Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 26 september 2018

Av Malin - 26 september 2018 10:08

Ja så var 50-årsdagen gjord :) Blev en väldigt lugn dag eftersom det var en måndag, ska i stället bjuda till kalas på lördag när folk är lediga. Min äldsta bror med fru kommer dock i kväll eftersom de ska och tävla i agility i helgen.

Helgen som var så åkte då jag och min väninna Mari på en hotell weekend till Luleå för att fira med lite shopping, god mat och nattklubb. Vi bodde på Best Western Savoy som är relativt nyrenoverat så standarden var bra, riktigt fräscha och snyggt inredda rum. 


       


Vi startade lördagen på Storheden eftersom vi ville inhandla lite snacks till kvällen, DollarStore erbjöd mycket annat så det blev en liten kasse där och då fylld med annat än snacks ;) Sedan åkte vi till hotellet för att höra om vi fick parkering, dessvärre så var dessa fulla så vi fick parkera vid busstationen men checka in fick vi göra på stört och det var skönt. Vilade vi benen lite innan vi sprang över gatan för att inhandla lite raffiga underkläder. Blev 2 st BH's vilket jag verkligen var i stort behov av och de gjorde underverk, nog för att jag har gått ner i vikt men de formade mig på ett helt annat sätt så att jag såg smalare ut... Stort PLUS ha ha ha.... 


På kvällen hade vi bokat bord för en tre rätters meny och vilken mat, så otroligt gott och man blev så där lagom mätt. Kan varmt rekomendera deras mat.


     


Efter måltiden gick vi upp för att piffa till oss. Mari hade köpt bubbel så vi dukade upp fint med snacks på servetter och hade en liiiiten förfest på rummet innan vi gick ner i nattklubben just för midnatt. 

Dagen efter blev det ytterligare lite shopping och sedan hemgång, ska erkännas att jag var bra trött efteråt och somnade innan kl 20 söndagkväll :) Men det var det värt för oj vad vi hade det trevligt och så mycket har jag inte skrattat på år och dagar så detta skulle jag mer än gärna göra om.


   


Som ni kanske sett så har jag nu bytt namn på bloggen, tyckte att Bitterfittan-Mitt I Livet passade bättre än Fyrtio Plus nu när jag fyllt 50 :) Lätt att fixa nu när jag fått ny laddare till min laptop, den har varit orörd i över 1 år men nu fick jag äntligen beställt ny laddare så nu ska den få jobba ;) 


 


Nä nu må jag sluta för idag, när jag föll för några veckor sedan så skadades nämligen min vänstra axel så att armen krampar och domnar. Fick en kortisonspruta i måndags och ska tillbaka på två veckor så jag hoppas att det blir bättre. Dock så krampar och domnar den mer när jag sitter vid datorn så nu ska jag ta och vila den ett tag innan jag ska till frissan. Hoppas att ni alla får en fortsatt fin onsdag och att ni har bättre väder än här hos oss där det regnar.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards