mig för att kunna få en drägligare vardag. Just nu träffar jag bara pappa och Carlos utanför jobbet. Just därför är det även skönt att sommaren kommer så att man kan träffa sin bästa vän på ett säkert sätt ute de dagar som vädret tillåter, vi har ju knappast setts sedan startskottet för denna pandemin. 


  


Idag sitter jag vakt på ett internationellt prov så då kan jag passa på att blogga lite mellan rättandet :) Och efter lunch så har jag en timme extra med de elever från klasserna som vill ha extra hjälp med studierna. Var ett tag sedan jag satt vakt så det var ett litet avbrott i det vanliga jobbet. Igår satt öven jag och ena läraren på eftermiddagen och satte ihop extra material till de olika kapitlen, jag skapar dem hemma och sedan sätter vi ihop dem åt eleverna. Jag gillar att sitta hemma och knåpa med sådant jobb, är roligt att sätta ihop material :)

Tror att jag idag innan jag åker hem ska ta en sväng förbi ICA och inhandla lite gottis att suga på när jag arbetar ;) Har fått dille på dessa chokladgodisar som är fyllda med alkoholm av alla de olika smaker :) Yummy.


 


Nu ska jag fortsätta rätta lite men jag hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag och att ni får hålla er friska.


Tjillevippen


   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards