Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 7 februari 2024

Snart så....

Av Malin - Onsdag 7 feb 19:10

får jag åter göra helg :) I morgon vid lunchtid... Blir skönt, har idag diskat och dammsugit så att jag slipper göra något i morgon efter jobbet. Jag skriver jobbet, känns som bättre än att alltid skriva arbetsträning :) 

Har precis tagit en skön dusch efter att ha sett skidskytte VM där Sverige till slut knep en tredje plats, var bra spännande vill jag lova så kanske därför jag var tvungen att ta en dusch ;) 

Nu väntar jag på att Sveriges Mästerkock ska börja men då det är ca 45 minuter kvar så tänkte jag att jag kikar in här och sedan gör lite på min nya diamond painting, är ju som avslappnande. 


Tänkte baka men hade varken mjölk eller grädde hemma så det får vänta till i helgen. Fick i alla fall bakat noblesse kakor för några dagar sedan så nu när jag har 3 sorter igen så bjöd jag in min bror med fru på fika till helgen. 


 


Igår ringde Mari på eftermiddagen, hon skulle och träna och frågade då om jag när hon skulle hem ville hänga på och hämta vinsten från SmakBox och GoWell när hon ändå var ute med bilen och självklart :) Snällt av henne då hon vet att jag måste använda apostlahästarna då jag inte har bil och det vägde drygt 8 kilo. Nu är de i alla fall hemma och jag har testat 2 av smakerna, på morgonen tog jag en med smak av kaktus och ananas efter frukosten, den smakade helt ok men inte direkt min smak av dryck pga ananasen. I eftermiddag tog jag en med smak av hallon, jordgubbar och mint, den var riktigt god måste jag säga. Har nu kvar två smaker så spännande att se om de får plus eller minus. 


 


Jag har aldrig testat ProPud och såg nu att det kommit en med smak av chokladboll, funderar på om det kan vara något att testa som mellanmål. Någon som har smakat den och kan ge ett betyg? Söt eller....


 


Här gick tiden snabbt så jag hinner nog inte göra något på min diamond painting, Mari ringde så det blev att sitta i telefon ett tag i stället för att skriva här ;) Så nu ska jag i stället ta mig lite isvatten och inta tv-soffan, efter Sveriges Mästerkock ska jag även se Drömkåkar Utomlands, riktigt roligt att se faktiskt :) det enda jag inte gillar är att man har med de som bara renoverar för att sälja, gillar mer att se de som förverkligar sin dröm om att flytta utomlands och gör i ordning sitt framtida boende. 


Så var det med det, tjena tjena som en viss herre brukar säga ;) Nu ska jag inta soffan och önskar er alla en fortsatt fin torsdagkväll.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards