Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Malin - 2 maj 2016 07:26

Ny månad, ny vecka & nya utmaningar kan man kanske säga. Har varit tyst ett tag... Av den enkla anledningen att jag var så uttråkad att jag kollade för mycket på play via min Chrome Cast så surfen tog slut... Dålig planering Malin & att blogga via mobilen känns liksom otänkbart men ni har nog säkert klarat er utan min gråa vardag.


Sköna maj välkommen, vi har haft en riktigt fin helg med sol som värmde bra mycket så man fick svettas när man var ut. Nog för att jag är varm även annars men det beror på något annat ha ha ha...

Valborgsmässoafton spenderades i alla fall hemma med Mari på besök, har liksom inget behov av att besöka någon av alla majbrasor runt stan. Nä, vi fikade, surrade & såg på Gladiatorerna & det gick precis lika bra.

Så nu gick lite av det jag bakade förra veckan, har nämligen fått tillbaka min baklust men det dumma är att jag är ingen storfikare själv så en del flyttar till min far som gillar att fika. Får se vad det blir i veckan.



Glass däremot gillar jag & nu har jag fått en ny favorit... Alvesta Lakrits & Hallon mmmmmmm...... Den är så syndigt god att man blir beroende av den & jag kan lova att i sommar kommer inte min frys att sakna den någon dag ha ha ha... Gillar ni lakrits/hallon måste ni testa den & vill man bara ha lakrits så finns det med. Men som dagt, varning för beroende    



Annars så har jag inte gjort så mycket känns det som, pysslat hemma & varit några turer med min famla far. Dels till Boden för att hämta hans nya glasögon, där han tog ett par solglasögon med styrka. Läste nämligen att om man har starr, vilket han har begynnande, så ska man vara noga med att bära solglasögon när solen skiner. På vägen hem åkte vi genom Morjärv & stannade till på GK:s där jag storhandlade 2 Tyrkisk Peber & en finsk Leijona eller tjärtabletter som jag alltid kallat dem då det luktar tjära när man äter dem.

Blev även en liten utflykt till Haparanda förra veckan då han ville & klippa sig eftersom han var så långhårig, visst är det billigare men han tänker inte på att bensinen kostar lite även om hans bil är väldigt bränslesnål. Där var vi bara in på Rusta, Ikea orkar jag inte med om jag inte ska in för att handla någon speciellt & ÖB finns ju inte mer där.



      


Och våren som äntligen är här, så otroligt härligt med bar mark & nu dröjer det inte länge så kan jag putsa fönstren & ställa i ordning på balkongen. Köpa lite blommor att plantera så vips har jag liksom ett extra rum de soliga dagarna att mysa på. I går när det var så varmt var det härligt när man kom ner till strandpromenaden & man hörde hur det forsade i bäcken. Isen ligger än men det är nog bara en tidsfråga innan den öppnas & regnet som nu smattrar mot fönstret lär nog hjälpa till.



I förra veckan blev det äntligen till att klippa mig, hade inte varit till en frisör sedan december så ni kan ju tänka er hur en utväxt mohawk ser ut ha ha ha... Inte vackert kan jag säga men nu var det då äntligen så pass långt så jag kunde bya frisyr till en sidecut.

Och i fredags var det dags för mitt återbesök för taffyögonbrynen hos Elin så nu är även de på plats. Blev liksom en tusenmilaservice av mitt huvud förra veckan kan man väl säga.



Så till dagens rubrik... Suck... En känd person jag har som kontakt på facebook har under flera år blivit förföljd av en norsk yngre kvinna i form av hot, kärleksförklaringar & allt som hör till. Nu har denna stackars, sjuka människa hittat mig & fått för sig att jag & personen har en närmare relation. Givetvis har jag vidarebefodrat detta så att det får tas med i de andra handlingarna mot denna sjuka människa.

Alltså, man vet ju att de är psykiskt sjuka de som stalkar men ändå kan man inte förstå vad det kan vara för glädje att förfölja någon som inte vill ha med en att göra.

Och varför hon sedan valt ut mig har jag inte en aning om, kanske att jag såg ut som ett enkelt offer men sedan måste det ha blivit väldigt tråkigt att skriva till någon som inte svarar what so ever. Jag har inte heller skrivit något om henne i min logg på facebook då jag inte vill ge henne den glädjen att bli uppmärksammad & viktig där.

Jag hoppas för allt i världen att de får fast henne & att allt detta kan få ett slut så min kontakt kan få lugn & ro i livet för hur det än är så tar detta mycket energi.

Här finns lite av det hon skrivit, jag har dock dolt namnet så att hon inte blir utsatt för något.



Nu ska jag ta & ringa upp m in kontakt på kommunen där jag till nästa vecka ska börja en 4 veckors arbetspraktik för att se hur mina knän håller. Jag kommer ju pga alla problem med knäna aldrig mer kunna stå i en affär 8 timmar som jag tidigare gjort så försöker hitta "mitt" nya yrke nu.

Hoppas att ni alla får en riktigt fin dag & nu ska jag försöka hålla mig borta från att se för mycket film/TV via datorn så att surfen räcker längre ha ha ha...


 

Tjillevippen 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards