Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Malin - 23 januari 2018 18:51

Känns som att det skulle vara åtminstone onsdag eller torsdag men icke sa nicke... Ja ja, i morgon är det onsdag och en dag närmare fredag :) Satt idag och fyllde i lite på mina sidor på AF till jag ska rapportera in för januari och såg då att det var idag redan jag skulle dejta kuratorn igen. Tur att jag kikade på almanackan i mobilen för annars hade jag defenitivt missat tiden. Fick göra några tester som defenitivt visade att jag är depressiv och jag fick även förfrågan om läkemedel men jag vill fortfarande inte ta någon medicin. Jag känner ju att det går åt rätt håll, sakta men ändå åt rätt håll och jag anser att det får ta sin tid men jag ska bli bra utan medicinering, jag ska hitta kärleken till mig själv igen och sluta att stöta bort människor ur mitt liv då jag redan bestämt vad de anser om mig. Jag trycker ner mig själv och inget som var roligt tidigare är det längre, jag fick förra veckan ett papper med olika tänkanden och det var som att det var skrivet direkt om mig för allt det tog upp tänker jag. Realistiskt så vet jag ju att tankarna är fel men känslorna är så otroligt starka. Ibland läser jag denna text som en kille på mitt f.d jobb skrev när jag slutade, jag jobbade då som handledare där ungdommarna hade olika diagnoser, den får mig att le och gråta samtidigt. Att jag faktiskt gjort något bra i alla fall. Denna underbara kille tillhör de 3 ungdommarna som hälsar på mig med jämna mellanrum.


 


Idag har jag också varit till Apoteket för att hämta ut mer Metformin, jag hade ju en tanke om att jag skulle kunna klara mig utan Metformin när mitt blosockervärde var normalt men efter några dagar utan märke jag att så var inte fallet så... Jag fick allt backa med den åsikten och hämta ut medicinen så nu ska det väl bli bra igen hoppas jag. Jag vill ju ta så lite medicin som möjligt men har nu förstått att jag måste sköta mig vad gäller diabetesen, blodtrycket och astman i alla fall. Värktabletter är det snart 1,5 år sedan jag tog, när jag har som ondast i knän, vrister och fötter så sätter jag mig på toastolen och spolar varmt vatten på benen för då ger smärtan med sig och faktiskt, jag har inte alls lika mycket ont som tidigare. Om det sedan beror på att jag vant mig av med medicinen eller om jag inbillar mig vet jag inte men skönt är det i alla fall att inte knapra medicin som inte är bra för magen. Och magen ja, jag är inte alls så dålig i magen numer som jag har varit i flera år utan den är stabil, det har nog även att göra med att jag ändrat kosten och äter oftare än tidigare. Tänk att små förändringar i livet kan göra så mycket för kroppen. 

Det bästa är ju att jag tappar vikt, även det går sakta men åt rätt håll. Har märkt att armbandet jag alltid har på mig har blivit "större", en ring jag älskar men inte kunnat använda de sista åren passar på fingret igen och bältet kan jag dra åt lite mer utan problem. Det är sådana små saker som gör en lite glad och inte en våg, en våg har jag förövrigt inte hemma för jag vet att jag skulle bli manisk och börja väga mig i tid och otid och då bli ledsen om den visar 0,5 kg mer en dag. För kroppen kan ju pendla från dag till dag beroense på om man rex har menstruation eller minder vätska så bättre att i stället väga mig med tex 1 mån mellanrum hos min far ;)

Just nu är jag i alla fall glad att denna underbara ring från Ti Sento åter sitter perfekt på mitt finger :)


  


I kväll är det återigen dags för den superspännande serien Riviera på 4:an, den är den enda serien på länge där jag verkligen följer med utan att sitta och pilla på mobilen under tiden. Den är verkligen sjukt bra och efter varje avsnitt längtar man efter nästa :) Nästan lika spännande är den långkörande Turkiska serien Förväxlingen som jag följer på 2:an under vardagarna, så den ska jag se nu och lämna er för i kväll ;) Hoppas att ni får en fortsatt fin tisdagkväll och inte har för kallt, här är just nu -25 men det ska tydligen bli varmare :)


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards